Nieuwe zonnepanelen met een opbrengst van 30%

Forum fotovoltaïsche zonne-energie PV en zonne-elektriciteitsopwekking uit directe straling zonne-energie.
jean.caissepas
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 660
Inschrijving: 01/12/09, 00:20
Plaats: R.alpes
x 423

Nieuwe zonnepanelen met een opbrengst van 30%




par jean.caissepas » 20/02/19, 10:07

0 x
Verleden gewoonten moet veranderen,
omdat de toekomst mag niet sterven.
ENERC
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 725
Inschrijving: 06/02/17, 15:25
x 255

Re: Nieuwe zonnepanelen met 30% rendement




par ENERC » 21/02/19, 19:58

Interessante innovatie als fabrikanten volgen...

De echte vraag is geconcentreerde zonne-energie of niet.
Voor een groot deel van het vasteland van Frankrijk vergeten we dit al omdat meer dan 50% van de jaarlijkse straling in diffuse vorm binnenkomt en dus niet door de lenzen wordt opgevangen.
Het werkt alleen als de lucht helemaal blauw is. Dus voor dorre gebieden en woestijnen. Behalve dat daar beneden standaardpanelen al 2 of zelfs 3 cent per kWh produceren (vergeleken met 5 cent voor kernenergie en 16 cent voor een particuliere meter).

Bij zonne-energie doet efficiëntie er niet toe. Waar het om gaat is de prijs per geïnstalleerde kWh. De zon is gratis - het is slechts een kwestie van paneeloppervlak. Alleen al in Frankrijk zouden we, als we alle kunstmatige oppervlakken zouden bestrijken, meer produceren dan we consumeren (uiteraard met uitzondering van het beheer van de intermittentie... uitstel van gebruik, opslag, enz.)
Het echte "nieuws" waar ik op wacht op het gebied van zonne-energie is de optimalisatie van het aansluitnet (= slimme netwerken), de gebruiksrapporten (mobiliteit, thermische traagheid van gebouwen, opslag van warmte en koude,. .). De echte innovaties zitten nu in het gebruik en de opslag, meer nog in de productie.
2 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Duurzame energie: zonne-elektriciteit"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 140-gasten