Brandt Spheris Duo: consumptie van uw koelkast?

Hi-tech elektronische en computerapparatuur en internet. Beter gebruik van elektriciteit, te helpen met het werk en de specificaties, apparatuur selectie. Presentaties armaturen en plannen. Golven en elektromagnetische vervuiling.
Skytek
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 24/03/07, 23:49

Brandt Spheris Duo: consumptie van uw koelkast?




par Skytek » 15/09/07, 20:08

Ik heb dit topic aangemaakt zodat we kunnen vergelijken verbruik van onze koelkastenHier zijn mijn metingen:

Het is een gecombineerde koelkast (boven) en vriezer (onder), merk Brandt, met twee aparte motoren en daterend van ongeveer tien jaar.

De meting werd uitgevoerd over iets minder dan 5 dagen, in normaal gebruik, dwz met af en toe deuropeningen. Het meetapparaat hield geen rekening met cos phi.

De omgevingstemperatuur is rond 24 ° C en de vriezer is 6 maanden geleden ontdooid.

In 10,4 uur en 116 minuten werd 32 kWh verbruikt. 2,14 kWh per dag.

Is mijn elektriciteitsverbruik gemiddeld, te hoog of eerder laag?

Naar jouw maten!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 15/09/07, 22:12

Vrij hoog in vergelijking met recent combi-model waarvan ik de kenmerken hier heb gekopieerd / geplakt:
https://www.econologie.com/forums/recuperati ... t4039.html

Hoe heb je het verbruik gemeten? (met welk apparaat)?
0 x
Skytek
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 24/03/07, 23:49




par Skytek » 15/09/07, 22:21

Inderdaad, het model dat u citeert verbruikt slechts 0,90 kWh/24u, wat minder is dan de helft van het mijne.

Is het te wijten aan het feit dat de gegevens van de fabrikant zijn verkregen uit metingen met de deur nog gesloten en in een "koele" ruimte?

Door de collectieve verwarming van het gebouw zakt de temperatuur nooit onder de 22°C, ook niet in de winter...

Ik heb het verbruik gemeten met een wit apparaat dat ik heb geleend maar ik weet het merk niet meer, het leek op de PM320.

Ik noteerde de datum en tijd van het begin en einde van de meting, het apparaat verzamelde het verbruik als een EDF-meter.

Voor meer informatie, mijn pak is een "Brandt Sphéris Duo"-model.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 16/09/07, 16:12

Ik weet niet of het jouw exacte model is, maar de:

BRANDT CEN3122 DUO KOELKAST
heeft een energieverbruik per dag in kWh: 0.756


U zou de exacte naam van uw exacte model moeten vinden om te zien of u de consoles van de fabrikant kunt vinden...

Voor consumpties worden ze uiteraard gemaakt volgens een zeer specifiek protocol dat overeenkomt met een gemiddeld gebruik (anders zouden deze consumpties misleidend zijn...)
0 x
Skytek
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 24/03/07, 23:49




par Skytek » 16/09/07, 22:44

Ik zal morgen kijken of er een naamplaatje is met het exacte model van het toestel. Dankjewel
0 x
Skytek
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 24/03/07, 23:49




par Skytek » 19/09/07, 17:45

Na het ontdooien van de vriezer vond ik het etiket onder het ijs:

Het is een BrandtRB6355 /a (Type W352410) Klasse N

Aardgas: R134a
Invriesvermogen: 15,0 kg
Bruikbaar koelkastvolume: 230 L
Nuttig vriesvolume: 101 L


Ik kon geen informatie vinden over het elektriciteitsverbruik, noch op het typeplaatje, noch op de instructies.

Wie heeft metingen gedaan op zijn apparaat om ze te vergelijken met die van mij? :?

Het verbruik zou al flink moeten dalen, met de dikte van het pakijs dat ik net heb verwijderd... :D
0 x

Terug naar "Elektriciteit, elektronica en IT Hi-Tech, Internet, Dood, verlichting, materialen en nieuwe"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 155-gasten