Tuto: hoe pallets te demonteren voor recycling

Presenteer uw doe-het-zelf-projecten, uw nieuwe technische ideeën, uw innovaties om te testen of uw zelfbouwwerk. Want zelf doen is vaak voordeliger en efficiënter.
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12309
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970




par Ahmed » 26/01/16, 10:03

Het is waar dat de planken van de pallets van zeer variabele kwaliteit zijn en met zo ongeveer alles zijn gemaakt: inderdaad, spinthout, planken van "ontdekt" inclusief schors ...
De kleine staafjes die lateraal op de nagels zijn gelast, zijn niet bedoeld om de extractie moeilijker te maken (dat helpt natuurlijk niet!), Maar om de nagels aan elkaar te binden bij het passeren van het schiethamer ( die een typische oplader heeft "Al Capone") ...
Izentrop, Ik heb geen spijkertrekkerfunctie toegevoegd, omdat ik deze tool "in real time" realiseerde, zoals we vandaag op een pompeuze manier zeggen en dat ik een uitstekende koevoet heb voor dit gebruik. Aan de andere kant zou het erg ingewikkeld zijn geweest (maar niet onmogelijk), omdat de grijppin aanzienlijke inspanningen concentreert op een klein volume materiaal en niet kan worden gemaakt van eenvoudig constructiestaal, maar gesmeed in een staal met hoger koolstofgehalte, geschikt voor blussen en temperen (compatibel met eenvoudige warmtebehandelingen *, haalbaar zonder industriële apparatuur).

* Doof in kersenrood en keerde conventioneel terug naar strogeel.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
tchopko
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 25/01/16, 10:46




par tchopko » 03/02/16, 12:18

Bedankt voor de feedback.
Ik ben het ermee eens dat spijkers de planken vaak beschadigen, daarom weet ik dat als ik aan een project denk, ik de totale lengte van de plank niet zal gebruiken. op een bord van 120 cm reken ik op 95 cm bruikbaar, bijvoorbeeld voor een gevelbekledingproject, wat betekent dat ik de meest beschadigde uitwendige onderdelen niet bewaar ...

Het is een beetje zonde, maar ik gebruik de kleine stukjes om het vuur in de houtkachel te starten voordat ik mijn goede boomstammen in eiken leg ...

En voor de moeilijkste nagels laat ik ze erin en ik geef ze een slag van een grinder zodat ze niet groter worden.

Door ervaring heb ik ook geleerd om mijn pallets beter te kiezen als ik ze ga halen !!! Ik laat degenen waarvan ik weet dat ze me alleen maar problemen en te veel verlies zullen brengen ...

Goeiedag!
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12309
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970




par Ahmed » 03/02/16, 14:22

Wat praktisch is om de spijkers uit de as te halen, is een magneet van dit type: https://www.youtube.com/watch?v=swCnfE96n2A
anders zal een gewone magneet, verpakt in een plastic zak, de oplossing zijn.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'

Terug naar “Uw technische montages, DIY, innovaties en zelfbouw: een object of een installatie maken”

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 74-gasten