Steam doping montage Diesel Generator

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
Avatar de l'utilisateur
lio74
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 333
Inschrijving: 15/03/06, 23:16
Plaats: Haute-Vienne en SAVOY

Steam doping montage Diesel Generator




par lio74 » 23/09/07, 19:54

Salut!

na vele lezingen op de forum en op quanthomme sloot ik me eindelijk aan bij de clan van de onderzoekers :D

Hier zijn de notulen van de voltooide assemblage
https://www.econologie.com/fichiers/partager/feed_back_GE1.pdf

Voor recituer context, ik ben onderdeel van een vereniging: de ondersteuning van duurzame ontwikkeling (ADD). ons doel te bevorderen, te verspreiden en laat de uitvoering van energie-alternatieven voor een meer onafhankelijke levensstijl en met respect voor de natuur ! Grote woorden ... eigenlijk is de bewustmaking van het duurzaam beheer van de visbestanden: biologisch voedsel, groen bouwen en hernieuwbare energie.

Met betrekking tot de damp doping, willen we laten zoveel mogelijk mensen om te profiteren ... zoals in Frankrijk en er zijn al heel wat verenigingen rond de pantone richten we ons op electro groepen. Het doel geven toegang tot energie in ontwikkelingslanden (Afrika, India onder meer .......) door het verstrekken van humanitaire verenigingen die diep in de bush of rechtstreeks van de mensen op het terrein (de school , ambachtslieden en boeren, ...).

Let op, de electro groep een goede oplossing voor de mobiele levering van elektriciteit; maar ook een extra bron van hernieuwbare energie. Het maakt het mogelijk om de tips en tegens te verzamelen om te voorkomen dat maatvoering systemen (zonne-energie, bijvoorbeeld) kort genoeg chatter ...

Nu, met de terugkeer naar de universiteit één is een beetje stand-by op test- en fab ... maar alles is weer in elkaar gezet, het mist de watertank en hulpstukken!

als ik hem omdraai, merkte ik dat hij al minder zwart rookt als hij volledig geladen is!
Is de mod in de demper :? of omdat de motor zuigt in hete lucht die afkomstig is van de reactor :?


een kleine samenvatting van de onderwerpen die ik sprak met onze generator:
https://www.econologie.com/forums/methodes-d-injection-d-eau-dans-le-pantone-moteur-t3882.html
https://www.econologie.com/forums/tests-de-consomation-fiables-debitmetre-ou-pesee-t3832.html
https://www.econologie.com/forums/panton-et-marche-a-l-huile-t3702.html

goed lezen en voel je vrij om suggesties te doen!
@+
Dernière édition par lio74 de 17 / 10 / 07, 09: 40, 2 keer bewerkt.
0 x
"Iets doen is duur, niets doen kost veel meer." Koffie Annan
volgende bedreigde diersoorten: Man ... en het zal goed zijn voor hem !!!
MAN is een zeer gevaarlijke VERONTREINIGING NATUURLIJK!
Avatar de l'utilisateur
camel1
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 322
Inschrijving: 29/01/05, 00:29
Plaats: Loire
x 1
Neem contact op met:




par camel1 » 24/09/07, 23:37

Lio Hi!

Fijn om te zien dat je niet werkloos bent geweest, ondanks de tijd en energie die verloren ging door je eerste groep "gespoeld" ... : Cry:

Ik heb je pdf bekeken, het ziet er veelbelovend uit, scherp getest.

Voor uw niveau van het probleem op de GV, en zag zijn verticale lay-out, ik weet echt niet zien waar het stopt ... a priori, deze configuratie is de meest praktische gemakkelijk te bedienen.

Heb je mijn update over Balancing Depressie output van Gv wordt gezien (zie de wiki als het niet reeds, hier , Onderaan de pagina leg ik uit wat te doen ...)

Ik keek uit naar de resultaten! :D

Welkom terug naar u, en tot ziens!

