Zoek persoon van 44 (Loire-Atlantique) voor fab Pantone

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
MugeNico
x 17

Zoek persoon van 44 (Loire-Atlantique) voor fab Pantone




par MugeNico » 26/04/08, 14:26

Hallo!! Waar te beginnen? Allereerst ben ik steeds meer geïnteresseerd in de zogenaamde Pantone-motortechnologie, die ik ontdekte in de film “Volem rien foutre al pais”.
Bij vrienden informeerde ik naar de ontwikkeling van een dergelijk systeem, omdat ik gezien de brandstofkosten en het feit dat ik student ben (ik ben 20 jaar oud) erg bang ben voor mijn bewegingsvrijheid...
Wij zijn erg gemotiveerd om te leren hoe we dit soort systemen kunnen maken.
Ik ben dus op zoek naar iemand uit 44, indien mogelijk dichtbij Nantes (in het slechtste geval zijn we niet binnen 40 km) die dit systeem al heeft vervaardigd en getest, om niet te veel tijd te verspillen aan het proberen het te vervaardigen.
Merci d'avance!
Nico
0 x
Avatar de l'utilisateur
Superform
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 294
Inschrijving: 09/11/04, 14:00




par Superform » 26/04/08, 16:01

vraag het aan de vereniging "l'atelier" in Nantes (verenigingsgarage), volgens mijn herinnering bevinden ze zich in de rue Paul Bellamy en komen ze op dinsdagavond bijeen om alternatieve oplossingen te testen, waaronder de Gillier-Pantone

Het is 3 jaar geleden dat ik in Nantes ben geweest, dus geen garantie dat het nog bestaat, maar het kost niets om te proberen

Het bevindt zich onderaan een binnenplaats (ik zeg nr. 86, maar ik ben er echt niet zeker van!)
0 x
MugeNico
x 17




par MugeNico » 26/04/08, 16:15

Oké, bedankt voor je antwoord, maar wat mij interesseert zijn de modellen die al werken. Ik heb nog geen zin om een ​​heleboel alternatieve experimenten te lanceren... Daar heb ik niet echt de tijd voor.

Ik zal nog informeren naar deze workshop.

Als iemand mij kan helpen, alvast bedankt! Alle tips zijn welkom!
0 x
Avatar de l'utilisateur
nlc
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2751
Inschrijving: 10/11/05, 14:39
Plaats: Nantes




par nlc » 27/04/08, 00:51

Hé, dat is goed om te weten, ik heb maat 44!

Als ik klaar ben, ga ik een ritje maken met mijn elektrische motor :D
0 x
MugeNico
x 17




par MugeNico » 27/04/08, 11:47

[EDIT] Ik heb besloten het onderwerp toch niet te sluiten [EDIT]
A+
Dernière édition par MugeNico de 28 / 04 / 08, 11: 54, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
nlc
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2751
Inschrijving: 10/11/05, 14:39
Plaats: Nantes




par nlc » 27/04/08, 17:18

Oh? Is de brandstofprijs plotseling gedaald of zo? : Lol:
0 x
MugeNico
x 17




par MugeNico » 27/04/08, 17:28

Hé, het probleem is dat het niet zo milieuvriendelijk lijkt... Als we het probleem diepgaand bestuderen, is er niets anders dan het probleem van het recyclen van het water dat alle rommel bevat...
Hoe dan ook, zelfs na de betrouwbaarheid en veiligheid van de motor is dat niet helemaal zo... We lieten ons een beetje meeslepen door mijn vrienden...

We gaan nog dingen proberen zoals het plaatsen van frituurolie voor dieselmotoren... Het is meer onze verantwoordelijkheid zullen we maar zeggen..
(Het zijn alleen idioten die niet van gedachten veranderen ^^)
Dernière édition par MugeNico de 28 / 04 / 08, 11: 54, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
nlc
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2751
Inschrijving: 10/11/05, 14:39
Plaats: Nantes




par nlc » 27/04/08, 17:35

Waterrecycling? Maar waar heb je het over?
Betrouwbaarheid van de motor? Zelfde vraag: waar heb je het over?

De kans is groter dat je je monteurs neerschiet met frituurolie dan met pantone!
0 x
MugeNico
x 17




par MugeNico » 27/04/08, 18:05

Echt waar?
Een van mijn vrienden informeerde echter bij een ingenieur en hij vertelde hem over de nadelen die ik hierboven noemde.
En dan is de consumptiewinst niet zo groot.


Je kent het water in de bubbler, ik denk dat hij het daar over had.
En toen vond ik na wat onderzoek een forum die onduidelijke punten aankaartte (Dit is het 5e bericht)
http://www.forum-zetetique.com/forum/forum/viewthread?thread=139
Trouwens, heb je Pantone ooit geprobeerd?
Want als je kunt bewijzen dat ik ongelijk heb, ben ik bereid!

Ook frituurolie zal zeker niet 100% in de tank terechtkomen, en er zijn kleine veranderingen die moeten worden aangebracht voordat u aan de slag gaat.
0 x
Guyom
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 21/09/07, 11:33




par Guyom » 27/04/08, 18:59

hello,

Ik woon in Nantes en ik heb nu drie jaar geleden een Pantone-reactor gemaakt.
Ik heb het dit jaar met vrienden afgestoft om er een TIPE-vak van te maken (schoolstudieproject).
Nadat ik hem op een benzinemotor heb gemonteerd, raad ik je aan om het op een diesel te doen (uiteraard is het dus niet langer een gewone maaier) omdat hij minder controversieel is en blijkbaar interessanter (inclusief niet langer het probleem van verspilling in het water dat vermeld staat in de forum jij citeert).

Alleen heb ik momenteel een beetje haast (examens) dus als je info wilt, zul je moeten wachten tot half juni.

Sorry voor de spanning,
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 70-gasten