Terugkoppeling Gelieve regenwatertank ervaring

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
pseudomonas
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 27
Inschrijving: 19/01/10, 14:15

par pseudomonas » 23/01/10, 08:43

Allereerst: Hallo Bernard! en dan, hartelijk dank voor deze link.
En tot slot had ik nog steeds gelijk: of het nu het DNA van retrovirussen of bornavirussen is, het is niet het lichaam dat om nieuwe genetische sequenties vraagt, het is het virus dat probeert aan te vallen. Of de sequenties nuttig worden voor het lichaam is uiteraard een mysterie. Dat de veelheid aan ongebruikte sequenties inderdaad de vrucht is van de onderdrukking van het lichaam.

Staat u mij toe de tekst hier te plaatsen, omdat de kans groot is dat op deze site deze zeer informatieve tekst wordt gearchiveerd: Nogmaals bedankt Bernardd! :P

Het opgraven van nieuwe voorouders van Homo sapiens betekent niet noodzakelijkerwijs dat er over de aarde wordt geschraapt. We kunnen ook onze chromosomen doorzoeken op zoek naar exotische genen en unieke takken van onze stamboom ontdekken. Dit blijkt uit het werk van Amerikaanse en Japanse onderzoekers, onder leiding van Masayuki Horie en Tomoyuki Honda (Osaka University), donderdag 7 januari gepubliceerd in het tijdschrift Nature, dat het bestaan ​​documenteert van een van onze voorouders die tot nu toe onbekend was.

Dit is een klein virus, uit de familie van de bornavirussen; Ongeveer 40 miljoen jaar geleden liet hij vier genetische sequenties na aan de voorouder van primaten.

Dat een virus tot de voorouders van dieren of planten behoort, is op zichzelf echter geen verrassing. We weten al dat ongeveer 8% van het menselijk genoom bestaat uit virale genetische sequenties. Maar deze zijn uitsluitend afkomstig van retrovirussen: deze hebben namelijk de eigenschap hun genoom in te brengen in dat van de cellen die ze infecteren.

Stel je voor dat de geslachtscellen (spermatozoa of eieren) van een dier besmet zijn met dergelijke virussen: de nakomelingen van het dier in kwestie krijgen een aangepast genetisch erfgoed, aangevuld met de genen van de microscopisch kleine parasiet. Deze genetische modificatie wordt vervolgens verticaal doorgegeven aan alle nakomelingen van de persoon die door de infectie is getroffen...

"Het nieuwe hier is dat de sequenties die in de genomen van zoogdieren worden gedetecteerd, afkomstig zijn van een virus dat geen retrovirus is", legt bioloog Cédric Feschotte (Universiteit van Texas in Arlington) uit. De eerste vraag die dit werk stelt, is daarom: weten hoe een bornavirus werd in staat zijn om te integreren in het genoom van onze voorouders."

Ten eerste zijn bornavirussen, in tegenstelling tot retrovirussen, niet uitgerust om deze genetische invasie uit te voeren. Ze missen het vermogen om zelf een enzym te produceren dat nodig is om hun genetische erfgoed om te zetten in DNA dat ‘compatibel’ is met dat van hun gastheer. Om dit te doen is het waarschijnlijk, zo leggen de auteurs uit, dat het kleine bornavirus erin is geslaagd de instrumenten van het genoom dat het zou koloniseren in zijn voordeel te gebruiken. Een dergelijk vermogen om het genetische materiaal van zijn gastheer te ‘hacken’ is al bij een ander virus aangetoond.

Aan de andere kant is het bekend dat bornavirussen de hersenen van hun slachtoffer infecteren, en niet hun geslachtscellen. Soortgelijke virussen die tegenwoordig circuleren, zijn verantwoordelijk voor verwoestende encefalitis bij paarden en andere grote herbivoren. De afgelopen jaren hebben sommige onderzoeksteams zelfs een verband gesuggereerd tussen infectie door een bornavirus en het optreden bij mensen van ernstige psychiatrische stoornissen, zoals schizofrenie. Dit werk is echter nog voorlopig en er wordt veel over gedebatteerd.

