Vrijwillige zwangerschapsafbreking IVG: voor/tegen, Grondwet?

filosofische debatten en bedrijven.
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16183
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5263

Vrijwillige zwangerschapsafbreking IVG: voor/tegen, Grondwet?




par Remundo » 10/03/24, 12:54

Alsjeblieft, dit onderwerp is een diepgaand en complex onderwerp.

Dit onderwerp staat open voor debat, na de opname van dit recht (dat al bestond in Frankrijk) in de grondwet.

Christophe schreef:
Remundo schreef:Ik ben blij, Guy zal een abortus kunnen ondergaan (vrijwillige onderbreking van het schreeuwen).

Het is nu constitutioneel. : Mrgreen:


Om af te sluiten over abortus: het is voor de meeste vrouwen een traumatische operatie... en dat kan ook voor de vader zijn!

Dit mag geen gewoonte of regel worden... er waren veel dringender zaken die in de grondwet moesten worden opgenomen, zoals, ik weet het niet, bijvoorbeeld eerlijkheid van informatie... : Roll: : Roll: : Roll:
1 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Vrijwillige beëindiging van IVG-zwangerschap: voor/tegen, Grondwet?




par Obamot » 10/03/24, 13:18

Het probleem is dat het destijds ruimschoots gerechtvaardigd was (in extreme gevallen kon een vrouw op menselijke wijze niet bevallen na een verkrachting...) maar abortus werd nog steeds toegepast, voor één ja voor één nee, wat het heeft gebagatelliseerd en verwijderd. verantwoordelijkheid van individuen.

Tegenwoordig doen zich nog steeds andere nieuwe en aanverwante problemen voor die verband houden met deze trend; de instrumentalisering van de geest door het wokisme en de LGBT@&$#¥§-bewegingen en -gezelschappen is van dien aard dat ze een nieuwe politieke bedreiging vormen voor het land (en natuurlijk voor de Volgens de meeste machiavellistische geesten is het doel om de traditionele culturele banden te verbreken en uiteindelijk de samenleving te vernietigen en de gezinseenheid te ontbinden), wat allemaal leidt tot een daling van het geboortecijfer en een toename van de immigratie ter compensatie, wat het fenomeen (opzettelijk of niet) versnelt. .. (er zijn veel andere interpretaties van deze sociale verschijnselen; zoals sommige van deze bewegingen die door de VS worden gecontroleerd om deze gesponsorde groepen te gebruiken om onrust te veroorzaken in de landen die ze willen destabiliseren, zijn er ook religieuze vragen, maar veel dingen komen samen….)

Dit laat zien dat het een complexe vraag is.
2 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16183
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5263

Re: Vrijwillige beëindiging van IVG-zwangerschap: voor/tegen, Grondwet?




par Remundo » 10/03/24, 13:34

dat is het...

Bepaalde gevallen van abortus kunnen worden toegelaten: ernstige medische problemen voor de moeder of de foetus, verkrachting van kinderen, enz.

De abortus die het kind weigert door te zeggen dat we niet genoeg geld hebben, dat vind ik nu al onaanvaardbaar. De Franse samenleving kan voor haar kinderen zorgen, zelfs als ze een bescheiden achtergrond hebben, door middel van sociale herverdeling.

De abortus waarbij het kind wordt geweigerd door te zeggen dat de vrouw te jong is (bijvoorbeeld 16 jaar), is nog steeds zeer discutabel... Een moeder kan veel meer floreren dan een neurotische bac+5 zonder kind...

Je hebt ook de discussie die nooit beslecht zal worden (als ik durf te zeggen): vanaf hoe lang is het embryo niet meer te doden? Hmmm? Vanaf de eerste celdeling heb je een mens in kiem. .. Momenteel zijn onze genieën van het Frans Volgens de wet is het 14 weken. Met 13 weken is het embryo gelatine dat moet worden opgezogen, maar met 15 weken is het een mens met recht op leven. Mediteer!

Zonder de gebruikelijke excessen te noemen: als we weten dat abortus een gratis recht is, dan verschuift dat naar een anticonceptiemethode... en ja.

Instrumentele abortussen zijn niet zonder risico's voor de baarmoeder; sommige vrouwen worden onvruchtbaar, ook al komt dit zelden voor. Ook chemische abortussen zijn willekeurig en kunnen bloedingen veroorzaken.


