Bronpompberekening (vermogen, drukval ...)

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79462
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11097




par Christophe » 30/09/11, 16:46

Did67 schreef:Als je 100% met water vult, niet elastisch, zal de druk op nul zijn zodra de eerste liter wordt afgetapt ... [in dit geval is vullen bovendien niet eenvoudig - decompressieklep?]

Als je vult als een drukregulerende ballon, ondersteboven, comprimeer je in feite de lucht die dan dient als "drukregeling" ... Ja, daar heb je gelijk ... Maar de capaciteit zal worden verminderd ... moet minstens 1/3 van de perslucht verlaten ...


Natuurlijk, maar als hij het heeft over een onder druk staande ballon, stel ik me voor dat het een drukregulerende ballon is, zoals op een onderdrukker met een membraan en samendrukbare lucht! Vandaar mijn eerste opmerking bovenaan...

Het heeft geen zin om een ​​standaard bal onder druk te zetten...

Achteraf ken ik de details niet op het respectievelijke lucht/watervolumeniveau. 30% zeg je? OK.
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 30/09/11, 16:48

Helemaal in overleg met macro met daarnaast een grote luchtballon om de druk lang vast te houden.
Een goedkope opblaasbare strandboot, onder een groot gewicht, kan onder gemiddelde druk een grote luchtballon maken om het water te laten stromen dat door de lucht wordt voortgedreven!!!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 02/10/11, 16:51

Oké dus: ik begreep niet alles.

Eindelijk een tank van 1000 liter en een boostertank? (die ik niet vond op de aangegeven site)...

Maar ik begrijp nog steeds niet hoe het werkt met slechts één pomp:

- aan de ene kant de tank van 1 l, het is in uw belang om deze te vullen tot het beste rendement van uw pomp (of aangezien energie schaars is); de druk is de totale manometrische hoogte + drukverlies

- aan de andere kant, uw boosterballon, de benodigde druk zal hetzelfde zijn + de druk van de ballon...
0 x
fam
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 27
Inschrijving: 29/01/10, 09:45




par fam » 04/10/11, 12:26

Om te reageren op het laatste bericht

De watertank van 1000 liter heb ik, maar het is geen eten.
Het zal hoog zijn en water geven door de zwaartekracht (maar ik heb geen 1 bar)
Het beoogde systeem is om te stoppen met vullen zodra de gewenste hoogte is bereikt (zoals een spoeling)

Voor informatie over de ballontank onder druk (zie punt 39 van de voorgestelde link of rechtstreeks: http://lokistagnepas.canalblog.com/arch ... 24310.html)

De ballon wordt bestuurd door een manometrische kit.

Het voordeel van de ballon is dat het een voedseltank is en dat ik door het water onder druk ook een gasboiler kan gebruiken
(Druk meer dan 1 bar (1,2-1,5) en neem een ​​douche.

Het bruikbare water onder druk zou ongeveer 30% van het volume van de ballon bedragen, maar het is mogelijk om indien nodig ballonnen parallel te plaatsen.

Hierover heb ik nog steeds geen beslissing genomen over mijn aanvankelijke probleem.
0 x
'Er over praten is één ding, het een ander doen.
Ik heb mijn keuze gemaakt "
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79462
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11097




par Christophe » 04/10/11, 12:53

Oké, dus dat is goed, zoals ik al die tijd dacht: een bal in suppressorstijl.

Heeft u enig idee van de kosten van een druktank van 100L? Wat is het dode volume?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88




par Gaston » 04/10/11, 13:38

Christophe schreef:Heeft u enig idee van de kosten van een druktank van 100L?
Ze zijn te vinden rond de 250 euro voor een werkdruk van 5 tot 10 bar.

Christophe schreef:Wat is het dode volume?
het bruikbare volume hangt in wezen af ​​van het verschil tussen de min. en max. druk.

Ervan uitgaande dat de ballon aanvankelijk gevuld is met 100 liter lucht (bij 1 bar), bevat de ballon bij 1,2 bar 16 liter water.
Met 1,5 bar kan er 33 liter water in.

De hoeveelheid water die gebruikt kan worden tussen deze twee drukken is dus 17 liter.

Het is raadzaam om de maximale druk zoveel mogelijk op te voeren (binnen de grenzen van de weerstand van de ballon en de pomp).
Bij een maximale druk van bijvoorbeeld 3 bar kun je 50 liter tappen voordat je de minimale druk van 1,2 bar bereikt.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79462
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11097




par Christophe » 04/10/11, 15:43

Het hangt natuurlijk af van de druk, toen ik de vraag stelde, werd het begrepen... voor 100L water bij 3 bar... bedankt voor de gedetailleerde berekening :)

Dus 50L nuttig is geen 100L... nu moeten we zien of: ballonfabrikanten het misschien hebben over nuttig volume...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88




par Gaston » 04/10/11, 16:55

Christophe schreef:nu moeten we zien of: de ballonfabrikanten misschien in een nuttig volume praten ...
Voor welke druk delta :? : Mrgreen:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79462
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11097




par Christophe » 04/10/11, 17:21

Pffff ik zoek hem! : Cheesy:
Ik weet het niet: 3 deltabalken?

In ieder geval is de ballon geen goede oplossing om iets te voorzien dat continu 3 repen nodig heeft...

De 12V pomp lijkt mij altijd de beste oplossing...
0 x
fam
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 27
Inschrijving: 29/01/10, 09:45




par fam » 04/10/11, 19:33

Ballonnen worden verkocht voor hun bruto capaciteit. Vandaar mijn verwijzing naar 30 of 40% van het bruikbare volume in druk.

Ik heb niet continu 3 bar nodig maar meer dan 1 bar om een ​​gasboiler te kunnen gebruiken.

De 12V-pompoplossing heeft zijn voordelen maar ook nadelen: Batterijslijtage en vereist de aanschaf van een extra drinkwatertank.
Het is dus de duurste oplossing, en die zal het meest verbruiken.

Met het systeem dat ik gebruik, draait de groep een paar minuten per dag om het water op te pompen en onder druk te zetten.
0 x
'Er over praten is één ding, het een ander doen.

Ik heb mijn keuze gemaakt "

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 115-gasten