TV-kosten

Boeken, televisieprogramma's, films, tijdschriften of muziek te delen, adviseur te ontdekken ... Praat met nieuws van invloed zijn op geen enkele manier het econology, milieu, energie, de maatschappij, het verbruik (nieuwe wetten of normen) ...
titus02
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 50
Inschrijving: 18/10/05, 18:56
Plaats: Aisne

TV-kosten




par titus02 » 06/11/05, 11:35

Hallo iedereen,

Het lijkt mij (ik kan het mis hebben, en het is zondag en ik ben te lui om het te controleren) dat de royalty's
TV is vereist voor mensen die beschikken over een televisie-ontvangstsysteem (een tuner!)

Kanaalontvangst via internet (voor wie dat kan uiteraard) lijkt hier niet op te reageren
criterium: noch de computer, noch de monitoren hebben een tuner (tenzij er een tv-kaart wordt toegevoegd)

Mensen die bekend zijn met belastingen kunnen misschien antwoorden?

Naarmate de internetsnelheid toeneemt, zal deze optie wijdverspreider worden en dat zou ik graag willen
weet of ik enige kans heb om TV + videorecorder te kunnen plaatsen (omdat het aansluiten van een videorecorder
op een computermonitor is ook belastbaar, de videorecorder heeft ook een
tuner) to the point, ga via het net om mijn boeket van "a la carte" kanalen te maken en te hebben
het genoegen om, één keer in mijn leven, c... mijn belastingontvanger te kunnen sturen!

bedankt voor de details die komen
0 x
rpsantina
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 182
Inschrijving: 17/12/04, 16:11
Plaats: 81 - Zuid-Tarn
x 12




par rpsantina » 06/11/05, 22:52

Nou, dat zal niet morgen zijn :(

ALGEMENE BELASTINGCODE, CGI.

Artikel 1605ter Van kracht
 Uitgave van 1 januari 2005.
Gewijzigd door wet nr. 2004-1485 van 30 december 2004 art. 84 Gewijzigde financiën voor 2004 (JORF 31 december 2004).

Van kracht, versie van 1 januari 2005

Boek één: Belastinggrondslag en liquidatie.

Tweede deel: Belastingen geïnd ten behoeve van lokale overheden en diverse organisaties.

Titel III: Belastingen geïnd ten behoeve van bepaalde openbare instellingen en diverse organisaties.

Hoofdstuk één: Directe belastingen en gelijkgestelde belastingen.

Sectie V: Audiovisuele royalty's.


Voor de toepassing van 2° van II van artikel 1605:

1° De audiovisuele royalty is verschuldigd voor elke televisieontvanger of een soortgelijk apparaat waarmee televisieontvangst mogelijk is en dat eigendom is op 1 januari van het jaar waarin de audiovisuele royalty verschuldigd is. Echter :

heeft. Er wordt een vermindering toegepast van 30% op de audiovisuele royalty verschuldigd voor elk van de kijkpunten van het derde tot en met de dertigste, en vervolgens 35% op de audiovisuele royalty verschuldigd voor elk van de kijkpunten van het eerste dertigste. Deze telling gebeurt per vestiging;

B. Toeristenhotels waarvan de jaarlijkse activiteitsduur niet meer dan negen maanden bedraagt, genieten een korting van 25% op de audiovisuele royalty's bepaald overeenkomstig a;

versus Het bedrag van de audiovisuele vergoeding dat van toepassing is op toestellen geïnstalleerd in drankgelegenheden op het terrein van de 2e, 3e en 4e categorie, bedoeld in artikel L. 3331-1 van de Publieke Gezondheidswet, is gelijk aan vier maal het bedrag vastgesteld in artikel 1605, III;


2° Vallen niet onder het toepassingsgebied van de audiovisuele royalty:

heeft. Apparatuur gebruikt voor televisiediensten en -organisaties bedoeld in de titels I, II en III van wet nr. 86-1067 van 30 september 1986 betreffende de vrijheid van communicatie en geïnstalleerd in voertuigen of gebouwen van de betrokken diensten of organisaties;

