Urinoir: is het echt zuinig?

Hi-tech elektronische en computerapparatuur en internet. Beter gebruik van elektriciteit, te helpen met het werk en de specificaties, apparatuur selectie. Presentaties armaturen en plannen. Golven en elektromagnetische vervuiling.
patrcik19
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 24/01/20, 15:10

Urinoir: is het echt zuinig?




par patrcik19 » 24/01/20, 15:24

Hallo,

Ik ben van plan een nieuwe badkamer te bouwen en ik vraag me af wat de voordelen zijn van een urinoir in vergelijking met een conventioneel toilet. :?
Ik heb geleerd dat het urinoir zuiniger is.
Is dit echt zo?

dank u :)
0 x
ClementDuc123
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 24/01/20, 15:27

Re: Urinoir: is het echt zuinig?




par ClementDuc123 » 24/01/20, 15:38

Hallo,

15 liter voor het spoelen van een conventionele WC 1 tot 6 liter VS voor een urinoir

Dan zijn er de waterloze urinoirs, geen spoeling maar een geïntegreerde cartridge om slechte geuren te voorkomen.

Het onderwerp wordt zeer goed uitgelegd op -https: //www.urinoir.fr/urinoir-sans-eau/. U kunt zelfs modellen voor uw badkamer vinden :)
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6528
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1643

Re: Urinoir: is het echt zuinig?




par Macro » 24/01/20, 15:59

Het urinoir verbonden met een riool is zeker zuinig in water ... Anderzijds is het een schande wat betreft geuren ... omdat de urine in de sifons droogt kristalliseert het en verstopt alles .. ..Je kunt ook gewoon een trechter in een baal stro planten en erin plassen ... dan spreid je je baal stro in je tuin ...
1 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13724
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1526
Neem contact op met:

Re: Urinoir: is het echt zuinig?




par izentrop » 24/01/20, 17:23

Patrcik19 schreef:Ik vraag me af wat de voordelen zijn van een urinoir in vergelijking met een conventioneel toilet.
Als u een urinoir installeert, hebt u ook het klassieke toilet nodig. Anders zijn de droogste toiletten het voordeligst.

Voor het waterloze urinoir kan het een klepafvoer zijn. In dit geval geen sifon. https://urbanecoconcept.fr/produit/cart ... -sans-eau/

Anders eindigt de urine in mijn huis als volgt:

IMG_20200124_174043.jpg
IMG_20200124_174043.jpg (82.08 KB) keer bekeken 4832
0 x
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: Urinoir: is het echt zuinig?




par Exnihiloest » 25/01/20, 11:50

ClémentDuc123 schreef:Hallo,

15 liter voor het spoelen van een conventionele WC 1 tot 6 liter VS voor een urinoir


Ik weet niet waarom, ze willen dat we geloven dat het water in onze landen kostbaar zou zijn, zoals zand in de Sahara, als we het door hele rivieren in de zee gieten. Zelfs de sanitaire voorzieningen verbruiken niet veel energie.
En dan de urinoirs, het verdrievoudigt de uitrusting: klassiek toilet + mannelijk urinoir + vrouwelijk urinoir. Omdat deze dames er ook recht op hebben, toch?
Dat gezegd hebbende, kunnen we collectiviseren:
https://france3-regions.francetvinfo.fr ... 01204.html
"we zijn op 12 vrouwen die tegelijkertijd kunnen plassen of 24 pees per minuut"
Ten slotte, waarom zouden we privétoiletten hebben als we schaalvoordelen kunnen behalen door de overloop voor alle bewoners van het gebouw op te zetten?

Ik denk dat er prioriteiten zijn voor ecologie, en dat we daar op het verkeerde spoor zijn.
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Urinoir: is het echt zuinig?




par GuyGadebois » 25/01/20, 13:15

Exnihiloest schreef:Ik weet niet waarom, ze willen dat we geloven dat het water in onze landen kostbaar zou zijn, zoals zand in de Sahara, als we het door hele rivieren in de zee gieten. Zelfs de sanitaire voorzieningen verbruiken niet veel energie.

Steeds meer bereikt ... : Roll:
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: Urinoir: is het echt zuinig?




par Exnihiloest » 25/01/20, 14:40

GuyGadebois schreef:Steeds meer bereikt ... : Roll:

Altijd ad hominem, en nerveus plast (voor een keer in het onderwerp), Gadgetdebois. De rest van je reflectie, zoals we kunnen zien, is niets. Als je niets te zeggen hebt, heb je het recht om te zwijgen.
2 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Urinoir: is het echt zuinig?




par GuyGadebois » 25/01/20, 16:38

Exnihiloest schreef:
GuyGadebois schreef:Steeds meer bereikt ... : Roll:

Altijd ad hominem, en nerveus plast (voor een keer in het onderwerp), Gadgetdebois. De rest van je reflectie, zoals we kunnen zien, is niets. Als je niets te zeggen hebt, heb je het recht om te zwijgen.

Ga dus naar de aquifer-statistieken in plaats van iets te zeggen, u zult merken dat er in de meeste regio's een tekort is.
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
dede2002
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1111
Inschrijving: 10/10/13, 16:30
Plaats: platteland Genève
x 189

Re: Urinoir: is het echt zuinig?




par dede2002 » 25/01/20, 20:24

Exnihiloest schreef:
ClémentDuc123 schreef:Hallo,

15 liter voor het spoelen van een conventionele WC 1 tot 6 liter VS voor een urinoir


Ik weet niet waarom, ze willen dat we geloven dat water in onze landen kostbaar zou zijn, zoals zand in de Sahara, ...


Ik citeer je: als je niets te zeggen hebt, heb je het recht om te zwijgen. :schok:

Hoeveel kost kraanwater u?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: Urinoir: is het echt zuinig?




par Christophe » 26/01/20, 10:52

izentrop schreef:Anders eindigt de urine in mijn huis als volgt:


Wat is dit systeem? :schok:
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Elektriciteit, elektronica en IT Hi-Tech, Internet, Dood, verlichting, materialen en nieuwe"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 154-gasten