Het imago van de Verenigde Staten in de wereld blijft verslechteren

Boeken, televisieprogramma's, films, tijdschriften of muziek te delen, adviseur te ontdekken ... Praat met nieuws van invloed zijn op geen enkele manier het econology, milieu, energie, de maatschappij, het verbruik (nieuwe wetten of normen) ...
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2

Het imago van de Verenigde Staten in de wereld blijft verslechteren




par Targol » 28/06/07, 11:29

Het imago van de Verenigde Staten blijft in veel delen van de wereld achteruitgaan, blijkt uit een internationale peiling, waarvan de resultaten woensdag 27 juni werden vrijgegeven. De enquête uitgevoerd door het Pew Research Center - het "Pew Global Attitudes Project" - observeert de evolutie van de meningen in 47 landen sinds 2002. De enquête werd telefonisch en face-to-face uitgevoerd met 45 mensen. In elk van de landen varieerden de steekproeven van 000 tot 500 mensen.


Het lijkt erop dat in 2007 het imago van de Verenigde Staten is verslechterd in 26 van de 33 landen waar de vergelijking kon worden gemaakt, en dit soms in aanzienlijke mate. Het fenomeen is vooral merkbaar in Turkije, een bondgenoot van de Verenigde Staten en een lid van de NAVO, waar slechts 9% van de respondenten een gunstige perceptie heeft van de Verenigde Staten en het Midden-Oosten, met een percentage van 13% in de gebieden Palestijnen. Libanon is een uitzondering met een positieve perceptie van 47%.

HET BEELD VAN CHINA BESCHADIGT

Woede groeit ook onder landen die al lange tijd met Washington verbonden zijn, waar een groot deel van de ondervraagde bevolking van mening is dat de Verenigde Staten vooral hun eigen belangen nastreven. In Duitsland heeft slechts 30% een gunstig imago van het land, tegen 42% twee jaar geleden. In Frankrijk heeft 39% van de ondervraagden een goed beeld van de Verenigde Staten, vergeleken met 62% in de zomer van 2002. Het is nog steeds beter dan in 2003, na het begin van de oorlog in Irak, waar slechts 31 % van de Fransen waren nog steeds Americanophiles.

In het Verenigd Koninkrijk en Canada blijft het saldo positief, maar de kloof wordt kleiner. De Verenigde Staten blijven ook populair in Afrika met bijvoorbeeld 88% van de gunstige meningen in Ivoorkust.

Het anti-Amerikanisme heeft niet de wind in de zeilen, aangezien de Venezolaan Hugo Chavez en de Iraniër Mahmoud Ahmadinejad niet erg populair zijn en dat Osama bin Laden alleen in de Palestijnse gebieden positief wordt ervaren (57%) .

Net als de Verenigde Staten ziet China zijn imago verslechteren. De groeiende economische dominantie en het leger kunnen haar internationale reputatie schaden. Zo zijn de meningen die voor Peking ongunstig zijn de meerderheid in West-Europa (Frankrijk, Duitsland, Italië).


"EEN SOORT NIHILISTISCH GEVOEL"

Het Rusland van Vladimir Poetin is ook in verval, vooral in Europa. In Duitsland had 75% van de ondervraagden in 2003 een goede mening van de Russische president; in 2007 waren ze slechts 32%.

"Om deze opiniepeiling te geloven, is het internationale systeem zoals we het kennen ingestort", zei de voormalige Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken Madeleine Albright op de persconferentie die deze studie presenteerde. "Het gebrek aan vertrouwen in de dominante internationale mogendheden is zorgwekkend", zei ze. "Het is een soort nihilistisch gevoel", voegde ze eraan toe om de meningsbewegingen te karakteriseren die in deze studie zijn opgetekend.

Een andere trend die door het Pew Research Center werd opgemerkt, is het belang dat de opwarming van de aarde en andere milieukwesties in de publieke opinie belangrijk vinden, die nu bovenaan de prioriteiten staan ​​vóór nucleaire proliferatie en aids. Ook op milieugebied zijn de Verenigde Staten het land dat het vaakst wordt aangeklaagd vanwege zijn negatieve invloed.


