KAP-RA sensor op pellematic

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
peso
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 9
Inschrijving: 22/02/23, 14:57
x 4

KAP-RA sensor op pellematic




par peso » 22/02/23, 15:19

Hallo,
Ik ben op zoek naar de exacte referentie van de KAP-RA capacitieve sensor (model, spanning, max temperatuur, afstand...) op Pellematic silo 15KW 2014. De mijne is verbrand en het is al 3 maanden geleden dat het onderdeel nog steeds niet beschikbaar is volgens mijn reparateur.

Nog een vraag, ik zag net dat je de extractievertraging (bijv. P161) alleen kunt aanpassen als er geen capacitieve sensor is aangesloten. Betekent dit dat ik mijn ketel zonder deze sensor kan laten werken? Momenteel faalt de ontsteking.

Merci pour vos réponses.
1 x
peso
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 9
Inschrijving: 22/02/23, 14:57
x 4

Re: KAP-RA sensor op pellematic




par peso » 22/02/23, 16:30

Ik heb mijn ketel opnieuw opgestart door de KAP-RA-sensoroptie uit te schakelen. Dus ik eindig met pellets op de open haard maar geen vlam. U kunt de extractievertraging aanpassen (60% origineel) maar ik weet niet zeker wat ik moet plaatsen.
Is het probleem volgens jou gerelateerd aan de sensor of heb ik twee verschillende problemen?
0 x
peso
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 9
Inschrijving: 22/02/23, 14:57
x 4

Re: KAP-RA sensor op pellematic




par peso » 26/02/23, 14:42

Oke, dus het werkt vrij veel. Ik heb er 19 in huis. Maar...
Cycli altijd zo kort (22mn maar dat is een ander onderwerp). en bovenal heb ik te veel pellets en niet helemaal verbrand. Mijn asbak is in drie dagen vol :(

Is het mogelijk om de ketel te vertellen om minder pellets (of langzamer) te plaatsen en langer te laten branden?
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 212-gasten