Een goed plan in de liberalisering?

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
Helene Desgrottes
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 23/08/07, 13:54

Een goed plan in de liberalisering?




par Helene Desgrottes » 23/08/07, 13:56

Ik heb een contract gevonden dat me garandeert dat de prijzen van mijn energie altijd onder de gereguleerde tarieven zullen blijven totdat ze verdwijnen. Ik begrijp niet waarom we het er niet meer over hebben, omdat dat het nadeel wegneemt dat we niet kunnen terugkeren naar het gereguleerde tarief. Wat denk jij Ik heb gecontroleerd, alles is goed in het contract.
Ik werd geadviseerd door http://www.selectra.info die informatie verstrekt aan personen van verschillende leveranciers en er betrouwbaar uitziet.

Helena
0 x
Helene Desgrottes
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 24/08/07, 00:59

Kunnen we weten wie deze leverancier is die zo'n garantie biedt?
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Helene Desgrottes
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 23/08/07, 13:54

leverancier




par Helene Desgrottes » 24/08/07, 11:17

ik wil niet adverteren op forum in het geval het niet serieus is, maar kijk eens naar de comparator http://www.selectra.info
0 x
Helene Desgrottes
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 24/08/07, 11:22

Houthakker schreef:Kunnen we weten wie deze leverancier is die zo'n garantie biedt?


Het is geen leverancier maar een comparator, maar u moet uw persoonlijke gegevens verstrekken voordat u de offerte ontvangt ...

Er is deze pagina die interessant is:
http://www.selectra.info/choisirelectricite.html

Zoals de resultaten zien, wed ik dat de site wordt beheerd door POWEO-wederverkopers ... Heb ik het mis?

Aan de andere kant geven de juridische mededelingen niets behalve 2-namen en 1 GSM: http://www.selectra.info/mentionslegales.html

Er is nog een gratis vergelijker:
http://www.comparenergies.com/

Het staat in de directory sinds 1 moment: https://www.econologie.com/annuaire/libe ... -0025.html
0 x
Helene Desgrottes
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 23/08/07, 13:54




par Helene Desgrottes » 24/08/07, 11:34

Ja, ik zag de vergelijkers daar ook, maar ik ging naar verschillende sites en ze gaven verschillende prijzen voor hetzelfde verbruik .... Maar het selectra ding adviseerde me gratis en ik vroeg hen om uit te leggen duidelijk hoe ze de prijs berekenden om mij niet te maken, ik weet waar ik nu aan moet vasthouden. heeft iemand enig idee waarom de online vergelijkers niet allemaal dezelfde prijzen citeren?
0 x
Helene Desgrottes
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 24/08/07, 11:41

Helene Desgrottes schreef:Heeft iemand enig idee waarom de online vergelijkers niet allemaal dezelfde prijzen citeren?


Ja, het is eenvoudig, want niemand weet er iets van !!

Liberalisatie betekent dat prijzen niet gereguleerd (niet stabiel) zijn en daarom variëren naargelang vraag en aanbod en kunnen stijgen. Het is duidelijk dat de wederverkopers erop letten dergelijke informatie niet te verstrekken.

Bijvoorbeeld tijdens de hittegolf van 2003 was de werkelijke elektriciteitsprijs vermenigvuldigd met 100 met een piek!

Het belang van liberalisering is niet echt om minder te betalen ... ondanks wat mensen mensen doen geloven. Integendeel er is een echte interesse: die om een ​​schonere bron te kunnen kiezen!

Maar de ENIGE leveranciers van groene stroom (maar daarom noodzakelijkerwijs een beetje duurder) zijn geldig EnerCoop en bovendien heeft laatstgenoemde vriendelijk econo gekoppeld: http://www.geg.fr/recherches-frequentes.php

Zien: https://www.econologie.com/liberalisatio ... -3410.html
0 x
lucaslegrand
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 24/08/07, 12:01




par lucaslegrand » 24/08/07, 12:14

Nee, de prijzen die door leveranciers worden aangeboden, zijn stabiel gedurende een jaar, dus alle vergelijkers zouden vergelijkbare cijfers op korte termijn moeten geven. Dus de uitleg komt daar niet vandaan. in feite worden de marktprijzen voor elektriciteit gedeeltelijk doorberekend aan de leveranciers, maar deze laatste geven deze niet onmiddellijk door aan de klanten.

