Amerikaanse olieramp: De olie is aangekomen in Louisiana!

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
Econosaurus
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 149
Inschrijving: 04/05/10, 11:14
Plaats: Segny

Amerikaanse olieramp: De olie is aangekomen in Louisiana!




par Econosaurus » 20/05/10, 16:55

Hallo allemaal.

Ik weet niet of je vanochtend een beetje op internet hebt gekeken, maar in ieder geval hebben we de informatie dat de olieramp de Amerikaanse kusten begint te treffen, en niet slechts de helft ervan.

Nouvelobs-artikel ==> http://tempsreel.nouvelobs.com/actualite/planete/20100520.OBS4200/maree-noire-arrivee-en-louisiane-de-petrole-lourd.html

De dag waar we allemaal bang voor waren, is vandaag aangebroken”, zei de gouverneur van Louisiana, Bobby Jindal


In de moerassen ten zuiden van Venetië sijpelt steeds meer olie. Midden in het riet, waar krabben met oranje doppen zwermen, liggen oliekoeken in alle soorten en maten in het zand. Op bepaalde plaatsen ligt een laag zwart goud van ongeveer tien centimeter dik op de bodem van het moerassige water.


De European Space Agency zei woensdag dat de olievlek was verstrikt in een krachtige zeestroom die richting het derde grootste koraalrif ter wereld stroomde.



Daar ga je, eerlijk gezegd is het echt klote :| Hoe meer tijd verstrijkt, hoe meer het uit de hand loopt.


De wereld is gek.



CDLT
0 x
"Het is niet als je in bed schijt dat je in je kont knijpt ..."
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79398
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11078




par Christophe » 20/05/10, 18:30

Gek 3 dagen geleden zei zon dat het lek geblokkeerd was...
https://www.econologie.com/forums/louisiane- ... t9659.html

Ze heeft hun patch niet bewaard of is het verkeerde informatie? :schok:

Voor de olieramp hoef je hem alleen maar in brand te steken, riet brandt beter dan zand... : Mrgreen:
0 x
Econosaurus
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 149
Inschrijving: 04/05/10, 11:14
Plaats: Segny




par Econosaurus » 20/05/10, 20:00

Er was nooit een patch, denk ik... Gewoon een pijp om het grootste deel van wat uit de grootste put lekt, weg te pompen.

Welnu, daarna ben ik niet meer zo naar beneden gaan kijken : Mrgreen:
0 x
"Het is niet als je in bed schijt dat je in je kont knijpt ..."

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Majestic-12 [Bot] en 191 gasten