Michel

PS. Ook beweegt ons entrePOTEWe ingehuldigd onze lokale vrijdag, zal het heet zijn! : Cheesy:
0 x
We waren op het randje, maar we hebben een grote stap voorwaarts ...
Avatar de l'utilisateur
lio74
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 333
Inschrijving: 15/03/06, 23:16
Plaats: Haute-Vienne en SAVOY




par lio74 » 25/09/07, 11:16

hi Camel : Cheesy:

voor het updaten van ja ik zag op uw website ... maar ik zal nauwer de wiki Ik ben nog niet weg te zien :|

het ding is dat we deden onderzoek in de hand: een fles water, transparant slang en tank ... het werkt elke derde keer? :?
en er zijn grote vingers brak de naald : Lol: we kocht een ander ... dat beter werkt.

men gaat in de richting van de druk nivellering gaten en moet ook nadenken over zetten het iets onder het gewenste niveau als gevolg van een lichte depressie!

Ik kan meer doen! we hebben eind augustus gebombardeerd en zijn er weer klaar voor !!! :frons:

@+
0 x
"Iets doen is duur, niets doen kost veel meer." Koffie Annan

volgende bedreigde diersoorten: Man ... en het zal goed zijn voor hem !!!

MAN is een zeer gevaarlijke VERONTREINIGING NATUURLIJK!
Avatar de l'utilisateur
lio74
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 333
Inschrijving: 15/03/06, 23:16
Plaats: Haute-Vienne en SAVOY




par lio74 » 21/10/07, 11:20

camel1 schreef:..............
Kom op, zwerm je Lio, we kunnen niet wachten om deze verdomde electroband te 'zien'!

En door de manier, om te laden, doet u het Emmaus oplossing, ze hebben veel oude elektrische kachel, u rond 1500 / 2000W geselecteerd u de thermostaat gerangeerd, en gij bevestigd door // (het plan voor bestuurders 10² , dus je hebt geen verliezen online) en dan kun je de lading kiezen die je in de groep hebt gezet, zoals je wilt :D 8)

En aangezien je oplaadt in puur resistief, heb je geen probleem met de cos phi & co, het is ideaal om je nuttig vermogen te meten!

Gaan, veel geluk vriend, en niet neem uw hoofd met uw aquarium flowmeter : Lol:
...............


Hallo iedereen!

Goed voor het testen van die langzaam maar zeker gebeurt .... de groep maakte zijn eerste puf puf... :D :D
We hebben een elektrisch paneel met shuntweerstand opgezet om het "echte" vermogen te meten ... Ik had het nummer niet in gedachten voor de kabeldoorsnede, dus we deden het met 1 mm² voor P <1500W en 1,5 mm² voor P = 2000W ... wat overeenkomt met de norm (dwz 10A en 16A) zullen we de lijnverliezen berekenen .. en met de shunt zullen we controleren ... bovendien worden alle aansluitingen in aanmerking genomen!

Zoals ik al zei ... mijn PTI meter Pokey ons dienen voor water ... :P

Naar aanleiding van de volgende aflevering ...

@+ : Cheesy:
0 x
"Iets doen is duur, niets doen kost veel meer." Koffie Annan

volgende bedreigde diersoorten: Man ... en het zal goed zijn voor hem !!!

MAN is een zeer gevaarlijke VERONTREINIGING NATUURLIJK!
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 21/10/07, 16:25

Dag

Voor de 15 ampère is de nummer 14 AWG
In de metingen moet je stroomsterkte meten en direct spanning aan de uitgang van de generator (als de belastingsweerstanden verre van ctte manier de lijn verliezen worden metingen in VA kan worden verwaarloosd cos met weerstanden Heat ..

Het is noodzakelijk dat u in uw meting, zult u niet de maximale belasting generator, wordt een hoge belasting niet opgebouwde interne verliezen van de generator (verwarmingselement)

De maatregelen die ons interesseren, zijn in vergelijking met een panton

Ik twee methodes
Ik zette een redelijke belasting van de motor ik altijd dezelfde lading voor het testen te houden, na de wijziging, meet ik de kleine hoeveelheid consomation met stopwatch

De andere methode langer maar minimaliseert erreures
Na een warme motor constante belasting ik hem een ​​hoeveelheid brandstof te eten om ongeveer 30 minuten
modificatie sinds nadat ik testen om te zien hoe lang het altijd gaat met dezelfde hoeveelheid ..

wees voorzichtig op korte stappen, een koude, koude weerstand, het genereren van koud (minder afval)

