Vervuiling: brandende banden in de open lucht

Milieu-impact van afgedankte producten: plastics, chemicaliën, voertuigen, agri-food marketing. directe recycling en hergebruik (upcycling of upcycling) en hergebruik van goede items voor de prullenbak!
chrisandchris
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 27/07/07, 13:05

Vervuiling: brandende banden in de open lucht




par chrisandchris » 27/07/07, 13:08

Hallo,
Kunt u voor mij bevestigen of de burgemeester van een gemeente toestemming kan geven aan een individu om banden te verbranden in het open veld nabij woningen (ongeveer 300 m)?
Welk verhaal hebben wij als individuen tegen deze praktijk?
Dank u voor uw advies
0 x
goodeco
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 121
Inschrijving: 14/02/06, 06:54
Plaats: Marseille




par goodeco » 27/07/07, 14:27

Hallo ChrisandChris

Het lijkt mij dat het hierna verboden is : Arrowd:

Decreet nr. 2002-1563 van 24 december 2002 betreffende de verwijdering van gebruikte banden

Artikel 4 van het decreet van 24 december 2002
Na de inzameling moeten de verwijderingshandelingen voor gebruikte banden, met uitzondering van het hergebruik ervan, het gebruik ervan voor openbare werken, het opvullen, de civiele techniek en het inkuilen, worden uitgevoerd in installaties die worden geëxploiteerd in overeenstemming met de bepalingen van Titel I van Boek V van het Milieureglement. Code of in een andere inrichting voor terugwinning of verwijdering die voor dit doel is toegelaten in een andere lidstaat van de Europese Gemeenschap, aangezien de grensoverschrijdende overdracht van gebruikte banden heeft plaatsgevonden in overeenstemming met de bepalingen van de bovengenoemde verordening van 1 februari 1993

En voor mensen die het doen (individueel of professioneel) dit : Arrowd:

Artikel 1 van het decreet van 24 december 2002
Het is verboden om banden achter te laten, in de natuurlijke omgeving te plaatsen of in de open lucht te verbranden.
De handelingen voor de verwijdering van gebruikte banden vallen onder de bepalingen van dit besluit, met uitzondering van de handelingen betreffende banden die zijn gemonteerd of waarop fietsen en bromfietsen zijn gemonteerd, zoals gedefinieerd in artikel R. 311-1 van de Verkeerswet.

bron: http://aida.ineris.fr/textes/decrets/text2218.htm

Het is een decreet dat in het staatsblad wordt gepubliceerd
van de 29 December 2002
0 x
In eeuwige leren
chrisandchris
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 27/07/07, 13:05

verbrande banden




par chrisandchris » 27/07/07, 14:42

bedankt voor je reactie, ik denk dat ik deze informatie in de gemeente ga publiceren om definitief een einde te maken aan deze praktijk (2e brand in 2 maanden) de 1e een wilde bandenbrand, de 2e brand in de open lucht bij woningen en vooral met toestemming van de burgemeester...
Als u enig advies heeft, aarzel dan niet; Dankjewel
0 x
goodeco
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 121
Inschrijving: 14/02/06, 06:54
Plaats: Marseille

Re: verbrande banden




par goodeco » 30/07/07, 09:19

ChrisandChris schreef:bedankt voor je reactie, ik denk dat ik deze informatie in de gemeente ga publiceren om definitief een einde te maken aan deze praktijk (2e brand in 2 maanden) de 1e een wilde bandenbrand, de 2e brand in de open lucht bij woningen en vooral met toestemming van de burgemeester...


Très bonne : Idee: om de informatie naar buiten te krijgen, maar naar mijn mening moet je ook met de burgemeester praten, vooral als je op het platteland woont, weet de burgemeester niet alles.

