Vogelgriep en andere pandemieën van de toekomst?

Boeken, televisieprogramma's, films, tijdschriften of muziek te delen, adviseur te ontdekken ... Praat met nieuws van invloed zijn op geen enkele manier het econology, milieu, energie, de maatschappij, het verbruik (nieuwe wetten of normen) ...
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6992
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2914

Vogelgriep en andere pandemieën van de toekomst?




par gegyx » 25/02/06, 15:48

Beeld

Degenen die altijd bepaalde vragen catalogiseren en concluderen, "Complottheorie" zijn degenen die volledig tevreden zijn met hun lot.

http://www.jp-petit.com/Presse/desastre ... uerres.htm
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 25/02/06, 17:54

Ralala... Klein... als je ons vasthoudt... : Cheesy:

Voor iemand die zijn hele professionele leven (of bijna) door de staat (als ambtenaar) is betaald, is het een beetje makkelijk om eenmaal gepensioneerd (en dus nog steeds betaald door de overheid) de grote samenzwering (en dus een priori de manipulatie van regeringen...)...vind je ook niet?
0 x
gil67
x 17




par gil67 » 25/02/06, 18:59

niet noodzakelijk, hij kan heel goed zijn werk zo correct mogelijk doen en bepaalde excessen aan de kaak stellen.
Trouwens, niets belet jou om er ook een te zijn, ambtenaar. Je hebt alles wat je nodig hebt om een ​​leraar te zijn. Maar dat zijn onze zaken niet : Cheesy:

AL mopperde goed na de uitbuiters, en toch werkte ze bij de CL.
Dit zijn paradoxen die je overal tegenkomt. Tenminste de Petit, hij maakt ons aan het lachen.
Dernière édition par gil67 de 25 / 02 / 06, 19: 55, 1 keer bewerkt.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 25/02/06, 19:04

Sorry, maar Petit maakt me niet aan het lachen als hij mijn opmerkingen verdraait en grappen schrijft (die ik zogenaamd heb gezegd) op zijn site en vooral als hij ze niet corrigeert na mijn vele opmerkingen per e-mail...(waarop hij antwoordde ...)

Mijn mening over Petit stopt daar en het is misschien een heel stom gedrag, maar je moet weten hoe je je leeftijdsgenoten moet respecteren...
0 x
rafpantone
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 44
Inschrijving: 30/11/04, 21:00
x 1




par rafpantone » 25/02/06, 19:11

de Franse vijver waar dood gevonden eenden worden bezocht door trekvogels, oké, maar een Belgische vogelclub geeft in een artikel op de onnouscachetout-site aan dat er geen trekvogels zijn vanuit Azië richting europa, daarentegen is er wel een spooras .

Ik vraag me af wie de trein neemt?
a) gekweekt pluimvee
b) gesmokkelde vogels
c) mensen met slechte bedoelingen
d) wereldreizigers

Ik woon bij een rivier waar ik de film kan kijken trekvogels, geëmigreerde eenden, ze zijn niet in één keer aangekomen in de vrolijke vijver, ze komen vaak boven.

Van of vragen wat voor soort eend? van welk land? Wat is zijn migratieroute? hoeveel plaspauzes? en of?
en vooral: hoe lang duurt het voordat een met het virus besmette eend sterft?

Andere elementen die me doen afvragen, de geografische locatie de ain dept N ° 01 waar de eerste eend dood wordt aangetroffen op 18 februari en toevallig net voor de landbouwshow die plaatsvindt van 25 februari tot 5 maart in versaille Parijs, het lijkt te veel zoals muziekpapier.
0 x
Avatar de l'utilisateur
vincent27
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 111
Inschrijving: 20/05/05, 19:20
Plaats: Eure




par vincent27 » 25/02/06, 19:32

Een kleine cartoon om de stemming te verlichten:

Beeld
0 x
gil67
x 17




par gil67 » 25/02/06, 19:54

Econology schreef:Sorry, maar Petit maakt me niet aan het lachen als hij mijn opmerkingen verdraait en grappen schrijft (die ik zogenaamd heb gezegd) op zijn site en vooral als hij ze niet corrigeert na mijn vele opmerkingen per e-mail...(waarop hij antwoordde ...)

