Advies advies elektrische installatie geïsoleerde site

Forum fotovoltaïsche zonne-energie PV en zonne-elektriciteitsopwekking uit directe straling zonne-energie.
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2223
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 510

Re: Advies advies installatie kies afgelegen plek




par phil59 » 21/12/22, 16:31

Ik meende gelezen te hebben dat hij er later zijn hoofdverblijf van zou maken.

En naar mijn mening is het interessant om de batterijen zoveel mogelijk te sparen, ook al is dit soort batterij "best sterk".

Dit is ook de reden waarom het noodzakelijk is om goed te meten voor de winter.

Hier is bijvoorbeeld wat thuis zou opleveren, met 9.5 kWh batterij, 3 kWp panelen en een gemiddeld verbruik van 8 kWh per dag, helling van de panelen op 50°, voor de winter!

Het is of te veel verbruik, of te weinig panelen en misschien te weinig batterij!

uit netwerk.JPG
hors reseau.JPG (144.47 KiB) 1212 keer bekeken
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2223
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 510

Re: Advies advies installatie kies afgelegen plek




par phil59 » 21/12/22, 17:51

EN zo zou het er bij mij thuis uitzien met 12 kWp en 15 kWh batterij.

Maar is het nodig om zo hoog te klimmen?DE groep zou kunnen bijvullen, of moet zijn verbruik verlagen....


off-grid 12000.JPG
off network 12000.JPG (159.32 KiB) 1192 keer geraadpleegd
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9846
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2678

Re: Advies advies installatie kies afgelegen plek




par sicetaitsimple » 21/12/22, 18:11

phil59 schreef:Het is of te veel verbruik, of te weinig panelen en misschien te weinig batterij!

Als je wilt bewijzen dat het in de Belgische Ardennen onmogelijk is om off-grid te gaan met alleen PV, behalve dan een totaal gigantische installatie, dan denk ik dat je daar geen moeite mee zult hebben.
Het zou des te dommer zijn dat het in de zomer, als je buiten het netwerk bent, jezelf een enorme productie zou ontnemen die niet kan worden doorverkocht.
Je moet dus het beste compromis vinden met af en toe een generator gebruiken.
En hier is het bezettingsscenario van de woning essentieel. Als het een tweede huis is voor tien jaar of langer, voornamelijk bewoond in de zomer, zal dat Necniv voldoende tijd geven om een ​​"fase 2" te overwegen na de prestaties van een "fase 1" te hebben gemeten. Door in te spelen op de intussen opgedane technologische vooruitgang.
1 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Duurzame energie: zonne-elektriciteit"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 124-gasten