Nutella: binnenkort de afscheidsborrel? (pas op voor fijnproevers)

Consumptie en duurzaam en verantwoord dieet tips per dag om energie- en waterverbruik, afval te verminderen ... Eet: bereidingen en recepten, vind gezonde voeding, seizoensgebonden en lokale behoud informatie eten ...
Econosaurus
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 149
Inschrijving: 04/05/10, 11:14
Plaats: Segny

Nutella: binnenkort de afscheidsborrel? (pas op voor fijnproevers)




par Econosaurus » 29/06/10, 10:50

Hallo allemaal!

Het Europees Parlement is van plan de regels voor voedingswaarde-etikettering aan te scherpen. Straks een "Pas op gevaar, bevordert overgewicht" op de smeerpotten?

Iedereen kent de statistieken. Negen van de tien mensen houden van chocolade. En de tiende leugens. Hetzelfde geldt voor Nutella. Maar hoewel wereldwijd aanbeden - met meer dan een miljoen fans op Facebook - bevindt de beroemde spread van de Ferrero-groep zich in het vizier van de Europese Unie.

Het Europees Parlement heeft inderdaad een tekstvoorstel aangenomen om de regels voor voedingswaarde-etikettering aan te scherpen. Doelstelling: de strijd tegen obesitas versterken. Als deze tekst door de Europese Raad wordt aangenomen, mogen voedingsmerken geen reclame meer maken voor hun producten met meer dan 10 g suiker, 4 g vet en 2 mg zout (per 100 g voedsel).

Het volstaat te zeggen dat Nutella, dat voor meer dan 60% uit suiker en palmolie bestaat, niet helemaal beantwoordt aan het voedingsprofiel van de voedingsmiddelen dat Brussel wil verdedigen. Dit is de reden waarom Ferrero, als de wet van kracht wordt, gedwongen zou kunnen worden om op zijn Nutella-potten te vermelden: "Let op gevaar, bevordert obesitas".

Een initiatief dat angst oproept in Italië, waar de minister van Europese Zaken het risico van "voedingsfundamentalisme" aan de kaak heeft gesteld. Het verzet wordt al georganiseerd, met de oprichting van een "Raak mijn Nutella-comité niet aan" door een afgevaardigde van de Northern League... In afwachting van de beslissing aan de top verzekerde Ferrero van zijn kant in een persbericht dat Nutella "een van de grootste Italiaanse mythen zal blijven". We zijn gerustgesteld.

(Clara Bamberger – Nouvelobs.com)


http://tempsreel.nouvelobs.com/actualite/societe/20100628.OBS6302/nutella-bientot-le-pot-d-adieu.html


Na de sigaretten is het eten aan de beurt! Ik vind het uiteindelijk niet zo erg. Behalve dat het het ontwerp van de labels een beetje zou kunnen bederven.
En wat betreft de regelgeving om te mogen adverteren, daar moesten we komen: Alcohol, sigaretten en nu junkfood. Het is logica.

Mc DO zal het gezicht zijn, evenals vele andere vetmesters.

Wat zijn jullie meningen :?
0 x
"Het is niet als je in bed schijt dat je in je kont knijpt ..."
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 29/06/10, 10:53

Verdomme mijn favoriete snack!!!

En de potten van 5 kg die met Kerstmis uitkomen, worden verboden? : Mrgreen:

Het zijn niet de snoepjes die ervoor zorgen dat je zwaarlijvig wordt: het is het misbruik van snacken en junkfood in het algemeen, daar was gisteren nog zwart-wit bewijs van tijdens de laatste Pieces of Belief van het jaar: https://www.econologie.com/forums/assiette-t ... t9779.html

+2 kg in 12 dagen voor de journalist gevoed aan de industrieel
-2 kg in 12 dagen voor de biologisch gevoede journalist
0 x
Econosaurus
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 149
Inschrijving: 04/05/10, 11:14
Plaats: Segny




par Econosaurus » 29/06/10, 11:46

Zeker, het is misbruik dat ons lichaam verraadt... Maar tegelijkertijd, als je een pot nootnoot van 5 kg hebt, is het moeilijk om het niet te laten om daar 's avonds voor de tv met de eetlepel naar toe te gaan : Mrgreen:

We veranderen momenteel onze gewoonten (sparen, gebaren voor de natuur, econologie, enz.). We komen ook aan het eten, zoals we door de Grenelle bewust werden gemaakt van het milieu. Ongetwijfeld hangt dit allemaal met elkaar samen en zal het ons indirect bewust maken dat we moeten letten op wat we eten.