Mijn mening over Petit stopt daar en het is misschien een heel stom gedrag, maar je moet weten hoe je je leeftijdsgenoten moet respecteren...

het is dan heel anders, bedoel je dat je het onderwerp bent van karikaturen? : Cheesy:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 25/02/06, 23:27

gil67 schreef:het is dan heel anders, bedoel je dat je het onderwerp bent van karikaturen? : Cheesy:


Ja nou, ik had liever een leuk tekeningetje gehad! We hadden tenminste geweten dat het humor was! De ca heeft de neiging om me voor een charlot te laten doorgaan ... :|

rafpantone schreef:in een artikel op de site onnouscachetuit dat er geen vogels migreren van azië naar europa


Ik ben geen bioloog, maar als ik onnouscachetout als referentie neem, vraag ik me af...Zelfs als er geen vogels zijn die rechtstreeks tot Azië-Europa behoren, bewijst dit NIETS, want niets verhindert vogels om andere vogels te infecteren. stap voor stap tijdens een gewone " tussenstop" (enzovoort) ... bijvoorbeeld in Turkije ... toch?

Er zijn ook geen vogels die Afrika-Azië maken....en toch...

Als deze hypothese niet in uw artikel is opgenomen, kunt u deze in de prullenbak plaatsen...

rafpantone schreef:en vooral: hoe lang duurt het voordat een met het virus besmette eend sterft?


5 dagen geloof ik...wat een "voordeel" is tegen de pandemie...Maar dit betekent ook dat veel vogels al besmet zijn, anders zou alles opgesloten blijven...Daarna kan het (zoals bij elke ziekte ) dat natuurlijke weerstanden worden gecreëerd (zelfimmuun maar besmettelijk individu...).... kortom, het is verre van eenvoudig!
0 x
Avatar de l'utilisateur
nlc
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2751
Inschrijving: 10/11/05, 14:39
Plaats: Nantes




par nlc » 26/02/06, 00:19

Als dit allemaal waar zou zijn, zouden we op de verzamelplaatsen van trekvogels honderden lijken zien, toch?

Dit alles is een vulgaire enscenering om mensen in paniek te brengen en vaccins te kunnen verkopen (die trouwens al klaar zijn voor mensen, terwijl de ziekte niet wordt overgedragen, het is sowieso grappig). En dan de miljoenen dieren die we kunnen vaccineren. Ja ! Geld geld!

Zoals bij alle ziekten, zullen er bij alle levende wezens sommigen eraan overlijden, in het algemeen de zwakste, de jongste of de oudste. Maar dat betekent niet dat je moet dramatiseren en een algemene waarschuwing moet geven, pandemie, enz... Ik heb nu echt het gevoel dat de termen epidemie of pandemie worden misbruikt.

De natuur heeft altijd al het kwaad overleefd (nou ja, misschien overleeft het de mens niet...), ik zie niet in waarom in 2006 een kleine griep al het pluimvee op de planeet zou decimeren, wat een onzin!!!

Elke ziekte kan dodelijk zijn, zelfs de meest goedaardige, alles wat je nodig hebt is een kwetsbaar organisme, zoals een bejaarde persoon bijvoorbeeld. Een gastro kan dodelijk zijn, een zware verkoudheid kan dodelijk zijn, enz...

Elk jaar hebben we recht op de gastro- en griepepidemie. Waarom maken we geen vaccin tegen gastro-intestinaal (er zijn virale, toch?), aangezien er een kans is dat er een paar mensen per jaar aan overlijden?

En waarom komt de griep elk jaar terug, terwijl de meeste "normale" mensen (geformatteerd door de media en de meeste dokters), zich laten vaccineren? Niemand stelt de vraag! En ik vraag mezelf een andere af: waarom 3 jaar geleden mijn hele mooie familie gevaccineerd tegen de griep toch gekregen?? Terwijl ik dat niet doe, terwijl ik me niet laat vaccineren? Ik kreeg te horen dat het zonder het vaccin gewelddadiger en langer zou zijn geweest. Oh? nou dan....

Kortom, ik ga off-topic maar het voelt goed om los te laten! Ik kijk al een tijdje niet meer naar het journaal omdat ik kook van het horen van zoveel onzin. :onheil:
0 x
Avatar de l'utilisateur
voormalig Oceano
Modérateur
Modérateur
berichten: 1571
Inschrijving: 04/06/05, 23:10
Plaats: Lotharingen - Frankrijk
x 1




par voormalig Oceano » 26/02/06, 01:04

Over de drager Chicungounia virus al in Frankrijk ...

http://www.univers-nature.com/inf/inf_a ... gi?id=2187

Het heeft nog niet het virus dragen, maar niets belet dat op een dag het geval is.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'Media & Nieuws: tv-programma's, rapporten, boeken, nieuws ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 104-gasten