Verbonden objecten, IoT, IoT

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Connected Objects, IoT, IoT




par GuyGadebois » 03/07/20, 13:57

phil59 schreef:Bidet is een paard.

Bedankt, ik wist het niet. Mijn excuses, Izy.
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272

Re: Connected Objects, IoT, IoT




par Grelinette » 03/07/20, 16:05

Of het nu een bidet, een ezel, een rund of een zeur is, de soort doet niets voor de zaak! Daarom zou het nuttig zijn geweest om vooraf het principe van IoT te kennen en te begrijpen om de juiste keuzes te maken.

Dat gezegd hebbende, ik heb niet de specificaties gegeven van het specifieke project waaraan ik werk, en ik begrijp de vragen en opmerkingen.

Maar laten we een ander voorbeeld nemen, misschien gemakkelijker te definiëren, wat verklaart waarom de mogelijke nabijheid van het verbonden object geen criterium is:

Een tuinonderhoudsbedrijf beheert de automatische besproeiing en de beheerder wil de verschillende besproeiingsschema's in de tuinen waarvoor hij verantwoordelijk is en die zich op een of meer afgelegen plekken bevinden, kunnen opvragen en dit eventueel te kunnen aanpassen. (wijziging van de besproeiingsschema's, toevoeging / verwijdering van een besproeiingscyclus, enz.).
Hij kan bijvoorbeeld feedback krijgen dat de tuinen te droog zijn (feedback van een sonde of sensor), of controleren of alles goed is gegaan, namelijk dat water geven correct is afgegaan op het geplande tijdstip of op het geplande tijdstip.

Dus .... we komen terug op de volgende stappen: toepassing op een pc of smartphone, transmissienetwerk top-down en bottom-up informatie, lokaal systeem waardoor automatisch water wordt gegeven ... is dat duidelijker?

Voor dit type installatie moet een schets worden gemaakt om op elk van de fasen vooruit te kunnen gaan.

NB: uit nieuwsgierigheid heb ik zojuist onderzoek gedaan naar "connected" watering programmeurs en inderdaad bieden de grote merken al connected products aan! Ik ga kijken hoe ze hun systeem draaien en wat deze programmeurs doen, maar ik heb het gevoel dat het bluetooth is, zo lokaal.
Dernière édition par Grelinette de 03 / 07 / 20, 16: 10, 1 keer bewerkt.
0 x
Project van de door paarden getrokken-hybride - Het project econology
"De zoektocht naar vooruitgang sluit de liefde voor traditie niet uit"
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Connected Objects, IoT, IoT




par GuyGadebois » 03/07/20, 16:09

En dat is niet genoeg (en voor water en voor het activeren van de feedertank)?
Beeld
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13718
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1525
Neem contact op met:

Re: Connected Objects, IoT, IoT




par izentrop » 03/07/20, 16:17

Natuurlijk Guy. Grelinette heeft de kunst om schapen op vijf poten te willen maken zonder ooit de gestelde vragen te beantwoorden.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272

Re: Connected Objects, IoT, IoT




par Grelinette » 03/07/20, 16:18

GuyGadebois schreef:En dat is niet genoeg (en voor water en voor het activeren van de feedertank)?
Beeld

Tenslotte GuyGadebois, het is gewoon een simpele programmeur die je mij aanbiedt! : Roll:
Bovendien sluit het aan op 220 volt ... stel je de verlenging voor die nodig is om van mijn huis naar het paardenpark te gaan, vooral als ik ze op 500 m van mijn huis in het veld van de buren zet ! : Mrgreen: (Dat gezegd hebbende, terwijl ik langs de woonkamer van de buren loop, win ik ruim 30 m!)

Ik herinner u eraan dat de lokale automatisering al is ontwikkeld en goed werkt in de modus digitaal (cf. "Ik druk op de knop met mijn vinger") om de maaltijden te programmeren. (zie de eerste versie van de barzouf hier )

Wat nu beter zou zijn, is het op afstand raadplegen en beheren via smartphone of pc ... zelfs als, ik zie je komen vertellen: het "beste" is de vijand van het "goede"! : Cheesy:
Dernière édition par Grelinette de 03 / 07 / 20, 16: 20, 1 keer bewerkt.
0 x
Project van de door paarden getrokken-hybride - Het project econology
"De zoektocht naar vooruitgang sluit de liefde voor traditie niet uit"
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Connected Objects, IoT, IoT




par GuyGadebois » 03/07/20, 16:19

Ok, ik wist niet dat er hier geen elektriciteit was. Jammer.
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2223
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 510

Re: Connected Objects, IoT, IoT




par phil59 » 03/07/20, 16:56

Er zijn mogelijke trucs.