ChrisandChris schreef:Als u enig advies heeft, aarzel dan niet; Dankjewel


Informatie is het beste middel. Als het opnieuw begint, ga dan naar de politie of de gendarmes voor advies.
0 x
In eeuwige leren
Avatar de l'utilisateur
A2E
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 235
Inschrijving: 15/12/04, 11:36
Plaats: de hal deur 16




par A2E » 03/08/07, 08:58

Wat in dit specifieke geval moet worden gedaan (en als het werkelijk de burgemeester van deze gemeente is die toestemming heeft gegeven voor het verbranden van deze banden) is eenvoudigweg contact opnemen met de administratieve rechtbank van uw regio met onmiddellijke procedure! , per post met AR! : Idee:(Vergeet vooral de ontvangstbevestiging niet.) :schok:)
0 x
goodeco
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 121
Inschrijving: 14/02/06, 06:54
Plaats: Marseille




par goodeco » 03/08/07, 10:33

Zou dat niet een te harde reactie zijn, vooral als het om een ​​kleine stad gaat?
:?
De burgemeester kent niet noodzakelijkerwijs alle wetten en richtlijnen die moeten worden toegepast.
0 x
In eeuwige leren
Christine
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1144
Inschrijving: 09/08/04, 22:53
Plaats: In België, eenmaal
x 1




par Christine » 03/08/07, 11:39

Weinig advies: begeleid de brief met enkele ‘getuigenfoto’s’.

ps: goodeco meen je dat? De burgemeester mag niet de naaste vertegenwoordiger van het volk zijn, dus een voorbeeld geven? Oké, hij kent misschien niet de wet die dit verbiedt, maar hij moet weten dat het niet echt goed is voor het milieu om dit te doen. Als dat zo was, werd ook de inzameling van verbrande banden ‘gesubsidieerd’...
0 x
goodeco
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 121
Inschrijving: 14/02/06, 06:54
Plaats: Marseille




par goodeco » 03/08/07, 13:38

Christine schreef:ps: goodeco meen je dat? De burgemeester mag niet de naaste vertegenwoordiger van het volk zijn, dus een voorbeeld geven? Oké, hij kent misschien niet de wet die dit verbiedt, maar hij moet weten dat het niet echt goed is voor het milieu om dit te doen. Als dat zo was, werd ook de inzameling van verbrande banden ‘gesubsidieerd’...


Beeld geen hoofd Christine

Ik kaart alleen het probleem aan van de omvang van de gemeente en de mogelijkheden van de burgemeester en het antwoord daarop.
Als we nu elke keer dat we een probleem zien in onze gemeente en de enige reactie een rechtszaak is, lopen we het risico geen burgemeester meer te hebben.

We moeten niet vergeten dat niemand geacht wordt de wet te negeren, en hier gaan we naar het Amerikaanse systeem waar ze iedereen voor niets vervolgen.

Ja, je hebt volkomen gelijk, Christine, over het feit dat je toestemming hebt gegeven om banden te verbranden.
is helemaal niet goed voor het milieu, en ik zou ook willen toevoegen voor degenen die rook inademen.
Ik geef toe dat de burgemeester geen twee neuronen heeft.

Wat de subsidies betreft, ik wist niet dat gemeentehuizen deze konden ontvangen.
aan de andere kant weet ik dat bedrijven in Lafarge-stijl worden erkend als openbare nutsbedrijven en subsidies ontvangen voor het verbranden van banden en dierenmeel.

ps: als jij (de) Christine bent, pak je heel goed in (Ik heb het over een pakketje uit de winkel, Beeld niet het hoofd Christophe)
0 x
In eeuwige leren
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 03/08/07, 17:11

Ja, zij is het!
Beeld

A prioro zijn het niet de gemeentehuizen die subsidies ontvangen, maar de bedrijven die de banden inzamelen... om precies de recyclingkosten te compenseren.

Maar het zou niet het eerste misbruik van ecosubsidies zijn, en zeker niet het laatste: er zijn overal schurken... :onheil:

Nu moeten we zien welke hoeveelheid er verbrand wordt, het kan anekdotisch zijn, in ieder geval raad ik aan contact op te nemen met de Ademe of Drire in de regio...voordat ze naar de rechtbank gaan... zij zullen weten wat ze moeten doen :)
0 x

Terug naar "afval, recycling en hergebruik van oude voorwerpen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 92-gasten