Het automatische ‘recht op abortus’ is voor mij abnormaal en heeft geen wettelijke plaats in de grondwet.


het is de zoveelste macronistische lyrische vlucht, een maatschappelijk rookgordijn terwijl dit vod Frankrijk vanuit alle hoeken doet zinken.

Aan de andere kant, heel concreet, vergt het uitvaardigen van het recht op abortus aanzienlijke menselijke en financiële middelen... Zijn die er? Ik herinner u eraan dat veel mensen van alle leeftijden al sterven op de eerste hulp vanwege gebrek aan zorg... : Roll:
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Vrijwillige beëindiging van IVG-zwangerschap: voor/tegen, Grondwet?




par Obamot » 10/03/24, 13:52

Om nog maar te zwijgen van het feit dat er andere misstanden zijn die voortkomen uit deze ‘medische business’, terwijl ze worden gepresenteerd als ‘sociale vooruitgang’:

– adoptie die “een recht” zou moeten worden voor homoparen (wat voor horror heeft dat, en de “geïnformeerde” toestemming van het kind?)
– “draagmoeders”?
— kunstmatige inseminatie (ik heb het over het technische gebaar zonder liefde…
– kunstmatige baarmoeders (dat is de pompon, Epstein zou er dol op zijn geweest).

Kortom, het begint in de geest, alles wat ervoor zorgt dat mensen niet langer aannemen (niet langer aannemen)…

Er valt veel te zeggen, zoals het feit dat politici niet genoeg voor de mensen hebben gezorgd. Naïef denken dat het niet verzorgen ervan “hen verantwoordelijk zou maken”… dat betekende niet dat we niet moesten nadenken over hoe we moesten zorgen voor degenen die geen verantwoordelijkheid op zich namen omdat ze daar niet toe in staat waren. Ik heb geen oplossing of pasklare ideeën. Maar een grote klus is hier vergeten. Ik doe al het mogelijke op mijn bescheiden niveau lokaal, om een ​​deel van mijn inkomen opnieuw te injecteren, om “bij te dragen aan de lokale economie”, een pad van herverdeling en persoonlijke bijdrage, met het oog op het stimuleren van “verantwoordelijkheid” (en niet “verantwoordelijkheid” wat mij niet spontaan genoeg lijkt)
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16183
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5263

Re: Vrijwillige beëindiging van IVG-zwangerschap: voor/tegen, Grondwet?




par Remundo » 10/03/24, 14:30

over 10 of 20 jaar zullen we weer een progressieve gek hebben die zal eisen dat GPA constitutioneel is, evenals huwelijken met voorwerpen of dieren : Roll: .
1 x
Beeld
gfgh64
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 300
Inschrijving: 23/06/23, 12:05
x 187

Re: Vrijwillige beëindiging van IVG-zwangerschap: voor/tegen, Grondwet?




par gfgh64 » 10/03/24, 14:57

hoe dan ook, vrouwen die echt wilden aborteren vonden altijd een manier om het te doen, persoonlijk vind ik dat voor vrouwen (omdat zij het zijn die dit betreft) een goede zaak is dat dit in de grondwet wordt vastgelegd
niets verhindert de creatie van psychologische monitoring, vóór de interventie, om haar (de Vrouw) te helpen haar beslissing veilig te stellen,

de vrouw is de baarmoeder, het is aan haar om te beslissen of ze haar zwangerschap wel of niet wil afbreken


,
Obamot schreef:
Om nog maar te zwijgen van het feit dat er andere misstanden zijn die voortkomen uit deze ‘medische business’, terwijl ze worden gepresenteerd als ‘sociale vooruitgang’:

– adoptie die “een recht” zou moeten worden voor homoparen (wat voor horror heeft dat, en de “geïnformeerde” toestemming van het kind?)
– “draagmoeders”?
— kunstmatige inseminatie (ik heb het over het technische gebaar zonder liefde…
– kunstmatige baarmoeders (dat is de pompon, Epstein zou er dol op zijn geweest).