Voor Panton doen altijd goede warming-up alvorens actie te ondernemen ..
Kleine varaitions moet contreverrifier voordat het trekken van conclusies, vele heuredans garage
(Voorzien van een exit uitlaat buiten in een vat 200l verwijdert wat lawaai voor het aantal uren dat zal het DEVINET draai vermoeiend voor de buurt)

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
camel1
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 322
Inschrijving: 29/01/05, 00:29
Plaats: Loire
x 1
Neem contact op met:




par camel1 » 22/10/07, 01:01

Hi Lio en Andrew! :D

Andre schreef:In de metingen moet je stroomsterkte meten en direct spanning aan de uitgang van de generator (als de belastingsweerstanden verre van ctte manier de lijn verliezen worden metingen in VA kan worden verwaarloosd cos met weerstanden Heat ..


Het is noodzakelijk dat u in uw meting, zult u niet de maximale belasting generator, wordt een hoge belasting niet opgebouwde interne verliezen van de generator (verwarmingselement)


Ik had gedacht (om rekening te houden met warmteverliezen in de generator) van een karkas uitwisselaar / water + stromen naar een geïsoleerde tank bekend volume wordt gemeten T °.

Het meet de tijd die nodig is om volledig beladen motor om van T ° C tot 20 80 ° C gebracht ...
Volgens de formule Q = mc delta-°, verkrijgt men de geaccumuleerde warmte Hoeveelheid die ten opzichte van de afgelopen tijd, kunnen we de equivalente stroom afleiden Watt verminderde

Ooit bekend zal deze gegevens te corrigeren (gewicht) eenheid van elektrisch vermogen ..
Het enige probleem is het realiseren, kan gebruik waterkoeling kits voor computerprocessors ... door het omleiden principe om warmte van de generator naar de tank ...

Me, het voordeel dat het gehele toerentalbereik motor tijdens het testen, het is omdat ik denk dat er werkingsfases moet of een bepaald aantal parameters samenvallen, en geven een interessant resultaat.
Door het systematisch in kaart brengen van de optimale, wil ik consequent kruising koppelen deze gegevens om de belangrijkste punten te identificeren.

Maar deze strategie is niet per se in strijd met de jouwe, dat vind ik heel slim ...
De voor de hand liggende voordeel van jou, is zijn directheid!

De maatregelen die ons interesseren, zijn in vergelijking met een panton


+1

Voor de rest, met betrekking tot de methoden voor vaste belasting die u beschrijft, hebben ze een verhoogde betrouwbaarheid, het is zeker ... dat gezegd hebbende, de meting van het onmiddellijke verbruik dankzij bijvoorbeeld een NAVMAN zou het mogelijk maken om de invloed van een setting veel sneller dan een half uur! Door een tijdteststuk in de orde van XNUMX minuut vast te stellen, hebben we al een statistische accumulatie van steekproeven die voldoende zijn om een ​​"trend" te geven, en kunnen we dus beoordelen of we de goede kant op gaan of niet ... een investering die ik binnenkort ga doen ...

wees voorzichtig op korte stappen, een koude, koude weerstand, het genereren van koud (minder afval)

Voor Panton doen altijd goede warming-up alvorens actie te ondernemen ..


Ja, het is duidelijk, om ervoor te zorgen, door een geschikte maatstaf van de T °, ​​dat men in dezelfde initiële omstandigheden verkeert, met heet, voordat de overnames van start gaan ...
Ik ben blij te zien hier een debat begint rond een testbank, iets dat zo dierbaar mijn hart ... :D

Een generator is uiteindelijk een potentiële-test bed, het blijft gewoon aan onze behoeften meting ..

Het enige "probleem" is dat een GE een centrifugale regeling van zijn snelheid heeft, om ons een stroom van 50Hz of 60Hz voor jou te leveren ...

Als ik weet dat de directe relatie tussen snelheid en de frequentie, vraag ik me af tegen door vragen over de evolutie van de generator prestaties in het geval dat varieert rondes / min ..

Hij iemand die je informatie over dat ...?

Ik ben geïnteresseerd, omdat ik momenteel aan onze toekomst testbank, en ik ben het denken over de concrete problematiek van de directe koppeling van een motor elke rammelkast met een generator meting (verschillende motoras diameters). ..