B. Materialen die worden bewaard voor onderzoek, productie en marketing van deze apparaten;

versus Materialen gebruikt bij de toepassing van de bepalingen van artikel 706-52 van het Wetboek van Strafvordering;

D. Materiaal dat in het bezit is van openbare of particuliere onderwijsinstellingen onder een associatiecontract met de staat, op voorwaarde dat het voor strikt educatieve doeleinden wordt gebruikt in de gebouwen waar doorgaans les wordt gegeven;

e. Materiaal dat wordt bewaard in de officiële gebouwen van diplomatieke en consulaire missies en internationale organisaties in Frankrijk;

F. Apparatuur aan boord van schepen en vliegtuigen die langeafstandsvluchten uitvoeren;

G. Apparatuur die in een gesloten circuit werkt voor de ontvangst van andere signalen dan die uitgezonden door de bedrijven die vallen onder de titels II en III van wet nr. 86-1067 van 30 september 1986, hierboven aangehaald;

H. Materiaal bewaard in de administratieve gebouwen van de Nationale Vergadering en de Senaat;


3° De volgende organisaties zijn vrijgesteld van de audiovisuele royalty:

heeft. Openbare rechtspersonen zijn voor hun activiteiten niet onderworpen aan de belasting over de toegevoegde waarde in toepassing van de bepalingen van artikel 256, eerste alinea, B;

B. Liefdadigheidsorganisaties die mensen in situaties van uitsluiting huisvesten;

versus Sociale en medisch-sociale instellingen en diensten bedoeld in artikel L. 312-1 van het Wetboek van sociale actie en gezinnen, beheerd door een overheidspersoon en bevoegd om begunstigden van sociale bijstand te ontvangen in toepassing van de artikelen L. 313-6 en L. 313 -8-1 van dezelfde code;

D. De sociale en medisch-sociale instellingen en diensten bedoeld in voornoemd artikel L. 312-1, beheerd door een particulier wanneer zij gemachtigd zijn om begunstigden van sociale bijstand te ontvangen in toepassing van de artikelen L. 313-6 en L. 313- 8-1 hierboven aangehaald;

e. Gezondheidsinstellingen die vallen onder de Titels IV en VI van Boek I van Deel Zes van de Wet op de Volksgezondheid;


4° Wanneer het toestel of ontvangsttoestel wordt gehuurd van een bedrijf, is de huurder de audiovisuele vergoeding verschuldigd ten bedrage van één zesentwintigste van het tarief vastgelegd in artikel 1605, III, per week of gedeelte van een weekhuur.

De huurder betaalt naast de huurprijs ook de audiovisuele licentievergoeding aan het verhuurbedrijf.

De verhuurmaatschappij betaalt het bedrag van de geïnde royalty's aan de administratie die belast is met de invordering van de audiovisuele royalty's onder de voorwaarden voorzien in 5° en 6°;


5° De natuurlijke of rechtspersonen bedoeld in artikel 2, 1605° II, die onderworpen zijn aan de belasting over de toegevoegde waarde, geven de audiovisuele royalty's aan bij de belastingdienst die belast is met de invordering waarvan zij afhankelijk zijn:

heeft. Op de bijlage bij de aangifte bedoeld in 1 van artikel 287, ingediend voor de maand maart of het eerste kwartaal van het jaar waarin de audiovisuele royalty verschuldigd is;

B. Op de jaarlijkse aangifte bedoeld in 3 van artikel 287, ingediend tijdens het jaar waarin de audiovisuele royalty verschuldigd is, voor degenen die belasting over de toegevoegde waarde moeten betalen volgens de vereenvoudigde belastingmethoden;

versus Op de jaarlijkse aangifte vermeld in 1° van I van artikel 298 bis en ingediend tijdens het jaar waarin de audiovisuele royalty verschuldigd is, voor landbouwondernemers onderworpen aan de belasting over de toegevoegde waarde volgens het vereenvoudigde regime vermeld in dit artikel. Voor degenen onder deze belastingplichtigen die gebruik hebben gemaakt van de mogelijkheid voorzien in artikel 1693 bis, vierde alinea, I, wordt de audiovisuele royalty aangegeven op de aangifte die wordt ingediend voor het eerste kwartaal van het jaar waarin deze verschuldigd is.

