PONAST ketelhulp bij instellingen

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
snoopymagik
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 09/01/09, 22:27
Plaats: Neupre

PONAST ketelhulp bij instellingen




par snoopymagik » 18/11/12, 13:06

Dag

Ik heb een PONAST KP22-ketel en ik zou hier graag willen weten of er mensen zijn die me kunnen helpen met het verfijnen van de instellingen

Dank u bij voorbaat
0 x
Dirk Pitt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2081
Inschrijving: 10/01/08, 14:16
Plaats: isere
x 68




par Dirk Pitt » 18/11/12, 20:50

Ik heb je een PB gestuurd, je mag me bellen
0 x
Beeld
Klik op mijn handtekening
snoopymagik
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 09/01/09, 22:27
Plaats: Neupre




par snoopymagik » 25/11/12, 14:56

Hier ben ik weer allereerst een grote DANKJEWEL aan Dirk-pitt die me helpt om mijn ketel goed af te stellen
Op dit moment zijn we de verbranding aan het aanpassen en het wordt erg interessant :D
Het lukt me nu op een van de 10 programma's om een ​​goede verbranding te krijgen fijne as van "muis" grijze kleur de gebruikte pellet is EO2
Vandaag ga ik programma 9 aanpassen zoals mijn Dirk-pitt adviseerde en zodat hij mij kan helpen de andere programma's aan te passen
Dankzij zijn hulp kan ik een TIP TOP-ketel hebben : Cheesy:

Zodra de verbranding op enig niveau operationeel is, kunnen we de klimaatsensor afstellen met de gemotoriseerde 4-wegklep

Tot binnenkort voor nieuwe informatie over PONAST-ketels : Wink:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79364
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 25/11/12, 15:32

Kunnen we de methode publiekelijk kennen? : Cheesy:
0 x
snoopymagik
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 09/01/09, 22:27
Plaats: Neupre




par snoopymagik » 25/11/12, 15:46

Natuurlijk Christophe, zodra ik de verbrandingsinstellingen heb voltooid, kom ik terug om een ​​kleine tutorial te doen :D
0 x
Dirk Pitt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2081
Inschrijving: 10/01/08, 14:16
Plaats: isere
x 68




par Dirk Pitt » 25/11/12, 20:46

niets is correct ingesteld op deze ketel, zelfs niet de verhoudingen van pelletstroom tot luchtstroom.
Als je geen rookanalysator hebt, bestaat de empirische methode in principe uit het instellen van een luchtstroom die ongeveer 6 keer hoger is (in m3/u) dan de pelletstroom (in kg/u).
om de luchtstroom te schatten, is het noodzakelijk om de karakteristieke curve van de ventilator te kennen en in % van de snelheden te werken.
dan tweaken we een beetje door te kijken naar het uiterlijk van de vlam en dat van de as. het is een benadering maar toch beter dan wat er was, namelijk een grote hoeveelheid zwarte en onverbrande pellets
0 x
Beeld

Klik op mijn handtekening
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79364
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 26/11/12, 13:11

OK bedankt! Ik wist niet dat er pelletketels waren zonder gasanalysesonde...

Dus ik neem aan dat het voor pelletkachels hetzelfde is?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 26/11/12, 14:10

Er zijn pelletketels, en zelfs bij de beste, zonder lambdasonde (maar wel met Sioux regeling!): Okofen, Hargassner Classic (bijvoorbeeld)...

Okofen gebruikt de haardtemperatuur als instel "parameter".

Iets anders is een ketel zonder serieuze verbrandingscontrole - wat ik daar lees is naar mijn smaak niet serieus.
0 x
Dirk Pitt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2081
Inschrijving: 10/01/08, 14:16
Plaats: isere
x 68




par Dirk Pitt » 26/11/12, 17:25

in feite zijn de parameters van deze PONAST behoorlijk compleet en kun je veel dingen doen.
ze zijn eenvoudigweg op elke manier afgesteld, in het bijzonder heb ik de indruk niet aangepast aan het vermogen van de ketel of dan een verbrandingsventilator die niet is voorzien in de configuratie.
resultaat een desastreuze verbranding en een importeur die er blijkbaar niet veel vanaf weet.
dan klassiek, kortom.
zonder een expert te zijn, probeer ik te begrijpen hoe het werkt en kijk ik waar ik moet handelen om het te verbeteren.
in dit geval duurt het lang, want we staan ​​aan het begin: verbrandingsregeling voor elk vermogensniveau.
dan zal het nodig zijn om de vermogensregeling aan te passen: passages van het ene niveau naar het andere.
en tot slot pas je de radiatorregeling aan: V3V, stooklijn, thermostaat, etc.
0 x
Beeld

Klik op mijn handtekening
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 26/11/12, 17:42

Dirk Pitt schreef:
ze zijn eenvoudigweg op elke manier afgesteld, in het bijzonder heb ik de indruk niet aangepast aan het vermogen van de ketel of dan een verbrandingsventilator die niet is voorzien in de configuratie.
resultaat, een desastreuze verbranding en een importeur die er blijkbaar niet veel van af weet.


Wat ik zei: niet serieus!

Ik heb niet gezegd dat de ketel geen "mogelijkheid" heeft! Als je het aflevert zoals je beschrijft, dat spreekt vrij duidelijk.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Bing [Bot] en 240 gasten