Onze zorgen zijn verbonden ... :D



Lio schreef:Goed voor de tests het gebeurt langzaam maar zeker ... de groep maakte zijn eerste teuf teuf ... :D:D
...... .......
Zoals ik al zei ... mijn PTI meter Pokey serveren ons water ... Razz


Blij te zien om uw huis, gaat het ook!

En je watermeter, waar ben je van plan het te doen?

@+

Michel
0 x
We waren op het randje, maar we hebben een grote stap voorwaarts ...
Gilgamesh
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 144
Inschrijving: 11/07/07, 19:51




par Gilgamesh » 05/12/07, 14:56

Hallo Lio,

Ik vraag me soms af of u bemoedigende resultaten met uw installatie hebben gehad :?
0 x
er is geen absolute waarheid in het rijk van de verschijnselen

Gilgamesh
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 05/12/07, 16:17

Dag
Gilgamesj schreef:Hallo Lio,

Ik vraag me soms af of u bemoedigende resultaten met uw installatie hebben gehad :?


Het hangt ervan af wat betekent bemoedigend thuis?
10 32 %%?
Voor mij is het ontmoedigen van 10%
Wat is audessu van 30% is encourengeant
Andre
0 x
Gilgamesh
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 144
Inschrijving: 11/07/07, 19:51




par Gilgamesh » 05/12/07, 16:34

Bath - dat is wat je zei, duurt het minstens een besparing van 25 of 30% en een goede prijs op voor milieusanering waard. Toujour Ik las dat was het makkelijker om te betalen een Gillier Pantone systeem op een motor vaste voeding en werkt over en ik verwacht hetzelfde resultaat is beter met het project generator als een goed beheerd veicule. Waarom vraag ik me af waarom we nog niets gehoord over dit onderwerp
0 x
er is geen absolute waarheid in het rijk van de verschijnselen



Gilgamesh
Avatar de l'utilisateur
lio74
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 333
Inschrijving: 15/03/06, 23:16
Plaats: Haute-Vienne en SAVOY




par lio74 » 11/12/07, 19:58

Andre schreef:Dag
Gilgamesj schreef:Hallo Lio,

Ik vraag me soms af of u bemoedigende resultaten met uw installatie hebben gehad :?


Het hangt ervan af wat betekent bemoedigend thuis?
10 32 %%?
Voor mij is het ontmoedigen van 10%
Wat is audessu van 30% is encourengeant
Andre


Hallo aan u allen,

ja, radiostilte omdat veel dingen te beheren (studie asso een ander project ... Plaatsing onderzoek ...)

dus begin november had ik wat tijd, en helaas wilde ik te snel gaan, en maakte ik een valse manipulatie ... brandstof raakt op bij het meten van T ° op verschillende punten => haastig herstarten met belasting 100% => Ik heb de lading onmiddellijk onderbroken, hij is vastgelopen en wil niet opnieuw starten !!! :onheil:

we hebben alles bekeken: filter => pomp => injector ..
maar diesel wil niet gebeuren ... kan er een elektrische secu die wordt geactiveerd ???

als er niet heel voorzichtig op 2 onbetrouwbare maatregelen ... 15%
wetende dat het 15% ten opzichte van het systeem uit, niet ten opzichte van het oorspronkelijke systeem ...

te snel : Cry: :? : Cry:
daar moet ik aan mijn meetprotocol werken ... dat ik het "elektrische paneel" afwerk met de temperatuurdisplays, spanningen op de klemmen van de shuntweerstanden, ... en een leraar vertelde me dat ik een cilinder druksensor ...
bovendien Ik weet niet of het zo eenvoudig om een ​​beeldscherm (zie bij Conrad) voor de K sondes en gerangeerd ...

Dus stay tuned, probeer ik een gasanalysator vinden (CO, CO2, HC, O2, NOx)

Heeft u opmerkingen over een betrouwbaar protocol Scientifc en ik sta open voor alles! : Cheesy:

++
0 x
"Iets doen is duur, niets doen kost veel meer." Koffie Annan

volgende bedreigde diersoorten: Man ... en het zal goed zijn voor hem !!!

MAN is een zeer gevaarlijke VERONTREINIGING NATUURLIJK!

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 94-gasten