Wasmachine zonder wasgoed (bubbel?)

Consumptie en duurzaam en verantwoord dieet tips per dag om energie- en waterverbruik, afval te verminderen ... Eet: bereidingen en recepten, vind gezonde voeding, seizoensgebonden en lokale behoud informatie eten ...
rafpantone
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 44
Inschrijving: 30/11/04, 21:00
x 1

Wasmachine zonder wasgoed (bubbel?)




par rafpantone » 11/11/06, 23:06

Heb je er ooit van gehoord?
Het is een technologie gebaseerd op luchtbellen en onverwarmd water. Verschillende fabrikanten bieden Daewo aan met zijn Midas DWF200S en Midas DWF201S, de HAiER-groep biedt zijn XQBSB60N-JN aan en ook SAMSUNG heeft een model.
Ik heb in Europa geen links gevonden om er een te kopen, het lijkt erop dat ze niet gecertificeerd zijn voor ons land, op ebay china zijn ze beschikbaar, maar door een taalprobleem kan ik de transactie niet uitvoeren. De voordelen van zo'n machine zijn eenvoudig te begrijpen, het water hoeft niet meer te worden verwarmd, dus een vermindering van het elektriciteitsverbruik, waspoeder is niet meer nodig, onze rivieren worden minder vervuild door fosfaten.
0 x
Avatar de l'utilisateur
delnoram
Modérateur
Modérateur
berichten: 1322
Inschrijving: 27/08/05, 22:14
Plaats: Mâcon-Tournus
x 2




par delnoram » 11/11/06, 23:16

Heeft het daar iets mee te maken?

bubbel wasmachine
0 x
"Denken mag niet worden onderwezen op school in plaats van om het leren te maken door het hart van de feiten dat niet alle bewezen? '
"Het is niet omdat ze waarschijnlijk verkeerd zij gelijk te zijn!" (Coluche)
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79366
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 11/11/06, 23:18

Ja, ik denk dat het hetzelfde moet zijn, maar de bellenblaasmachine verhindert het gebruik van wasmiddel niet... nou, ik denk...

Het is grappig dat hier een "ecolo" klaar staat om een ​​China te kopen terwijl we vaak worden "aangevallen" over de kwestie...
0 x
freddau
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 641
Inschrijving: 19/09/05, 20:08
x 1




par freddau » 12/11/06, 11:11

Nou, voor het geval we dat zijn

bewaar geen goed idee, zelfs geen Chinees
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79366
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 12/11/06, 12:54

Ik heb nooit het tegenovergestelde gezegd...integendeel, want uiteindelijk zal "alles" (of bijna) daar geproduceerd worden...zolang je Chinees koopt, zolang het maar econologisch is, toch?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 12/11/06, 14:01

Christophe schreef:uiteindelijk zal "alles" (of bijna) daar geproduceerd worden...

Op de korte termijn, ja, maar op de lange termijn, met de globalisering (over een of twee generaties - we zullen hier waarschijnlijk niet meer zijn om het te zien - en als de planeet overleeft) zullen de levensstandaard en de prijzen in alle landen, en de Chinezen zullen het beu zijn om voor anderen te werken, en misschien zullen robots alles doen (ik hou van SF :P, de fictie van vandaag = de realiteit van morgen...)
Dernière édition par Cuicui de 07 / 04 / 07, 10: 46, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2




par zac » 12/11/06, 14:22

Christophe schreef:Ik heb nooit het tegenovergestelde beweerd...integendeel, want uiteindelijk zal "alles" (of bijna) daar geproduceerd worden...


welkom

Ik denk het niet: moderne klanten willen prijs maar ook kwaliteit. de Chinese geest verhindert productie, voorlopig van kwaliteit.
Als hun systeem niet eerder is geïmplodeerd, kunnen ze over tien jaar (mentaal) kwaliteit leveren; maar tegen die tijd lopen ze tegen de prijs van transport aan en zijn ze niet meer concurrerend (zie de jappen die verhuizen naar europa of de vs).

Vergeet nooit dat techniek in 2 minuten gewoontes in 2 generaties en mentaliteit in 2 eeuwen verandert : Mrgreen:
@+
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)
Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79366
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 12/11/06, 14:51

Ik ben het daar niet mee eens... de gemiddelde koper ziet eerst de prijs, niet de kwaliteit of duurzaamheid...

De prijs is het essentiële aankoopcriterium... Geloof in mijn "zeer kleine" ervaring met de econologische winkel...

Anders ben je voor de mentaliteit...
0 x
Avatar de l'utilisateur
delnoram
Modérateur
Modérateur
berichten: 1322
Inschrijving: 27/08/05, 22:14
Plaats: Mâcon-Tournus
x 2




par delnoram » 12/11/06, 15:22

Het is niet verkeerd Christophe, er zijn nog steeds een paar mensen die denken (soms ten onrechte) dat als het goedkoop is, het geen kwaliteit is, maar het gemiddelde moet om verschillende redenen naar de andere kant zijn gegaan.

De Jappen begrepen dat het overspoelen van de Amerikaanse en Europese markten met een productie die in Japan blijft, op min of meer lange termijn het risico liep deze markten te "doden".

Een grootvader besluit een fiets te kopen voor zijn kleinzoon, hij bekijkt de aanbiedingen en selecteert er 2 die goed overeenkomen met wat hij zoekt.
De eerste van Peugeot, de tweede van Yamaha, toen hij dit zag, nam hij de Peugeot en zei tegen zichzelf dat het beter was voor werk in Frankrijk.
Enige tijd later hoort hij dat de Peugeot in Spanje is gemaakt en de Yamaha in Frankrijk. :|


Bij mentaliteiten hebben ze inderdaad een enorme inertie.
En we worden hier allemaal min of meer door beïnvloed om verschillende redenen, onder andere de moeilijkheid om informatie te verifiëren (als we die hebben) is het niet Christophe :D .
0 x
"Denken mag niet worden onderwezen op school in plaats van om het leren te maken door het hart van de feiten dat niet alle bewezen? '

"Het is niet omdat ze waarschijnlijk verkeerd zij gelijk te zijn!" (Coluche)
Avatar de l'utilisateur
louphil
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 278
Inschrijving: 22/07/05, 01:20
Plaats: Gironde (Ste Foy-la-Grande)
x 4




par louphil » 12/11/06, 22:35

en de Chinezen zullen het beu zijn om voor anderen te werken, en misschien zullen robots alles doen (ik hou van SF Razz, de fictie van vandaag = de realiteit van morgen...)


Persoonlijk herinner ik me een periode van ingrijpende herstructureringen (eind jaren 70 - begin jaren 80) waarin met name de autofabrikanten veel mensen hebben afgetroefd om te worden vervangen door robotica. Maak je geen zorgen! wat zeiden ze! Over twintig jaar werkt er niemand meer! Je hebt veel meer vrije tijd! U kunt meer kopen! Resultaten, ik werk nog evenveel, ik verdien bijna niet meer tot niet minder tov inflatie en de auto's zijn nog even (nog) duurder, al zijn de productiekosten wel gedeeld door minimaal 3... Het enige wat er veranderd is is de marge van de bouwer... Dus robotica, ja, bof... Zolang ze me niet vertellen hoe ze de extra marges gaan herverdelen, zie ik niet in hoe we minder zouden kunnen werken...
Maar we kunnen altijd dromen... Het doet geen pijn, alleen ontwaken is pijnlijk
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Duurzame consumptie: verantwoorde consumptie, dieet tips en trucs"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 93-gasten