Efficiënte en goedkope zonnecollectoren

Thermische zonne-energie in al zijn vormen: zonne-energie, warm water, het kiezen van een zonnecollector, zonne-concentratie, ovens en zonne-fornuizen, zonne-energie-opslag door warmtebuffer, zonne-energie zwembad, airconditioning en zonne-koud ..
Hulp, begeleiding, programma's en voorbeelden van de prestaties ...
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4

Efficiënte en goedkope zonnecollectoren




par jean63 » 09/02/06, 11:58

gevonden in René's canets van de quanthome-site :pijl:


http://quanthomme.free.fr/energieencore/carnet2.htm
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 09/02/06, 17:36

Hallo, Jan 63!
We kunnen twee filosofieën overwegen bij het gebruik van thermische zonne-energie: een uitgebreide aanpak (oriënteerbare parabolische spiegels, vacuümbuizen, enz.), voor hoge temperaturen en efficiëntie, die onderhoud en monitoring vereisen, en basisgebruik, onderhoudsvrij, met goedkope en gerecycleerde materialen, voor warm water voor huishoudelijk gebruik en verwarming op lage temperatuur. Omdat ik lui en gierig was, en omdat ik toch een dak nodig had, koos ik voor het tweede.
0 x
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 09/02/06, 17:51

hallo cuicui,

Je hebt gelijk, het is net als bij auto's: hoe eenvoudiger het is, hoe gemakkelijker het is om fouten op te sporen en te repareren. Ik heb een oude 504 benzine (25 jaar / 260000 km), een genot: hij loopt als een horloge (bijna): 5 minuten om de starter eruit te halen, idem de aansteker, eigenlijk alles is zeer toegankelijk en er is veel ruimte eronder de motorkap; en bovendien is het super comfortabel.

Omdat ik hem als verzamelvoertuig bewaar, zal hij op een dag een pantonisatie ondergaan als hij niet te ingewikkeld is om te installeren. : Lol:
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 09/02/06, 18:20

Wat mij betreft, ik mis mijn Ami-6's, eenvoudig, comfortabel, niet zo langzaam (ze gingen 110 km met de wind mee) maar ze raakten verroest en we konden ze niet op bakolie laten lopen.. .
0 x
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 10/02/06, 14:36

Ik heb nog steeds mijn 2CV 6volt die ik op mijn 19e had toen ik student was in 1969; Er zijn weinig reparaties nodig om het weer te laten werken.

Daarnaast zag ik een geweldige montage van Pantone op een deuche (dubbele reactor) op de quanthomme-site.

Als ik genoeg tijd en moed heb in dit leven, zal ik het misschien ooit eens proberen.
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Zonnewarmte: zonnecollectoren CESI, verwarming, warm water, kachels en zonne-fornuizen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 98-gasten