12 - 230V-converter en EDF-netwerk

Hi-tech elektronische en computerapparatuur en internet. Beter gebruik van elektriciteit, te helpen met het werk en de specificaties, apparatuur selectie. Presentaties armaturen en plannen. Golven en elektromagnetische vervuiling.
batbat54
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 16/08/07, 22:56
Plaats: Lotharingen - 54

12 - 230V-converter en EDF-netwerk




par batbat54 » 16/08/07, 23:07

Hallo,

Ik heb een vraag over het injecteren van elektriciteit in het EDF-netwerk.

Ik heb zojuist voor mijn vakantie een kleine 12-230V-omvormer van ongeveer 150W gekocht en ik vroeg me af of het mogelijk was om deze spanning rechtstreeks in een enkelfasig EDF-netwerk te injecteren?

Kan dit type apparaat synchroniseren met het EDF-netwerk?

Zelfs als de prestaties van dit soort materiaal zeer beperkt zijn, is het dan nog steeds mogelijk?

In het idee sluit u er een zonnepaneel op aan en verlaagt u de EDF-rekening...

Bedankt voor je lampen

JM
0 x
Bougonnator
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 61
Inschrijving: 07/06/06, 11:06
Plaats: Ile de France




par Bougonnator » 17/08/07, 16:47

Hallo,

Nee, een dergelijke converter kan niet worden gesynchroniseerd op het EDF-netwerk. Bovendien is het mogelijk dat het geproduceerde signaal slechts zeer vaag lijkt op de sinusoïde die door EDF wordt geleverd.
En bovenal vindt EDF het niet leuk wat we in zijn netwerk injecteren.
Aan de andere kant, door een 12V-batterij toe te voegen om een ​​bufferopslag te maken, kunt u er onafhankelijke apparatuur op aansluiten (bijvoorbeeld verlichting van een bijgebouw), waardoor uw EDF-factuur met hetzelfde bedrag wordt verlaagd, aangezien dit apparaat niet langer stroom verbruikt op het netwerk..
0 x
batbat54
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 16/08/07, 22:56
Plaats: Lotharingen - 54




par batbat54 » 17/08/07, 18:29

Bedankt voor je antwoord, dat is precies wat ik dacht.
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 18/08/07, 00:07

8) Dat gezegd hebbende, er zijn materialen die kunnen doen wat u beschrijft.
Een leverancier van zonne- en windapparatuur voor particulieren bood het mij een paar jaar geleden aan. Het belang is om de investeringen in batterijen voor gebruikers die op het netwerk zijn aangesloten, af te schaffen.

De schakeling omvat dus een wisselstroomgenerator van het type “zuivere sinus” met een rendement groter dan 90% of zelfs 95%. Deze generator wordt gesynchroniseerd met het netwerk en de injectie in het netwerk wordt onderbroken in geval van een stroomstoring, om geen EDF-agenten te elektrocuteren die op de lijn zouden kunnen ingrijpen.
Dit type installatie kan "stil" worden uitgevoerd (zonder iets aan EDF te melden) als u over de oude "bannerwiel" -meters beschikt.

Ik had het al veroorzaakt hier
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Elektriciteit, elektronica en IT Hi-Tech, Internet, Dood, verlichting, materialen en nieuwe"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 98-gasten