Ik heb geen informatie dat de groene aanbiedingen van Direct Energie, Electrabel en Poweo niet geldig zijn. Nog details hierover?
Anderzijds zijn de besparingen van alle alternatieve leveranciers reëel. Het enige probleem is de onomkeerbaarheid van de wijziging: verschillende leveranciers garanderen echter prijzen onder deze prijs tot 2010 of zelfs voor altijd voor een leverancier die ik niet zal noemen.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 24/08/07, 12:24

Ja, dat kan deze variaties verklaren, maar logischerwijs moet de berekeningsmethode toch worden uitgelegd?

Bovendien, als de prijzen stabiel zijn op 1 jaar, zegt de wet dat het onmogelijk is om, voor accommodatie, terug te keren naar de gereguleerde prijs na het verlaten ervan ...

Het is een beetje als een advertentie voor een tegoed dat zegt: betaal niets voor de eerste 12 maanden ...

Nu vanuit een mondiaal econologisch oogpunt zijn we VOOR EEN VERHOGING van de energieprijs, maar we moeten de mond van mensen niet belachelijk maken door hen te beloven dat liberalisering hun rekeningen verlaagt, want in feite op de lange termijn is het het tegenovergestelde ...

Ik herhaal: de enige interesse is groene stroom!
0 x
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2




par zac » 24/08/07, 15:40

lucaslegrand schreef: zelfs voor altijd voor een leverancier die ik niet zal noemen.


hallo lucaslegrand en welkom

blijkbaar kun je lezen en schrijven. Ik leid af dat je ouder bent dan 4; normaal gesproken zouden we op je oude dag niet meer in de kerstman moeten geloven.

Een dergelijk contract wordt ondertekend tussen een natuurlijke persoon (u) en een rechtspersoon (de leverancier).
In bijna alle contracten bij het verdwijnen van een van de personen, is het contract verbroken.
Het is dus buitengewoon eenvoudig, wanneer we genoeg gogo's hebben opgezogen om de status van het bedrijf te veranderen en daarom de reeds ondertekende contracten.

Zie het postkantoor een postbank worden met kosten vermenigvuldigd met 60 in 2ans. :onheil:

@+
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)
Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.
lucaslegrand
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 24/08/07, 12:01

Re




par lucaslegrand » 25/08/07, 10:40

Bedankt voor je ironie jegens mij, ik ben zeer ontroerd door dit respect hierover forum die toch goed wordt bezocht.
Ik vertrek vanuit het standpunt dat bepaalde alternatieve leveranciers niets kunnen doen om de eenvoudige reden dat zij een imago moeten behouden in de ogen van het publiek (een van hen bijvoorbeeld Experts over TF1) en hun aandeelhouders (de zwendel betaalt niet op de aandelenmarkt). Anderzijds zijn wij, ter informatie, geïntegreerd in de Europese Unie, die deze liberalisering heeft doorgevoerd en, net als de mededingingsraad, garant staat voor echte concurrentie op deze markt. Het is daarom meer dan waarschijnlijk dat alternatieve leveranciers toegang zullen hebben tot de energie van EDF die goedkoper wordt naarmate hun opeenvolgende proeven vorderen.
Wat nu nodig is, is dat alternatieve leveranciers een meerwaarde hebben ten opzichte van EDF: ze zijn uiteraard goedkoper (minder structurele kosten) maar ze moeten ook GROENE energieaanbiedingen doen voor hebben echt een positieve impact.
Met vriendelijke groet,
Lucas
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 153-gasten