Obesitas wint terrein

Consumptie en duurzaam en verantwoord dieet tips per dag om energie- en waterverbruik, afval te verminderen ... Eet: bereidingen en recepten, vind gezonde voeding, seizoensgebonden en lokale behoud informatie eten ...
Canares
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 35
Inschrijving: 26/11/08, 11:14

Obesitas wint terrein




par Canares » 19/01/09, 11:17

De alarmbellen over obesitas luiden al enkele jaren; aanvankelijk was het een probleem dat vooral de VS aanging. vandaag consumeren we niet alleen hun muziek, hun films, we dragen hun kleding... maar we eten zoals zij!!! Toen de film Super Size Me uitkwam, dacht ik dat mensen zouden reageren. Maar eindelijk jaren later werd het probleem erger!!!
enkele cijfers:
http://www.developpementdurable.com/con ... p-tue.html

Eet dus biologisch, evenwichtig en gezond!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 19/01/09, 12:21

Het is inderdaad zwaarlijvigheid: het zorgt ervoor dat koolstof wordt opgeslagen in menselijke vetten, maar het verkort vooral de levensduur, zodat een persoon met obesitas minder zal consumeren voor een kortere tijd... en zijn leven dus een kleinere impact zal hebben gehad op het milieu. : Mrgreen: : Mrgreen:

Nou, zonder te lachen, onze vormen van overconsumptie doen me nog steeds behoorlijk kotsen als we weten dat 2 miljard mannen moeite hebben zichzelf te voeden...

Voorbeeld: elke koude "mac do" wordt weggegooid... waardoor elke dag miljarden menselijke calorieën worden verspild... Ik hoop dat de crisis dit zal veranderen (althans in de hoofden van de mensen)...
0 x
Leo Maximus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2183
Inschrijving: 07/11/06, 13:18
x 124

Re: Obesitas neemt toe




par Leo Maximus » 19/01/09, 12:21

canares schreef:De alarmbellen over obesitas luiden al enkele jaren; aanvankelijk was het een probleem dat vooral de VS aanging. vandaag consumeren we niet alleen hun muziek, hun films, we dragen hun kleding... maar we eten zoals zij!!! Toen de film Super Size Me uitkwam, dacht ik dat mensen zouden reageren. Maar eindelijk jaren later werd het probleem erger!!!
enkele cijfers:
http://www.developpementdurable.com/con ... p-tue.html

Eet dus biologisch, evenwichtig en gezond!

Ik voeg toe:

Kauwgom kauwen is essentieel als je normaal wilt leven.

Countrydansen, tango is voorbij, de laatste tango was jaren geleden in Parijs.

Poker met zijn varianten en zijn taal waarin je leert rijk te worden door te liegen met andermans geld.

Het huis in Amerikaanse stijl met zijn twee PCV-garagedeuren en zijn ingang met twee stijlen.

De Amerikaanse keuken staat in open verbinding met de woonkamer, met natuurlijk zijn Amerikaanse koelkast.

Etc ..

In mijn woonplaats, een historisch geklasseerde site, hebben echter alle nieuwe huizen deze stijl en zijn de inschrijvingen voor de countrydansclub gesloten, er is geen plaats meer! : Lol:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 19/01/09, 12:25

Pas op Leo, je wordt een "primaire anti-Amerikanist" genoemd! (het is meestal het argument van jongens die precies geen argument hebben : Cheesy: )

Toch ben ik het met je eens...het Amerikaanse model = model van overconsumptie. En het heeft niet langer zijn plaats in de wereld van vandaag...

Een beetje anti-Amerikanisme: het teefje van Roquefort van vorige week, belast tegen 300%, doet me kotsen, maar het toont vooral de kleinheid en het gebrek aan moed van ons EU-beleid: pkoi doen we niet hetzelfde met cola en macdob?

Juist de staat is failliet... dus meneer Sarkozy?
Dernière édition par Christophe de 19 / 01 / 09, 16: 27, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 19/01/09, 13:30

Christophe schreef:

Het is inderdaad zwaarlijvigheid: het zorgt ervoor dat koolstof wordt opgeslagen in menselijke vetten, maar het verkort vooral de levensduur, zodat iemand met obesitas minder zal consumeren gedurende een kortere tijd... . Groente


en bovendien las ik onlangs dat een Amerikaanse arts voorstelde om vet uit liposuctie te recyclen tot brandstof.

Alles is in orde !! : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen:
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 19/01/09, 13:36

en daarnaast las ik onlangs dat een Amerikaanse arts voorstelde om vet uit liposuctie te recyclen tot brandstof

Het is tegen de wet, de dokter in kwestie is op de vlucht naar het buitenland.. : Cheesy: : Cheesy:
Hij reed zelf in de auto met het vet van zijn patiënten.
Zijn fout ? hij liposuctiete te veel omdat zijn auto erg hebzuchtig was... : Cheesy:
Menselijk vet moet volgens ethische regels worden vernietigd : Cheesy: : Cheesy:
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
Leo Maximus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2183
Inschrijving: 07/11/06, 13:18
x 124




par Leo Maximus » 19/01/09, 16:15

Christophe schreef:Pas op Leo, je wordt een "primaire anti-Amerikanist" genoemd! (het is meestal het argument van jongens die precies geen argument hebben : Cheesy: )

Toch ben ik het met je eens...het Amerikaanse model = model van overconsumptie. En het heeft niet langer zijn plaats in de wereld van vandaag...

Een beetje anti-Amerikanisme: het teefje van Roquefort van vorige week, belast tegen 300%, doet me kotsen, maar het toont vooral de kleinheid en het gebrek aan moed van ons EU-beleid: pkoi doen we niet hetzelfde met cola en macdob?

Juist de staat is failliet... dus meneer Sarkozy?

Dus laten we de verkoop van Roquefort in China ontwikkelen, we verkopen er nog steeds heel weinig van. En dat Amerikanen hun rundvlees op hormonen houden. 8)
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 19/01/09, 19:29

Christopher zei:

de teef van Roquefort belast aan 300%


Een van twee dingen: of Sarko stapt op of de prijs daalt (jammie!)
Prins Charles had een paar jaar geleden ongepasteuriseerde kazen uit Europese gemeenschappen bewaard.

En er komt nog een dossier aan: de Amerikanen beweren ons kippen te voeren die gesteriliseerd zijn in een antiseptische oplossing :onheil:
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 20/01/09, 20:54

Ik was gisteren op tv aan het kijken ( : Cry: sorry, ja, het overkomt mij) een rapport over de Amish. Ik ga niet in op de sociaal-theologische discussies.

Alle kinderen en jongeren die in het rapport voorkomen (jonger dan 50 jaar). :D ) waren mager en het leervermogen van de kinderen bovengemiddeld.

Wat een contrast met McDonald's America! :onheil:

leuke les
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 20/01/09, 22:10

Hoi Olifant

Je hebt de avatar van het onderwerp : Cheesy: (het is lang geleden dat ik je plaagde)

Nou ja, overgewicht is vaak het gevolg van meerdere uitspattingen, er zijn eigenlijk maar weinig mensen die echt ziek zijn.
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^

Terug naar "Duurzame consumptie: verantwoorde consumptie, dieet tips en trucs"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 90-gasten