Twisun: zwarte fotovoltaïsche module met dubbele beglazing geschikt voor daken?

Forum fotovoltaïsche zonne-energie PV en zonne-elektriciteitsopwekking uit directe straling zonne-energie.
Lucy666
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 13/04/23, 11:48

Twisun: zwarte fotovoltaïsche module met dubbele beglazing geschikt voor daken?




par Lucy666 » 13/04/23, 11:54

Bonjour à tous,

Ik zou u een paar vragen willen stellen.

Ik zag dat Maysun Solar Twisun adverteerde met alle zwarte dubbele beglazingsmodules en ik zou ze graag op mijn dak willen gebruiken, maar ik weet niet hoe ze in de praktijk zouden werken. Ben benieuwd hoe ze in de praktijk gaan werken. Iedereen die ze heeft gebruikt, kan zijn mening geven.

Dank u voor uw begrip.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79386
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11072

Re: Is een zwarte fotovoltaïsche module met dubbele beglazing geschikt voor daken?




par Christophe » 13/04/23, 11:58

Welkom hier,

Misschien een foto of een link?

Ik begrijp het idee van dubbele beglazing voor een PV-paneel niet, tenzij het wordt gebruikt voor veranda's?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79386
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11072

Re: Twisun: zwarte fotovoltaïsche module met dubbele beglazing geschikt voor daken?




par Christophe » 13/04/23, 12:19

Het is goed gewijd aan veranda's:

Screenshot 2023-04-13 op 12-19-33 217831_368259.png (WEBP-afbeelding 1000 × 525 pixels).png
Screenshot 2023-04-13 op 12-19-33 217831_368259.png (WEBP-afbeelding 1000 × 525 pixels).png (908.9 KiB) 1540 keer geopend


Dus ik begrijp de vraag niet! : Mrgreen:
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13726
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1526
Neem contact op met:

Re: Twisun: zwarte fotovoltaïsche module met dubbele beglazing geschikt voor daken?




par izentrop » 13/04/23, 13:17

Hallo,
Lucy666 schreef:Ik zag dat Maysun Solar Twisun adverteerde met alle zwarte dubbele beglazingsmodules en ik zou ze graag op mijn dak willen gebruiken, maar ik weet niet hoe ze in de praktijk zouden werken. Ben benieuwd hoe ze in de praktijk gaan werken. Iedereen die ze heeft gebruikt, kan zijn mening geven.

Dank u voor uw begrip.
Als dakterras ja, anders geen winst op schuin dak https://www.nouvelr-energie.com/pv/pann ... e-bifacial
0 x
Lucy666
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 13/04/23, 11:48

Re: Twisun: zwarte fotovoltaïsche module met dubbele beglazing geschikt voor daken?




par Lucy666 » 24/04/23, 04:56

Allemaal bedankt voor jullie reacties en suggesties.
0 x
Iris
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 07/07/23, 04:39

Re: Twisun: zwarte fotovoltaïsche module met dubbele beglazing geschikt voor daken?




par Iris » 03/08/23, 08:37

: Idee: Volgens mijn begrip lijkt het erop dat de levensduur van dubbele beglazing langer is.
0 x
Mienlea
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 11/08/23, 08:48

Re: Twisun: zwarte fotovoltaïsche module met dubbele beglazing geschikt voor daken?




par Mienlea » 11/08/23, 09:00

Ik denk dat de TwiSun serie zonnepanelen zeer geschikt is voor plaatsing op het dak. Op het dak moeten de zonnepanelen het meest efficiënt werken, dan zijn dubbelzijdige glazen zonnepanelen meer beschermend en hebben ze een langere levensduur dan gewone zonnepanelen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2491
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 364

Re: Twisun: zwarte fotovoltaïsche module met dubbele beglazing geschikt voor daken?




par Forhorse » 11/08/23, 19:37

Het is geen dubbele beglazing, het is tweezijdig... het is niet hetzelfde.
Het doel is om het licht van beide kanten te vangen door gebruik te maken van het albedo van wat eronder is.
Maar hey, het zijn meestal beloften van marketeers (het is op hetzelfde niveau als micro-omvormers die, zogenaamd, meer kunnen produceren tijdens het passeren van de wolken, behalve dat verschillende onderzoeken aantonen dat het absoluut niets verandert)
Er is zeker een kleine winst, maar is het prijsverschil echt gerechtvaardigd?
1 x
jean.caissepas
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 660
Inschrijving: 01/12/09, 00:20
Plaats: R.alpes
x 423

Re: Twisun: zwarte fotovoltaïsche module met dubbele beglazing geschikt voor daken?




par jean.caissepas » 12/08/23, 00:28

Forhorse schreef:Het is geen dubbele beglazing, het is tweezijdig... het is niet hetzelfde.
Het doel is om het licht van beide kanten te vangen door gebruik te maken van het albedo van wat eronder is.
Maar hey, het zijn meestal beloften van marketeers (het is op hetzelfde niveau als micro-omvormers die, zogenaamd, meer kunnen produceren tijdens het passeren van de wolken, behalve dat verschillende onderzoeken aantonen dat het absoluut niets verandert)
Er is zeker een kleine winst, maar is het prijsverschil echt gerechtvaardigd?


Dit is interessant in besneeuwde bergen om de weerkaatsing te herstellen, of in verticale installatie met één kant die de zon in de ochtend herstelt en de andere in de middag (graslandbarrière).
Nog een handige case: Pergola's of CarPort om wat licht binnen te laten.
0 x
Verleden gewoonten moet veranderen,
omdat de toekomst mag niet sterven.

Terug naar "Duurzame energie: zonne-elektriciteit"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 147-gasten