Hoe kwam een ​​virus dat zo geneigd was hersencellen te infecteren in de geslachtscellen van zijn gastheer terecht, om vervolgens op zijn nakomelingen te worden overgedragen? Deze vraag blijft open. “Het is des te verontrustender omdat de introductie, 40 miljoen jaar geleden, van een bornavirus in het genoom van primaten geen op zichzelf staand geval is”, zegt bioloog Christophe Terzian (Ecole Pratique des Hautes Études). Hetzelfde team laat bijvoorbeeld zien , het inbrengen van een bornavirus, 10 miljoen jaar geleden, in het genoom van de eekhoorn..."

Een ander verbazingwekkend feit, voegt Cédric Feschotte toe, “van de vier genetische sequenties waarvan (bij primaten) is vastgesteld dat ze afkomstig zijn van het bornavirus, zijn er twee potentieel functionele genen en daarom theoretisch in staat eiwitten te produceren”. Worden deze eiwitten goed gesynthetiseerd? Waar zijn die voor ? “Het gepubliceerde werk staat ons niet toe dit te zeggen”, antwoordt Christophe Terzian. “Maar als ze tijdens de evolutie bewaard zijn gebleven, is het waarschijnlijk dat ze een nut hadden: misschien bieden ze een vorm van immuniteit tegen bornavirussen, of misschien bieden ze een vorm van immuniteit tegen bornavirussen, of misschien hun functie is "gedomesticeerd" door de gastheer." Dergelijke voorbeelden van ‘domesticatie’ bestaan. De genen die de synthese van de placenta bij mensen mogelijk maken (dit is ook het geval bij de meeste zoogdieren) worden dus rechtstreeks geërfd van retrovirussen.

Maar als bepaalde genetische functies, geërfd van de virale wereld, inderdaad actief zijn – en nuttig – voor het functioneren van ons lichaam, wordt het merendeel ervan tot zwijgen gebracht door mechanismen van onderdrukking van genexpressie. Uit bepaalde onderzoeken blijkt echter dat bij een defect in deze repressieprocessen bepaalde ziekten kunnen worden geactiveerd. “Het is zeer speculatief, maar het is nu mogelijk om je voor te stellen dat verstoringen in de expressie van bornavirussequenties die in onze chromosomen zijn ingebracht, bepaalde neurologische ziekten zouden kunnen veroorzaken”, besluit de heer Terzian.
0 x
pseudomonas
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 27
Inschrijving: 19/01/10, 14:15

par pseudomonas » 23/01/10, 18:53

Nog een sitelink die u zeker zal helpen zonder dat u hoeft in te loggen! :
http://ecotopie.chez.com/eaupluie.html

Helaas dateert het uit 1996. Wel kunnen we lezen dat het filter dat gebruikt moet worden om het water te gebruiken voor het wassen 10-20 micron is.
0 x
Avatar de l'utilisateur
voormalig Oceano
Modérateur
Modérateur
berichten: 1571
Inschrijving: 04/06/05, 23:10
Plaats: Lotharingen - Frankrijk
x 1

par voormalig Oceano » 24/01/10, 15:40

Op slot.
Bacteriële aanvallen gaan te ver in de context van a forum.
0 x
[MODO Mode = ON]
Zieuter maar denk niet dat minder ...
Peugeot Ion (VE), KIA Optime PHEV, VAE, nog geen elektrische motor...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79422
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11084

par Christophe » 24/01/10, 17:49

pseudomonas schreef:Van mijn kant doe ik zowel bij de CNIL als bij de afdeling GERS een verzoek om de exacte activiteiten van p'tit Pierrot en het beheer van zijn ledenbestand.


Eerlijk gezegd: geeft u echt om uw dagen?

