Explosie in een brandstofmagazijn

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
Avatar de l'utilisateur
nonoLeRobot
Master Kyot'Home
Master Kyot'Home
berichten: 790
Inschrijving: 19/01/05, 23:55
Plaats: Beaune 21 / Paris
x 13

Explosie in een brandstofmagazijn




par nonoLeRobot » 11/12/05, 20:05

Vanochtend om 6 uur slaan mijn deuren dicht, ik begrijp er niets van (de dag na een grote avond ;-))

Om 8 uur belt mijn moeder mij om te vragen of alles in orde is (ik begrijp er ook niets van ;-)).

Maar een groot brandstofmagazijn ontplofte 17 km van mijn huis. Vanochtend om 8 uur konden we niets zien (het moet gezegd dat er veel mist was (inclusief de ogen)) maar vanavond om 4 uur zagen we een zeer grote rookpluim en dat gebeurde niet. Het lijkt nergens op, kalmeer, ze verwachten zelfs nog meer explosies (zie het nieuws bij mijn foto's).
Dernière édition par nonoLeRobot de 11 / 12 / 05, 20: 29, 1 keer bewerkt.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79364
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 11/12/05, 20:18

Nogmaals bedankt voor de exclusieve foto's NeeNee :)

Ik heb 2 opmerkingen over dit nieuws:

1) Als de theorie van de aanval “officieel” wordt uitgesloten. We kunnen ons de volgende vraag stellen: wat zouden de gevolgen zijn voor de westerse wereld van herhaalde massale aanvallen op bijvoorbeeld de grote havens van Saoedi-Arabië?

Niemand weet het, maar één ding is zeker: het zou een catastrofe zijn voor de economieën van de rijke landen. In ieder geval zullen we morgen zien of deze ramp gevolgen heeft voor de prijzen van ruwe olie... Misschien zal de internationale invloed nul zijn, maar zeker niet de brandstofkosten in de regio van de ramp (Nono, kun je proberen de stijging van de kosten te zien?)

2) Ik wed dat de media over een paar dagen zullen huilen over een ecologische ramp. Er is zeker sprake van een ramp....maar is deze erger dan wanneer deze brandstof "normaal" in onze auto's of boilers zou zijn verbrand? Vindt er ten slotte niet elke dag in volledige “discretie” een ecologische ramp plaats? ? Ja...olie vernietigt niet alleen het leven als het op de stranden ligt...

Het doet me heel eenvoudig denken aan de brand in de oliebronnen na de Golfoorlog van 1991, het equivalent van 60 miljoen vaten olie die in zes maanden tijd verbrandden... Alle verenigingen en media betreurden toen de ecologische ramp.

Deze 60 miljoen vaten komen momenteel (en ongetwijfeld ook in 1991-92) overeen met minder dan het huidige dagelijkse olieverbruik van de mensheid... Voor degenen die bang zijn voor de zwarte rookpluimen die het gevolg zijn van onvolledige verbranding van de planeet. ..Je moet weten dat elk deeltje altijd min of meer snel valt (afhankelijk van hun grootte), terwijl CO2, als gevolg van een goede verbranding, minstens 120 jaar in de atmosfeer aanwezig is...
0 x
Rulian
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 686
Inschrijving: 02/02/04, 19:46
Plaats: Caen




par Rulian » 12/12/05, 00:15

Om de dagelijkse olieprijzen te krijgen, vraagt ​​u eenvoudigweg aan de aandelenmarkt:

http://www.boursorama.com/indices/matieres_premieres.phtml

ou

Brian: http://bourse.lesechos.fr/ide/details.phtml?id=mbrlo1e
WTI: http://bourse.lesechos.fr/ide/details.phtml?id=mwtny1e

Het lijkt er inderdaad op dat London Brent en WTI (New York) vandaag een plotselinge piek van rond de $ 1 hebben doorgemaakt. Maar over het geheel genomen daalde het aan het einde terug naar de gebruikelijke curve.

De door het ongeval getroffen oliehoeveelheden waren echter niet enorm vergeleken met de dagelijkse mondiale volumes. Desondanks reageerden de markten snel met een prijsstijging. Dit lijkt eens te meer te bewijzen dat de oliemarkt extreem krap is. En de redenen voor deze spanning liggen eerder aan de kant van Peak Oil...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79364
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 12/12/05, 00:21

Uh Rulian, omdat de aandelenmarkten in het weekend gesloten zijn, is er geen notering...de laatste notering was op vrijdag...of ik weet niet hoe ik moet lezen.

Ik weet niet waar je deze piek van $ 1 vandaan hebt? (in ieder geval geen aandelenmarkt, noch echo's: Koersupdate: 09/12/05 - 22:14 uur - grafiek: 11/12 23:17 uur).