Uitbetaling van de audiovisuele vergoeding vindt plaats uiterlijk op de uiterste datum voor het indienen van de aangiften genoemd onder a tot en met c;


6° De natuurlijke of rechtspersonen vermeld in 2° van II van artikel 1605 en die niet onderworpen zijn aan de belasting over de toegevoegde waarde, geven de audiovisuele royalty's aan en betalen deze aan de dienst belast met de inning waartoe hun zetel of hoofdvestiging behoort, met gebruikmaking van de bijlage bij het de aangifte bedoeld in artikel 1, 287, uiterlijk op 25 april van het jaar waarin de audiovisuele royalty verschuldigd is;


7° een. Wanneer in 2004 een audiovisuele vergoeding verschuldigd was, wordt deze jaarlijks vooraf, in één keer en per periode van twaalf maanden betaald. Deze periode wordt gerekend vanaf de verjaardagsdatum van de eerste dag van de periode waarover deze verschuldigd was in 2004.

B. De audiovisuele royalty is niet verschuldigd voor periodes van twaalf maanden vanaf de definitieve stopzetting van de activiteit. Deze bepaling is niet van toepassing op fusietransacties gedefinieerd in 1° van I van artikel 210-0 A;


8° Controle, terugvordering, rechtszaken, garanties, zekerheden en voorrechten worden geregeld zoals in zaken van de belasting over de toegevoegde waarde.


waar het interessant wordt is:


Boek met belastingprocedures

Artikel L96 E Van kracht
 Uitgave van 1 januari 2005.
Gemaakt door wet nr. 2004-1484 van 30 december 2004 art. 41 II Financiën voor 2005 (JORF 31 december 2004).

Van kracht, versie van 1 januari 2005

Eerste deel: Wetgevend deel.

Titel II: Belastingcontrole.

Hoofdstuk II: Het recht op communicatie.

Deel I: Voorwaarden voor de uitoefening van het recht op communicatie.

21°: Organisatie die een aandelenspaarplan beheert.

Instellingen die betaalde televisieprogrammadiensten uitzenden of distribueren, zijn verplicht om de administratie, op haar verzoek, de elementen van de contracten van bepaalde van hun klanten te verstrekken die strikt noodzakelijk zijn voor het vaststellen van de audiovisuele royaltybasis. Deze informatie bestaat uitsluitend uit de identiteit van de klant, zijn adres en de datum van het contract. Een decreet van de Raad van State bepaalt de voorwaarden van deze mededeling.


OPMERKING: In een besluit van de Raad van State zijn de toepassingsvoorwaarden van dit artikel vastgelegd.



Het fantastische is dat ze in sommige artikelen praten over radio- of kabelverbindingen...
Maar het is inderdaad een televisieontvanger of een soortgelijk apparaat dat televisieontvangst mogelijk maakt en dat op de kabel wordt aangesloten...

Breder dan dat sterf je als definitie:ph34r:

Zelfs apparaatverhuur is mogelijk :blink: :blink: :blink:
0 x
RPS (Dpt Tarn Zuid 81)
i-Alleen degenen die niets te doen zijn nooit verkeerd
ii-Alles is mogelijk zolang er een beetje tijd er wordt besteed
Bibiphoque
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 749
Inschrijving: 31/03/04, 07:37
Plaats: Brussel




par Bibiphoque » 07/11/05, 07:38

Hallo,
Er is alleen de 2e b die je eruit kan halen B) :P
++
0 x
Dit is niet omdat we altijd gezegd dat het onmogelijk is dat we niet moeten proberen :)
Avatar de l'utilisateur
DavidHervé
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 22
Inschrijving: 15/09/05, 17:31
Plaats: PAU




par DavidHervé » 07/11/05, 09:24

Doe zoals ik
verlaat de televisie
we hebben veel meer tijd voor al het andere
:D :D :D :P
0 x
The Passing
x 17




par The Passing » 07/11/05, 09:42

Ja, geen tv = geen licentiekosten!

Benoît, opgegroeid zonder tv tot zijn 31e :)
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'Media & Nieuws: tv-programma's, rapporten, boeken, nieuws ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 133-gasten