Wat ik bijzonder interessant vind in dit artikel van wereld.fris dat hoe meer de opwarming van de aarde mannen uitdaagt, hoe meer het imago van de VS verslechtert. Zelfs als het niet de enige oorzaak is, verre van het, kan het Amerikaanse leiders aanmoedigen om hun struisvogelbeleid over dit onderwerp in twijfel te trekken ...
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 28/06/07, 12:51

Dit is wat er gebeurt vuile burgerlijke kapitalistische uitbuiters van de armen!

Maar ik denk dat zolang ze niet te veel geld verliezen, het ze niet kan schelen ...
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 28/06/07, 12:57

Volgen de coca-cola-verkopen deze cijfers? Zij zouden moeten ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2




par zac » 28/06/07, 13:47

Ik begrijp niet hoe het imago van de VS nog steeds kan verslechteren; op het grootste deel van de planeet is het lang geleden dat het bestond; alleen haat blijft over.

zie Zuid-Amerika, Azië en ik praat niet eens over het Midden-Oosten.

@+
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)
Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 28/06/07, 16:36

Dag
Christophe schreef:Volgen de coca-cola-verkopen deze cijfers? Zij zouden moeten ...


Je bent de Mac DO vergeten (wat José de Gallische besnorde denkt)

Veroordeel niet een volk maar hun administratie.
Vooral als de democratie bijna 50% is
het is de waarneming die we nu bij bijna alle verkiezingen maken, de kiezers zijn verdeeld en het zijn de media die beslissen (eerder degenen die de media controleren of degenen die de media bezitten. Journalisten zijn niets anders dan huursoldaten) betaald om ons te vertellen wat hun baas ons wil laten begrijpen ..

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Het imago van de Verenigde Staten in de wereld blijft verslechteren




par Obamot » 23/03/23, 00:30

IMG_20230323_001911_559.jpg
IMG_20230323_001911_559.jpg (71.13 KIO) 1316 keer bekeken
- "We zien toenemende bedreigingen vanuit China, vooral in de Indo-Pacific. We hebben het gevoel dat we niet snel genoeg gaan om een ​​grotere marine te bouwen"
Dat heeft de Amerikaanse vertegenwoordiger Mike Gallagher gezegd.
Ik zie het, het is nog steeds China dat dichterbij komt "gevaarlijk" Amerikaanse oorlogsschepen en bases? (En afgezien daarvan, wat doen ze hier in vredesnaam? Wat als China bases in Mexico zou bouwen? Zijn vloot zou inzetten voor de kust van New York...?)

0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: Het imago van de Verenigde Staten in de wereld blijft verslechteren




par Christophe » 23/03/23, 00:38

Ben je het niet zat om te praten over dingen waar we toch geen controle over hebben?

Technische vakken die we willen!!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Het imago van de Verenigde Staten in de wereld blijft verslechteren




par Obamot » 23/03/23, 00:41

Begin met me weer toegang te geven tot mijn PM, bedankt
Vergrendeld zonder enige reden (integendeel)

En misschien ben ik aardig : Mrgreen:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: Het imago van de Verenigde Staten in de wereld blijft verslechteren




par Christophe » 23/03/23, 00:44

Om wat te doen? Je hebt het niet meer nodig...

En als je gemeen bent, krijg je hier niets... : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Het imago van de Verenigde Staten in de wereld blijft verslechteren




par Obamot » 23/03/23, 00:51

Ah zo impliciet herkende je dat gewoon
- "Ik was niet gemeen"


We hebben moeite om te volgen eh...(hin, hin)
In principe...
Je wilt dat ik zonder reden "hyperpissig" ben! lol

Wat is al deze waanzin vandaag?????
Ik deed helemaal niets, nul, nada, niets!
Je hebt pinda's, probeer het niet eens : Mrgreen:
0 x

Terug naar 'Media & Nieuws: tv-programma's, rapporten, boeken, nieuws ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 121-gasten