schep oliebrander met max recycling

Presenteer uw doe-het-zelf-projecten, uw nieuwe technische ideeën, uw innovaties om te testen of uw zelfbouwwerk. Want zelf doen is vaak voordeliger en efficiënter.
bidouille23
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1155
Inschrijving: 21/06/09, 01:02
Plaats: Groot-Brittannië BZH powaaa
x 2




par bidouille23 » 14/04/11, 23:12

avond opnieuw,

Manoria ja bedankt voor het venturi-ding, het is geweldig, ik kan een snelle test doen met iets waar ik aan denk, misschien moet je het proberen:

je stopt het kogelsysteem in een doos, je spuit in de doos en je pompt met behulp van een venturisysteem zoals dit (zoals bij het pantone-systeem eigenlijk ;) als ik me niet vergis ;)).
Resultaat: er mag alleen nog maar de hele fijne nevel worden aangezogen, kan het mengsel nu rijk genoeg zijn om een ​​mooie vlam te maken??? proberen misschien niet??

En voor de dubbele reductie is het eigenlijk goed voor de heraanzuiging van gassen :) mmm gaaf.

Een vraag als er een ijzeren staaf in het midden van de dubbele reductie wordt geplaatst, wat gebeurt er dan???

meer
0 x
Avatar de l'utilisateur
manoria68
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 301
Inschrijving: 07/10/08, 12:34
Plaats: ATLANTIS
x 2




par manoria68 » 15/04/11, 10:27

Met een ijzeren staaf in het midden wordt hij blauw. dat is alles, maar het is nutteloos.

Naar mijn mening is de venturi de sleuteloplossing voor heetgasrecycling.
0 x
Manoria 68, gebakken onderzoeker, technicus van de oliemolen
bidouille23
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1155
Inschrijving: 21/06/09, 01:02
Plaats: Groot-Brittannië BZH powaaa
x 2




par bidouille23 » 15/04/11, 12:54

Hallo Mano en iedereen, :) de vorm hoop ik.

200% eens met de venturi. Ik heb twee reductieschroot gekocht, gesoldeerd om te solderen en van kop tot staart zal het een prachtige dubbele kegel vormen :) .

Maar vóór de injectie in de dubbele kegel ontstond er een vortex (net bij de uitgang van de AF (ik kwam een ​​proefschrift tegen over opgeheven vlammen (ons geval hier als ik me niet vergis, en de vortex is de gekozen oplossing voor een goed mengsel en een vlam die niet afslaat (ook al is de afslag in mijn geval moeilijk :) hij praat ook over geluidsgolfeffecten op verschillende frequenties die worden uitgezonden door een luidspreker met een versterker van 130 W;) Ik ga uiteindelijk deze geluidstest doen, dat beloof ik, niet meteen, maar ik moet het in ieder geval proberen)

http://web.univ-ubs.fr/limatb/EG2M/Disc ... s/a386.pdf

dus ik weet niet veel over thermiek, maar mijn eerste idee was verre van dom, afhankelijk van de frequenties die op verschillende delen van de vlam worden gespeeld (in verhouding tot de golflengte van elke frequentie denk ik van niet ??), en ongeveer 100 Hz voor hun test is hun conclusie als volgt:

"Het geval van zone (3) maakt het mogelijk om blijven haken te voorkomen
terwijl de verbranding wordt verbeterd: de nadelen die verband houden met niet-voorgemengde verhoogde vlammen
zijn dus uitgesloten.

;) dus er volgen er nog meer, maar eerst de venturi.

Ik denk erover om de twee kegels aan elkaar te lassen en er gewoon een gat onder te maken, zoals in het diagram dat je gaf. Normaal gesproken zou er ook zuiging moeten zijn, zelfs als er geen buis is, of is het absoluut noodzakelijk om een ​​afgeschuinde buis te plaatsen om depressie te creëren? ?

bedankt en binnenkort voor foto en bewerking :)
0 x
bidouille23
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1155
Inschrijving: 21/06/09, 01:02
Plaats: Groot-Brittannië BZH powaaa
x 2




par bidouille23 » 15/04/11, 18:07

Re, vervolg op de venturi:

http://philippe.berger2.free.fr/automat ... tiques.htm

omlaag ;) .

a +
0 x
boubka
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 950
Inschrijving: 10/08/07, 17:22
x 2




par boubka » 16/04/11, 11:37

hallo allemaal
als je meer documentatie over venturi wilt, zoek dan met de term: ejector of thermocompressor
0 x
bidouille23
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1155
Inschrijving: 21/06/09, 01:02
Plaats: Groot-Brittannië BZH powaaa
x 2




par bidouille23 » 16/04/11, 11:52

hallo, en bedankt Boubka voor de informatie, ik zal ernaar zoeken, ik zal mezelf onderwijzen :) (het is normaal, het is lente en ik ben mijn tuin aan het cultiveren).

meer
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar “Uw technische montages, DIY, innovaties en zelfbouw: een object of een installatie maken”

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google Adsense [Bot] en 95 gasten