Kom op, jullie allebei: ga naar de zandbak... kijk uit voor een stel forellen! :onheil:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42

par Capt_Maloche » 26/01/10, 23:47

Ik ben een beetje laat

Ce forum is er niet om uw score te vereffenen en te dienen als bewijs van ongepaste opmerkingen, en nog minder als "bewijs" voor eventuele verhaalsprocedures van welke aard dan ook, wat dan ook, de tijdstempel

Ik weet niet wie van jullie koppiger is: degene die luizen zoekt, of degene die verontwaardigd wil zijn

laten we verder gaan

pseudomonas schreef:.... Maar het idee dat het menselijk ras moet verdwijnen omdat het schadelijk is, wordt gepromoot door een harde tak van Greenpeace, of je dat nu leuk vindt of niet.

Ik denk dat ik hier heel goed begrepen wordt: de reacties bewijzen het.
....


Ja, nou, ik weet het niet, ik heb dat niet gehoord uit de mond van supporters... om te demonstreren... enz.

Regenwateropvangzijde;

de enige toestemming om teruggewonnen water te hergebruiken was voor een onafhankelijk spoelcircuit, en is sindsdien ingetrokken. De enige toepassing die momenteel is toegestaan, is het besproeien van groene ruimten en het reinigen van voertuigen.

Ah, en wat betreft regenwaterrecuperatie

het onderwerp gaat hier verder:
https://www.econologie.com/forums/dossier-co ... t4864.html
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42

par Capt_Maloche » 27/01/10, 22:46

Dus ik ontgrendel nadat ik op verzoek van p'tit Pierrot het hele onderwerp heb herlezen EN "VERVEEL" raak vanaf pagina 6 (van 12)

Eerlijk gezegd is het zo vervelend om te lezen dat niemand er aandacht aan zal besteden, geen reden om pagina's te verwijderen, tenzij er consensus is tussen de twee oorlogvoerende partijen. (verzoeken per pm a.u.b., paginanummer en datum bericht)

Kortom, zoveel oninteressante pagina's, voor een onderwerp dat toch de moeite waard is om dieper op in te gaan

Ik heropen het onderwerp dus, ik verwacht eerlijk spel en een constructief debat.

OVER HET ONDERWERP
Ik heb sinds 1975 een regenwatertank op mijn huis geïnstalleerd
Deze tank is in feite een oude brandstoftank van 500L, die naast een regenput ingegraven lag

Aan dit ingegraven volume doe ik geen onderhoud, de overloop gaat rechtstreeks de tuin in

Het water is heel licht roestkleurig, ruikt een beetje "staal" (de tank is zeker roestig van binnen) maar geen geur van gisting, plantendegradatie of andere moddergeur
In een gieter is het volkomen helder
Mijn vrouw gebruikt hem alleen om de tuin water te geven.
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42

par Capt_Maloche » 28/01/10, 20:22

nou ja,

Ik heb het onderwerp opgeschoond, geen leuk werk...

onderwerp heropend
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
musje
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 214
Inschrijving: 30/09/06, 21:23
Plaats: Zuid-West

par musje » 28/01/10, 23:43

Hallo,

Capt_Maloche schreef:Regenwateropvangzijde;

de enige toestemming om teruggewonnen water te hergebruiken was voor een onafhankelijk spoelcircuit, en is sindsdien ingetrokken. De enige toepassing die momenteel is toegestaan, is het besproeien van groene ruimten en het reinigen van voertuigen.

"is geweest" ...... "en is sindsdien ingetrokken." ...
Oh goed ??
Kunnen we weten sinds wanneer het decreet van 21 augustus 2008 werd ingetrokken???
en volgens u zou alleen gebruik buitenshuis zijn toegestaan?

