REX waterbesparende knop ... en warmte

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
FabricePaille
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 11
Inschrijving: 11/11/21, 10:07
Plaats: 69 Loire-sur-Rhône
x 7

REX waterbesparende knop ... en warmte




par FabricePaille » 13/11/21, 09:10

Dag

In het midden van de installatie van de thermodynamische boiler, nam ik mijn dochter mee naar de bouwmarkt en ze wilde een spashower waterbesparende douchekop nemen (15 € bij casto en 5 euro bij manomano). Zoals iedereen wist ik dat deze pommel water bespaart, maar ik had niet gedacht dat het ook warmte bespaarde.

De pommel werkt goed, en het hele gezin is blij met de beste spoelsensatie, vooral vrouwen voor wie het dag en nacht is als het gaat om het wassen van lang haar, en iedereen heeft een tweede effect van de sensatie gezien. zijn korter (persoonlijk ging ik van 4 minuten naar 3 minuten in water)

Met behulp van de bekende gegevens van mijn oude ketel (elektrische boiler + standaard knop) en van de nieuwe assemblage (thermodynamische boiler + eco douchekop), heb ik de energie van de boiler en dus de opwarmtijd van de douche herberekend.
http://maison.electrique.free.fr/spashower.xlsx

Al met al een verlaging van het debiet met 33% en een verlaging van de douchetijd met 30%; het is dus meer dan 50% besparing op douchewater maar ook op de warmte van het water. Samengevat, dit apparaat zal me tegen marginale kosten ongeveer 172 € water besparen (34 m3 of 1/3 van het jaarverbruik) en ongeveer 180 € warmte (in elektrische boiler, 36 € in thermodynamica van boiler). Het is dus een machine die jaarlijks tussen de 200 en 350 € (volgens de CE) opbrengt. Het is een echt economisch instrument waarvan het rendement op de investering in een paar dagen wordt behaald. Om een ​​trend te geven, met de douchekop en de CET, heb ik mijn dagelijkse douche-energiekosten gedeeld door bijna 10 (van € 1,06 tot € 0,11) ten opzichte van de standaard douchekop en de Joule-effectboiler.

Groot nadeel van de waterbesparende knop: het investeringsrendement van de thermodynamische boiler is zojuist verdubbeld.

Fabrice
http://maison.electrique.free.fr/
1 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79364
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: REX waterbesparende knop ... en warmte




par Christophe » 13/11/21, 09:41

FabricePaille schreef:Groot nadeel van de waterbesparende knop: het investeringsrendement van de thermodynamische boiler is zojuist verdubbeld.


: Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen:

En die van de pommel? : Mrgreen:

Op de forum we hebben jaren geleden vergelijkende tests gedaan, ik heb persoonlijk een vernevelingsknop die bijna niets verbruikt (6L / min volledig, maar ik gebruik hem niet volledig ... dus het moet ongeveer 3 L zijn).

Ik vond deze 3 onderwerpen:

water-pompen-filtratie / debit-reel-heads-de-douche-economisch-in-water-t12498.html

waterpomp-filtratie / douche-met-micro-druppels-verneveling-t10142.html

waterpomp-filtratie / reële-prijs-van-een-bad-of-douche-voor-water-en-verwarming-t12727.html


Hier heb ik de 3-flow + zénithal gemeten: chronometer op 4L voor de douche en 5L voor de zénithal. Mixer open naar de bodem op koud water.

Christophe in 2010 schreef:Hier heb ik de 3-flow + zénithal gemeten: chronometer op 4L voor de douche en 5L voor de zénithal. Mixer open naar de bodem op koud water.

Resultaat, gerapporteerd in L / min:

"Normale" handdouche (= verdeelde straal): 13.3 l / min
Handdouche "Karcher" (= centrale straal): 10.4 l / min
Handdouche "Misting": 6.3 l / min

Zenithal: 17.6 L / min

Aandachtsdruk op het netwerk thuis is vrij belangrijk: de buurman had 5-balken per dag gemeten.

Dus ik denk dat de sluiermodus kan dalen tot 5 L / min onder 3 balken. Dus zoals ik dacht dat het erg effectief is (plat: het stuurt natuurlijk een beetje motregen in de lucht)
1 x
FabricePaille
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 11
Inschrijving: 11/11/21, 10:07
Plaats: 69 Loire-sur-Rhône
x 7

Re: REX waterbesparende knop ... en warmte




par FabricePaille » 13/11/21, 09:49

bonjour Christophe

Gebruikers merkten inderdaad al een goede verbetering in het spoelen op. Ik let goed op deze producten omdat ik een tweede douche moet nemen. Dankjewel

Fabrice
0 x

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google Adsense [Bot] en 106 gasten