Anders heb je wat betreft de opmerking over de hoeveelheden...in absolute termen gelijk. Maar hier staan ​​de aandelenkoersen tegenwoordig behoorlijk ver af van de marktregel van vraag en aanbod, en een gebeurtenis als deze (met de angsten die deze kan veroorzaken) kan heel goed op een veel significantere manier invloed uitoefenen dan de wet van vraag en aanbod ( Ik hoop dat ik helder was... als kristalwater : Twisted: )
0 x
Avatar de l'utilisateur
lau
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 814
Inschrijving: 19/11/05, 01:13
Plaats: vaucluse




par lau » 12/12/05, 10:12

Wist je dat: er wereldwijd maar 1200 tankers zijn die olie vervoeren en geen enkele is momenteel gratis!
Het kost enkele miljoenen dollars om 1 tanker van Koeweit naar de VS te vervoeren en reders hebben sindsdien nog nooit zoveel verdiend als nu (inclusief zondag!)
We begrijpen beter dat een simpele orkaan of een explosie in een benzinedepot alleen al voldoende is om de mondiale prijzen te laten stijgen.
Ja, ‘krappe markt’ is zelfs een beetje een zwakke term!
0 x
Het aantal moleculen in een druppel water gelijk aan het aantal druppel die de Zwarte Zee bevat!
Rulian
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 686
Inschrijving: 02/02/04, 19:46
Plaats: Caen




par Rulian » 12/12/05, 10:31

econology schreef:Uh Rulian, omdat de aandelenmarkten in het weekend gesloten zijn, is er geen notering...de laatste notering was op vrijdag...of ik weet niet hoe ik moet lezen.

Ik weet niet waar je deze piek van $ 1 vandaan hebt? (in ieder geval geen aandelenmarkt, noch echo's: Koersupdate: 09/12/05 - 22:14 uur - grafiek: 11/12 23:17 uur).


Eh, nou... daar had ik niet aan gedacht, en ik had er niet aan gedacht om de datums te controleren, omdat ik dacht dat de grafiek voor de dag was...
Toch zag ik een piek van $1 op de grafiek die ik gisteren op de WTI zag. Het moet vrijdag geweest zijn... In dit geval kan ik deze piek niet verklaren.

Mea Culpa.

Maar dat verandert niets aan de marktspanning. De term is zelfs een beetje zwak. En dan heb ik het nog niet eens over de gebeurtenissen die begin 2006 plaatsvinden en die nog veel meer zullen toevoegen. Voor zeer uitgebreide informatie over energieprijzen en nieuws met betrekking tot piekolie, zie hier (in het Engels):

http://www.energybulletin.net/
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79364
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 12/12/05, 10:40

Wat zijn de gebeurtenissen van begin 2006?
0 x
Avatar de l'utilisateur
lau
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 814
Inschrijving: 19/11/05, 01:13
Plaats: vaucluse




par lau » 12/12/05, 11:10

welke evenementen?? een oorlog in Iran?
0 x
Het aantal moleculen in een druppel water gelijk aan het aantal druppel die de Zwarte Zee bevat!
Rulian
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 686
Inschrijving: 02/02/04, 19:46
Plaats: Caen




par Rulian » 12/12/05, 11:21

Wat zijn de gebeurtenissen van begin 2006?


Welnu, Iran, de op een na grootste producent ter wereld, heeft zojuist zijn voornemen bevestigd om het zonder de westerse beurzen te doen om zijn olie te verkopen.

De regering is van plan haar eigen markt in Teheran te creëren en de Euro als betaalmiddel te gebruiken en niet langer de Dollar!! Dit alles voor het eerste of tweede kwartaal van 2006 (het gerucht spreekt van maart)

Dit is een potentiële bom, aangezien de VS wisselkosten zullen moeten betalen om op deze markt in euro's te kunnen kopen. Momenteel is het de rest van de wereld die wisselkosten betaalt om olie in dollars te kunnen kopen. Bovendien is het een openlijke breuk in de hegemonie van de dollar op de energiemarkten en is het mogelijk dat veel landen hiervan zullen proberen te profiteren.

Hoewel dit op het eerste gezicht misschien winstgevend lijkt voor niet-Amerikanen, moeten we het risico inzien dat een toch al verzwakte Amerikaanse economie wordt getorpedeerd. In dit geval zou de hele wereld ermee ten onder gaan. Om nog maar te zwijgen van de golven die op de aandelenmarkten over de hele wereld worden veroorzaakt.

En dan denk ik niet dat Deubeuliou van plan is het te laten gebeuren. Als we hieraan de escalatie van anti-Israëlische verklaringen van Iran en zijn duidelijke kwade wil op het gebied van civiele kernenergie toevoegen, denk ik dat we alle ingrediënten hebben voor een serieuze uitbreiding van de gewapende conflicten in het Midden-Oosten. En het zullen geen kleine landen zijn...

Dus tenzij Iran zijn project opgeeft en bevriend raakt met Israël (ahem), zie ik werkelijk niet wat de olie-/gasmarkt volgend jaar extreem lastig kan maken.

Houd uw veiligheidsgordels vast, het kan een beetje trillen...
0 x
Avatar de l'utilisateur
lau
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 814
Inschrijving: 19/11/05, 01:13
Plaats: vaucluse




par lau » 12/12/05, 12:02

We gaan dood aan deze olie : Cry:

Maar als er een grote gebeurtenis nodig is om de opkomst van nieuwe energieën te zien, met name vrije energieën, de enige die in mijn ogen hoop uitstralen.
de verovering van de ruimte zag zijn redding in de tweede oorlog, ik hoop dat het niet zover zal komen.
0 x
Het aantal moleculen in een druppel water gelijk aan het aantal druppel die de Zwarte Zee bevat!

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 225-gasten