Maar je hebt een mini-gsm-chip nodig, of je installeert een wifi-terminal.

Waar ik werk, had ik een wifi-brug geïnstalleerd tussen 2 punten, met AP's, allemaal voor ongeveer 300 €, die tot 5 km zou kunnen dragen ... Ik had 2-300 meter, en precies daar 'oog, door op de andere terminal te richten, ging het goed. 2-3 jaar heb ik een of twee keer de 2 AP opnieuw opgestart ...

Omdat we een vezel tussen de 2 punten hebben gepasseerd, maar de wifi-brug werkt heel goed. Ik ken het verbruik niet, ik zou moeten kijken, maar ik denk dat het met een klein zonnepaneel en een batterij het zonder zorgen zal doen.

Thuis bedien ik de ketel, verlichting etc met sonoff boxen. Ik heb ook een sonde op de buffertank van de warmtepomp en van de houtkachel, die me altijd de tp geeft, en als de tp te laag is, wordt de ketel geactiveerd om extra toe te voegen ... Goed, dat is 220V, maar we vinden ook 12V, en het is de spanning van een batterij ...
1 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13718
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1525
Neem contact op met:

Re: Connected Objects, IoT, IoT




par izentrop » 03/07/20, 17:02

GuyGadebois schreef:Ok, ik wist niet dat er hier geen elektriciteit was. Jammer.

Voor een klusser is dit geen probleem. Over het algemeen werken het relais en de elektronica op 12 of 24 V, gemakkelijk te voorzien van PV en batterij. Je besproeiingstimer moet veel meer hebben gekost.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2491
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 364

Re: Connected Objects, IoT, IoT




par Forhorse » 03/07/20, 19:31

izentrop schreef:Natuurlijk Guy. Grelinette heeft de kunst om schapen op vijf poten te willen maken zonder ooit de gestelde vragen te beantwoorden.


Hij verdrinkt meestal in een glas water ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272

Re: Connected Objects, IoT, IoT




par Grelinette » 03/07/20, 22:10

Forhorse schreef:
izentrop schreef:Natuurlijk Guy. Grelinette heeft de kunst om schapen op vijf poten te willen maken zonder ooit de gestelde vragen te beantwoorden.


Hij verdrinkt meestal in een glas water ...

Rhôôô lala, wat ben je ouderwets! : Roll:

Nou ... wat zijn de vragen die ik niet heb beantwoord? ....

Voor verdrinking in een glas water is het zeker dat ik onderaan moet roeien om je het principe van het systeem te laten begrijpen (wat echter eenvoudig is)! : Cheesy:
Het is niet ingewikkeld: ik wil in staat zijn om een ​​automatisch systeem op afstand te beheren via een draadloos netwerk met mijn smartphone, en van wat ik begreep, wordt het de technologie van het "Connected Object" genoemd dat binnenkomt op het gebied van IoT of IoT.

Dit project is geen schaap met 5 poten, het is innovatie : Mrgreen: .... En waarom zou het principe van het op afstand beheren van martelende maaltijden minder eervol zijn dan het openen van koeienbarrières in de buurt? Ieder zijn eigen!

Het is gek hoe je haren op eieren krijgt! Maar gelukkig borstel ik, ik doe de eerste poetsbeurt van het project om de basis te leggen, en ik weet zeker dat het ideeën aan anderen zal geven omdat ik denk dat het principe van het IoT van een project van toepassing is vele anderen.

Nou, we praten, we praten en we gaan weg van het onderwerp ... Ondanks alles, al veel interessante ideeën die ik heb ontdekt, niet allemaal bruikbaar in dit geval (omdat er geen 220v bij de hand is) maar interessant (sonoff-box, mini-gsm-chip, arduino, enz ...), zelfs als sommige voorstellen op dit moment wartaal voor mij zijn, maar zoals mijn grootmoeder zei: "We moeten de berg blijven beklimmen, wat het ook is. hoogte, de overwinning is op het einde als we volharden in volharding "...

Dat gezegd hebbende, merk ik op dat het onderwerp er nog steeds meer dan één interesseert: bijna al 500 views en meer dan 40 reacties op 1 dag!
0 x
Project van de door paarden getrokken-hybride - Het project econology
"De zoektocht naar vooruitgang sluit de liefde voor traditie niet uit"

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 95-gasten