Kortom, het begint in de geest, alles wat ervoor zorgt dat mensen niet langer aannemen (niet langer aannemen)…

Er valt veel te zeggen, zoals het feit dat politici niet genoeg voor de mensen hebben gezorgd. Naïef denken dat het niet verzorgen ervan “hen verantwoordelijk zou maken”… dat betekende niet dat we niet moesten nadenken over hoe we moesten zorgen voor degenen die geen verantwoordelijkheid op zich namen omdat ze daar niet toe in staat waren. Ik heb geen oplossing of pasklare ideeën. Maar een grote klus is hier vergeten. Ik doe al het mogelijke op mijn bescheiden niveau lokaal, om een ​​deel van mijn inkomen opnieuw te injecteren, om “bij te dragen aan de lokale economie”, een pad van herverdeling en persoonlijke bijdrage, met het oog op het stimuleren van “verantwoordelijkheid” (en niet “verantwoordelijkheid” wat mij niet spontaan genoeg lijkt)


voor het eerste deel van je bericht is het naar mijn smaak een amalgaam, voor het tweede deel gefeliciteerd met je (bescheiden) financiële en menselijke betrokkenheid bij de wereld om je heen

Remundo schreef:over 10 of 20 jaar zullen we weer een progressieve gek hebben die zal eisen dat GPA constitutioneel is, evenals huwelijken met voorwerpen of dieren : Roll: .


Nou, ik ben er niet zeker van dat dit voortkomt uit een verlichting van onze toegewijde dienaar!!!
het lijkt mij ook een verwarring om GPA, seksuele afwijkingen en kameraadschap te associëren met abortus

aan de andere kant zou euthanasie onder bepaalde omstandigheden, of niet, op een dag constitutioneel kunnen zijn!
Dit lijkt mij ook een persoonlijke vooruitgang!
2 x
Begrijpen betekent niet accepteren
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16183
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5263

Re: Vrijwillige beëindiging van IVG-zwangerschap: voor/tegen, Grondwet?




par Remundo » 10/03/24, 15:02

gfgh64 schreef:de vrouw is de baarmoeder, het is aan haar om te beslissen of ze haar zwangerschap wel of niet wil afbreken

Neen.

Het is een beslissing die veel breder is dan het ego van de vrouw of de ‘matrix’, waarbij de vader van het kind en gezondheidswerkers betrokken zijn, en zelfs de samenleving die materiële oplossingen moet bieden voor de komst van een kind.
0 x
Beeld
gfgh64
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 300
Inschrijving: 23/06/23, 12:05
x 187

Re: Vrijwillige beëindiging van IVG-zwangerschap: voor/tegen, Grondwet?




par gfgh64 » 10/03/24, 15:15

Ik denk dat als de beslissing alleen aan haar ligt, maar in de context van de follow-up, de naaste familie (ouder, vader, sociale structuur, etc.) kan helpen bij het voorstellen van alternatieve oplossingen voor abortus zeker een goede zaak is.

en wat betreft (niet Bertrand)

Ik citeer Remundo""

en zelfs de Vereniging die materiële oplossingen moet bieden voor de komst van een kind.

ja het zou zo goed zijn, maar niet al te realistisch in de huidige wereld waarin we leven, en bovendien niet alleen materieel (onderwijs)
2 x
Begrijpen betekent niet accepteren
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16183
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5263

Re: Vrijwillige beëindiging van IVG-zwangerschap: voor/tegen, Grondwet?




par Remundo » 10/03/24, 15:21

Ik ken mijn man niet...

we hebben tientallen miljarden om in de dood of aanverwante zaken te stoppen (Oekraïne, Macchins Covid...)

Nee, nee, dat is niet onrealistisch. In Frankrijk bestaat al huisvesting en de grond daar is vruchtbaar. Dat betekent dat kost en inwoning verzekerd is, zolang je het maar zo min mogelijk serieus neemt in dit land.
0 x
Beeld
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: Vrijwillige beëindiging van IVG-zwangerschap: voor/tegen, Grondwet?




par Christophe » 10/03/24, 16:47

Nou, uiteindelijk was mijn conclusie een introductie! : Mrgreen:

Ik ben het in grote lijnen met je eens.

Om bij het onderwerp te blijven, kunnen we abortus vergelijken met wat er gebeurt bij een keizersnede: medisch ja, troost (er zijn er steeds meer) nee...
1 x

Terug naar "Society and Philosophy"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 150-gasten