Lees vandaag over Légifrance, decreet van kracht op 28 januari 2010:
Artikel 1:

Dit besluit specificeert de voorwaarden voor het gebruik van regenwater dat stroomafwaarts van ontoegankelijke daken wordt opgevangen, in gebouwen en hun bijgebouwen, evenals de voorwaarden voor installatie, onderhoud en monitoring van de apparatuur die nodig is voor de terugwinning en het gebruik ervan.
In de zin van dit besluit:
– regenwater is regenwater dat niet of gedeeltelijk wordt behandeld; Uitgesloten van deze definitie is al het water dat bedoeld is voor menselijke consumptie en geproduceerd wordt met behulp van regenwater als hulpbron., in overeenstemming met de bepalingen van de artikelen L. 1321-1 en volgende en R. 1321-1 en volgende van de volksgezondheidswet;

dit artikel 1 specificeert dat het daarin beschouwde regenwater “ruw” of “gedeeltelijk behandeld” regenwater is..!!
en dat "volledig behandeld" (gepotabiliseerd) regenwater niet langer als "regenwater" wordt beschouwd, maar eerder als "regenwater". “water bestemd voor menselijke consumptie” ..!!
wat betekent dat we niet kunnen zeggen dat alleen de gewoonlijk genoemde toepassingen (WC + vloer wassen) gedaan kunnen worden met regenwater... het hangt allemaal af van de toestand van dit water..!! (ongefilterd, of gedeeltelijk gefilterd, of drinkbaar)
iets anders zeggen is een “leugen van weglating”!

Artikel 2:

I. ― Regenwater dat stroomafwaarts van ontoegankelijke daken wordt opgevangen, kan worden gebruikt voor huishoudelijk gebruik buiten het gebouw. Het bewateren van voor het publiek toegankelijke groene ruimten vindt plaats buiten de perioden waarin het publiek aanwezig is.
II. ― Binnen een gebouw kan regenwater dat stroomafwaarts van ontoegankelijke daken wordt opgevangen, met uitzondering van asbestcement of lood, alleen worden gebruikt voor het afvoeren van uitwerpselen en het wassen van vloeren.
III. – Het gebruik van regenwater dat stroomafwaarts van ontoegankelijke daken wordt opgevangen, is op experimentele basis toegestaan ​​voor het wassen van wasgoed, onder voorbehoud van de implementatie van geschikte waterbehandelingsapparatuur en:

daarom is dit decreet van 28 augustus 21 zichtbaar vanaf 2008 januari nog steeds van kracht...

http://www.legifrance.gouv.fr/affichTexte.do?cidTexte=JORFTEXT000019386409&fastPos=1&fastReqId=1696209119&categorieLien=cid&oldAction=rechTexte

Dus .... ???

Hartelijk
0 x
goed hello to you !! ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79422
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11084

par Christophe » 29/01/10, 09:41

Capt_Maloche schreef:nou ja,

Ik heb het onderwerp opgeschoond, geen leuk werk...

onderwerp heropend


Je had mij eerder kunnen raadplegen :onheil: ...en niet de druk accepteren die Pierrot privé op je uitoefende... :onheil:

Ik sluit af omdat Pierrot's andere privé-opmerkingen niet acceptabel zijn.

Nu deze zaak voor hem gesloten is, stel ik ook voor dat hij hier weggaat, omdat hij een groot psychologisch probleem heeft... Maar hij zal mij zeker een lasteraar noemen... : Mrgreen: : Mrgreen:

Ga verdwalen pov dom!

Dat is geen smaad, maar een bewering...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42

par Capt_Maloche » 29/01/10, 14:34

Beeld
:D : Cheesy: : Mrgreen: , hoe ga je!

Nou ja, geen druk, maar een onderwerp dat onleesbaar is geworden, jammer, want er is stof voor informatie

Ik heb de inhoud van steriele discussies verminderd

In dit verband moeten we een pictogram ‘misbruik melden’ aan berichten toevoegen om op de bron te kunnen reageren

Anders over de arrestatie:
Het is eigenlijk niet officieel, maar ik had een ongunstige mening van een controlebureau over een binnenwaterinstallatie (voor een spoelsysteem)

De oorzaak; het risico geverifieerd op het gebied van volgende verbindingen op deze niet-drinkbare netwerken

Het wordt in elk geval in Parijs gekocht om geen regenwater meer in gebouwen te gebruiken
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 104-gasten