Automatische herontsteking van een omvormer

Presenteer uw doe-het-zelf-projecten, uw nieuwe technische ideeën, uw innovaties om te testen of uw zelfbouwwerk. Want zelf doen is vaak voordeliger en efficiënter.
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13726
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1526
Neem contact op met:

Re: Automatische herontsteking van een omvormer




par izentrop » 09/01/23, 17:38

dede2002 schreef:Op je laatste schema, door een PNP en een weerstand naast de LED te plaatsen, zou het andersom kunnen werken.
Niet nodig, de NE555 heeft een inverter uitgang.
Keer gewoon de vrijloopdiode en de led om en verbind de andere kant van het relais met +12
XH-M601relais inversie.gif
XH-M601relay inversion.gif (11.17 KiB) 548 keer geraadpleegd

dede2002 schreef:izentrop schreef:
Het is vectortekensoftware, u kunt er geen afbeeldingen in invoegen.

Nou ja, alles wat je hoeft te doen is slepen en neerzetten.
Ok, het werkt een beetje spartaans, maar deze kleine software heeft een aantal interessante mogelijkheden.
Ik heb het eerste diagram opnieuw gemaakt met...
inverter automatiseringDIA.gif
automatisering inverterDIA.gif (84.2 Kio) 548 keer geraadpleegd
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Automatische herontsteking van een omvormer




par Obamot » 09/01/23, 18:19

Het is echt een circuit voor "armen". wat een gebrek aan fantasie...

Geen massakabel...(omvormer)
Een enkele stroomrichtingsindicatie... (OUT)

Geen zekering "(ah wouè maar er is een diode)" geloof jij in Sinterklaas?

Zelfs geen spanningsindicator met piekgeheugen en/of minstens één controle-LED (op een drukknop om de juiste inbedrijfstelling van de schakeling te controleren.)

Ik zou zelfs meerdere LED's van verschillende kleuren voor het systeem hebben geplaatst. Geeft aan in welke stand hij staat, om hem mooi te maken : Cheesy: en een rode LED voor een "fout"-modus.

Zelfs geen circuit met Bluetooth-bediening vanaf de laptop... Of WiFi op een netwerk. En voor wie zijn Arduino-circuits? Zoeloe-factcheckers die bruin worden door de uv-stralen van hun schermen : Mrgreen:

Is dit je eerste patroonkind? : Cheesy:
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13726
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1526
Neem contact op met:

Re: Automatische herontsteking van een omvormer




par izentrop » 10/01/23, 02:49

Obamot schreef:Het is echt een circuit voor "armen". wat een gebrek aan fantasie...

Geen massakabel...(omvormer)
Een enkele stroomrichtingsindicatie... (OUT)

Geen zekering "(ah wouè maar er is een diode)" geloof jij in Sinterklaas?

Zelfs geen spanningsindicator met piekgeheugen en/of minstens één controle-LED (op een drukknop om de juiste inbedrijfstelling van de schakeling te controleren.)

Ik zou zelfs meerdere LED's van verschillende kleuren voor het systeem hebben geplaatst. Geeft aan in welke stand hij staat, om hem mooi te maken : Cheesy: en een rode LED voor een "fout"-modus.

Zelfs geen circuit met Bluetooth-bediening vanaf de laptop... Of WiFi op een netwerk. En voor wie zijn Arduino-circuits? Zoeloe-factcheckers die bruin worden door de uv-stralen van hun schermen : Mrgreen:

Is dit je eerste patroonkind? : Cheesy:
Oké, hoeveel betaal je hiervoor? : Mrgreen:

Ik deed hetzelfde met https://easyeda.com/editor gratis online editor, 10 keer sneller om draden te trekken met de "bus"-tool.
We kunnen zelfs de printplaat en een 3D-afbeelding maken https://www.les-trains-de-hugo-et-vincent.org/easyeda

Ik zal zelfs DIA verwijderen waarvan de laatste update uit 2009 komt, risico op hacking...
Schematic_automatisme omvormer easyeda_2023-01-10.gif
Schematic_automatisme inverter easyeda_2023-01-10.gif (79.16 KiB) 501 keer geraadpleegd
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Automatische herontsteking van een omvormer




par Obamot » 10/01/23, 03:49

Awooé, voeg een Chinees aansluitblok toe om de zekering te plaatsen, en je moet 2 kg rijst kopen omdat je niets meer te eten hebt, GJ. Neuh maar..

izentrop schreef:Oké, hoeveel betaal je hiervoor? : Mrgreen:
Is hij niet goed, denk je dat ik hem nodig heb? Waar was de boor toen ik AbC2019 in de grafeendraad plantte? : Oops: :P En met al het geld dat je verdient als propagandist, wil je betaald worden!? Hoi! Oh! : Twisted:

U wilt dat ik de componenten op AliExpress voor u opsom, dat kan ik ook doen :) :) :)

izentrop schreef:Ik deed hetzelfde met easyeda
ah maar dat wist ik zeker, je herhaalt altijd dezelfde fouten, wil je een paar honderd voorbeelden? : Oops: : Mrgreen:
0 x

Terug naar “Uw technische montages, DIY, innovaties en zelfbouw: een object of een installatie maken”

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 102-gasten