100 € per hectare in permacultuur volgens Idriss Aberkane?

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
humus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1951
Inschrijving: 20/12/20, 09:55
x 687

100 € per hectare in permacultuur volgens Idriss Aberkane?




par humus » 16/10/21, 19:48

Nog niet geluisterd, de eerste die het begreep roept de ander : Mrgreen:
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13625
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1499
Neem contact op met:

Re: 100 € per hectare in permacultuur?




par izentrop » 17/10/21, 02:34

humus schreef:Nog niet geluisterd
Wetende dat er een verwarde persoon van ABERKANE is, riskeert het niet aan mijn kant
1 x
humus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1951
Inschrijving: 20/12/20, 09:55
x 687

Re: 100 € per hectare in permacultuur?




par humus » 17/10/21, 08:45

izentrop schreef:
humus schreef:Nog niet geluisterd
Wetende dat er een verwarde persoon van ABERKANE is, riskeert het niet aan mijn kant

Ik heb een beetje moeite met deze logica van samensmelting.
Een goed idee wordt niet slecht of vals, vanwege het karakter dat het ondersteunt?
Ik deel uw ideeën over landbouw niet, moet ik daaruit afleiden dat alles wat u zegt onjuist is en dat de RCA daarom onjuist is, aangezien u zich eraan houdt?
-------------
Ik heb geluisterd van waar ik de video heb gerepareerd.
Kortom, het is een kwestie van bos voeden, van maximaliseren producties op een bepaald oppervlak. Geen monocultuur meer: ​​bomen (hout zonder de boom te vellen), door dieren eetbare vruchten (eikels), paddenstoelen, door mensen eetbare kleine vruchten, bijen, kippen, geiten, varkens.

Ik had liever een echt, heel concreet voorbeeld in beeld en cijfers gehad, hier blijven we op het niveau van het concept dat ik moeilijk als realistisch kan kwalificeren, tenzij ik de financiële ambitie verklein en de producties sterk transformeer (toegevoegde waarde) . -natte vinger-

Het enige concrete voorbeeld van succes (en het is geen bos met dieren) is voor zover ik weet de boerderij van de heloinsnavel, waarvan het principe een hoog inkomen per oppervlakte-eenheid zou kunnen opleveren.
Het is niet mijn bedoeling om hoge inkomens te bevorderen, maar gewoon om waardig te kunnen leven volgens de stelregel die het meeste kan doen het minste.
0 x
humus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1951
Inschrijving: 20/12/20, 09:55
x 687

Re: 100 € per hectare in permacultuur?




par humus » 17/10/21, 09:01

Ik luister nu naar het begin van de video.
"Als de natuur een bank was, hadden we die al lang gered"
Het volgt deze
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79001
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10933

Re: 100 € per hectare in permacultuur?




par Christophe » 17/10/21, 10:18

Veel blah blah blah ... veel beloften ... veel geld ... maar we zien strikt NIETS BETON !!

Deze man is niet eens een venter, hij is gewoon een bullshit...

Hoeveel startups heeft hij? : Lol: : Lol: : Lol:

ps: de ecosystemen die de mensheid voeden, is dat niet altijd hoe het werkte? (behalve van MacDaube! : Lol: )

herhalingen: de microfoon is zeer goed geplaatst op het niveau van de corones ... oeps, ik ben gemeen ...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79001
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10933

Betreft: 100 € per hectare in permacultuur volgens Idriss Aberkane?




par Christophe » 17/10/21, 12:03

Om het punt wat meer naar huis te brengen: ik zou graag willen weten hoeveel kg groenten en fruit hij in zijn leven heeft verbouwd ... : Lol: : Lol: : Lol:

Laat me een heel persoonlijk antwoord geven: 0, niet, nada ... : Mrgreen:
0 x
humus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1951
Inschrijving: 20/12/20, 09:55
x 687

Betreft: 100 € per hectare in permacultuur volgens Idriss Aberkane?




par humus » 17/10/21, 12:26

Christophe schreef:Veel blah blah blah ... veel beloften ... veel geld ... maar we zien strikt NIETS BETON !!

Deze man is niet eens een venter, hij is gewoon een bullshit...

Hoeveel startups heeft hij? : Lol: : Lol: : Lol:

ps: de ecosystemen die de mensheid voeden, is dat niet altijd hoe het werkte? (behalve van MacDaube! : Lol: )

herhalingen: de microfoon is zeer goed geplaatst op het niveau van de corones ... oeps, ik ben gemeen ...

Het is niet verkeerd, iedereen heeft zijn eigen specialiteit! : Lol: hij is bla bla

Mij ​​is om uit alles te halen wat interessant kan zijn, het maakt niet uit dat er mest in de buurt is.
Het idee van een voedend bos is niet nieuw en blijft interessant omdat het op ecosysteemniveau productief en rijker is.
Er zijn hier in de stad veel videovoorbeelden over dit onderwerp:
1 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13625
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1499
Neem contact op met:

Betreft: 100 € per hectare in permacultuur volgens Idriss Aberkane?




par izentrop » 18/10/21, 20:10

humus schreef:Het idee van een voedend bos is niet nieuw en blijft interessant omdat het productief is
Als je een leger gepassioneerde vrijwilligers hebt die hun tijd niet tellen : Mrgreen:

Het is niet mogelijk voor een professionele tuinder of boomverzorger die zijn werk winstgevend moet maken ... Ieder zijn beroep. Iedereen die productief tuinieren heeft beoefend of het al heeft meegemaakt, zal niet voor de gek gehouden worden. : Wink:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79001
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10933

Betreft: 100 € per hectare in permacultuur volgens Idriss Aberkane?




par Christophe » 18/10/21, 20:30

izentrop schreef:
humus schreef:Het idee van een voedend bos is niet nieuw en blijft interessant omdat het productief is
Als je een leger gepassioneerde vrijwilligers hebt die hun tijd niet tellen : Mrgreen:

Het is niet mogelijk voor een professionele tuinder of boomverzorger die zijn werk winstgevend moet maken ... Ieder zijn beroep. Iedereen die productief tuinieren heeft beoefend of het al heeft meegemaakt, zal niet voor de gek gehouden worden. : Wink:


Je begrijpt er niets van: je moet een minimum volgen, de ander vertelt je dat we gemakkelijk 100 € per ha kunnen verdienen, vingers in de neus ... en vooral zittend in zijn woonkamer voor een webcam! Te idioot, idioot !! : Lol: : Lol: : Lol: Geloof je het niet? : Mrgreen:
0 x
SixK
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 669
Inschrijving: 15/03/05, 13:48
x 272

Betreft: 100 € per hectare in permacultuur volgens Idriss Aberkane?




par SixK » 20/10/21, 21:11

Ik weet niet of wat Idriss zegt de waarheid is,
maar als dit niet waar is, dan is Idriss hem:
2 x
Optimisten uitgevonden vliegtuigen, parachutes pessimistisch. George Bernard Shaw.
Dacht persoonlijk, ik beter begrijpen waarom de grote bazen uitvinder van de gouden handdruk.

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 176-gasten