Wat betreft Mcdo, het zou leuk en erg leerzaam zijn om 7 dagen ALLEEN bij Mcdo te eten (na toch een budget te hebben gepland),
Zoals in de film "Supersize me" van Morgan Spurlock, maar dan in de Franse versie (want MCdo US en MCdo FR zijn verre van vergelijkbaar).

Op die manier zullen we, als we groter worden, de labels op de dozen van de beroemde Big Mac plakken!
0 x
"Het is niet als je in bed schijt dat je in je kont knijpt ..."
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 29/06/10, 12:11

Econosaurus schreef:Zoals in de film "Supersize me" van Morgan Spurlock, maar dan in de Franse versie (want MCdo US en MCdo FR zijn verre van vergelijkbaar).


Ook al zijn er enkele verschillen op de sandwiches van McDonald's, ik denk niet dat er veel voedingsverschillen zijn... wat zijn de ingenomen doses tussen een Fransman en een Amerikaan anders!

Bijvoorbeeld het aantal sandwiches en de porties friet en frisdrank (1L is het medium in de VS geloof ik!!)

Econosaurus schreef:Op die manier zullen we, als we groter worden, de labels op de dozen van de beroemde Big Mac plakken!


Het hernoemen van Fat Mac zou ook een goede optie zijn : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 29/06/10, 12:20

Hé, het is grappig, ik had het er dit weekend net met mijn vrouw over terwijl ik de samenstelling van een pot las

Het is ongeveer 70% plantaardige olie (palmolie) een beetje chocolade, hazelnoot en heel veel E-dingen

Ik vond dit, ik geloof het niet echt...
Nutella®© is echter gemaakt met:
56% koolhydraten (11% pure glucose, glucosestroop en andere suikers)
31% vetten (meervoudig onverzadigde plantaardige olie of gedeeltelijk gehydrogeneerd plantaardig vet van pindakaas en cacaoboter),
13% gemalen hazelnoten,
7.4% magere cacao,
6.6% melk,
sojalecithine (een gebruikelijke emulgator) en kunstmatige smaakstoffen.


controleren

Het is echter zoals met alles, maak er gewoon geen misbruik van :D
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 29/06/10, 12:21

Wanneer is de nutella thermische pad? : Mrgreen:
0 x
Econosaurus
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 149
Inschrijving: 04/05/10, 11:14
Plaats: Segny




par Econosaurus » 29/06/10, 12:22

Christophe schreef:Het hernoemen van Fat Mac zou ook een goede optie zijn : Mrgreen:


Hahahaaa : Lol:
0 x
"Het is niet als je in bed schijt dat je in je kont knijpt ..."
oiseautempete
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 848
Inschrijving: 19/11/09, 13:24




par oiseautempete » 29/06/10, 13:19

Econosaurus schreef:
Wat betreft Mcdo, het zou leuk en erg leerzaam zijn om 7 dagen ALLEEN bij Mcdo te eten (na toch een budget te hebben gepland),

Een Amerikaanse journalist deed een test die 1 maand zou duren, hij stopte voor het einde van het experiment omdat zijn bloedtesten en zijn algemene toestand zo catastrofaal werden dat hij een dodelijk risico veroorzaakte... :schok:
Voor mij moet McDonalds worden gebruikt in een mum van tijd, uitzonderlijk bij het oplossen van problemen als er niets anders te eten is... een goede "Franse" sandwich is 10x gezonder...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 29/06/10, 13:39

Het is precies de film "Supersize me" vogel:

Econosaurus schreef:Zoals in de film "Supersize me" van Morgan Spurlock, maar dan in de Franse versie (want MCdo US en MCdo FR zijn verre van vergelijkbaar).
0 x
oiseautempete
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 848
Inschrijving: 19/11/09, 13:24




par oiseautempete » 29/06/10, 14:37

Christophe schreef:Het is precies de film "Supersize me" vogel:

Econosaurus schreef:Zoals in de film "Supersize me" van Morgan Spurlock, maar dan in de Franse versie (want MCdo US en MCdo FR zijn verre van vergelijkbaar).

Zoveel voor mij ... : Lol:
0 x

Terug naar "Duurzame consumptie: verantwoorde consumptie, dieet tips en trucs"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 83-gasten