Someca 75 CV-tractor

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
Avatar de l'utilisateur
rescwood
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 85
Inschrijving: 05/09/05, 14:30
Plaats: Luxie (Zuid-België)

Someca 75 CV-tractor




par rescwood » 04/05/07, 16:35

Buitenschaal van reactor: 2 inch
Binnenband: 1 inch x 300 mm (DN 27)
Steel: 25 x 200 mm => luchtspleet ongeveer 1 mm, centrering door middel van laspunten verholpen door draaien, vastzetten door veren
Bubbler: ongeveer 5-6l, verwarmd door uitlaatbuis, borrelen door 1 inch stiksel op stroomafwaartse uitlaat, uitgerust met een plexiglas venster om de bubbels te bewonderen
Motortoevoer: tussen luchtfilter en inlaat, een klep tussen de bubbler en de reactor

Beeld

In het begin was ik sceptisch, de technische en wetenschappelijke kwaliteit van bepaalde functies hierin forum, wekten verschillende artikelen op internet mijn nieuwsgierigheid. Dus besloot ik dit "ding" zelf te testen. Na een eerste test op een maaimotor die liep op benzine, benzine + water, diesel, plantaardige olie + benzine, besloot ik deze oude Someca uit te rusten met een doping aan het water.

Na de transformatie van de tractor gebeurde de ontsteking normaal, zonder significante wijziging van zijn gedrag, hij draaide slechts enkele tientallen minuten per uur of ik schrijf deze regels. Ik zag zojuist een waterverbruik van ongeveer 650 ml in 20 minuten, zonder belasting en zonder te forceren.

Eerste opmerkingen:

Wanneer de klep tussen de bubbler en de reactor gesloten is en het motortoerental stijgt, creëert de doorvoersnelheid van de uitlaatgassen ter hoogte van het mondstuk een vacuüm en verandert de pot in een geiser.
Als de klep open staat, zodat de motor het "gas" uit de bubbler kan zuigen, geen geiser maar de tank staat in overdruk. (meet met een U-buis die gedeeltelijk gevuld is met water, één kant verbonden met de bovenkant van de bubbler en de andere in de open lucht). Theoretisch zou er echter een onderdrukverschil moeten zijn tussen de motorinlaat en de uitlaat ... Ik kan wel een onderdruk meten als ik een drukval creëer bij de inlaat van het luchtfilter.
Is het absoluut noodzakelijk om in vacuüm te werken (voeg een klep of een klep toe aan de luchtfilterinlaat)?

Elke uitleg, suggestie, is uiteraard welkom ... Als u details over mijn bewerking wilt, zou ik ze graag aan u communiceren.

De volgende stap is om het verbruik te vergelijken met en zonder dat het apparaat in werking is. Ik ben van plan om een ​​verwijderbare dieseltank met kleine capaciteit (1-2 l) te installeren voor meer nauwkeurige schattingen. Wordt vervolgd ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2




par zac » 04/05/07, 18:31

welkom

Breng uw borrelende uitlaatpijp over. depressie is genoeg om te borrelen.

controleer of u een depressie in de reactor heeft (mini 300 mm, 500 mm is beter).

en het zal werken als een vliegtuig

@+

PS: waarom verveelde je je door de reactor van de bubbler te scheiden en alles te verplaatsen. De reactor in de bubbler, de hele verticale en de dampinlaat in de bubbler werkt en het is 3 keer minder laspijp ETC .. .......;
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)
Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.
Avatar de l'utilisateur
rescwood
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 85
Inschrijving: 05/09/05, 14:30
Plaats: Luxie (Zuid-België)




par rescwood » 05/05/07, 19:21

Hallo Zac,

Bedankt voor je reacties

Jammer om deze steek te draaien, het idee om de motor, althans gedeeltelijk, te laten slikken, wat hij niet volledig heeft verbrand, vond ik leuk ... Eindelijk, indien nodig ...

300 tot 500 mm => 30 tot 50 cm waterkolom => 30 tot 50 mbar onderdruk? Zou dat niet een beetje veel zijn?

Vraagontwerp, ik deed met wat ik bij de hand had, alles herstelde! Het doel is om te testen voordat een definitief model wordt vervaardigd, waarschijnlijk in roestvrij staal. Ik wilde ook (terecht of ten onrechte?) Dicht bij het oorspronkelijke ontwerp blijven, vandaar de horizontale reactor en ik hield de reactor gescheiden om de reactor zoveel mogelijk te verwarmen zonder warmte af te voeren om de water op dit niveau. Met deze opstelling kan ik ook de reactor isoleren om de warmtewisseling te optimaliseren.

@+

PS: Voor de extra lasnaden is het geen probleem, integendeel, om het gezicht van sommige van mijn "collages" te zien, heb ik echt oefening nodig! :D
0 x
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2




par zac » 05/05/07, 19:41

reswood schreef:
Jammer om deze steek te draaien, het idee om de motor, althans gedeeltelijk, te laten slikken, wat hij niet volledig heeft verbrand, vond ik leuk ... Eindelijk, indien nodig ...

300 tot 500 mm => 30 tot 50 cm waterkolom => 30 tot 50 mbar onderdruk? Zou dat niet een beetje veel zijn?


Maak je geen zorgen als je waterdoping werkt, er zal geen onverbrand meer zijn bij de uitgang van de pot.

nee 30 tot 50 het is niet veel op sommige motoren Ik ben 90!

de voordelen van de reactor in de bubbler zijn talrijk: compacter, de reactor neemt de vochtige lucht direct in, waardoor kritisch soldeer en perfect gefilterde lucht (door water) worden verwijderd, u geen kleppen meer hoeft te beheren de depressie die ervoor zorgt (het volgt ongeveer het toerental). omdat de uitlaatgastemperatuur ook je reactor reguleert. : Lol: : Lol:

@+
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)

Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.
Avatar de l'utilisateur
rescwood
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 85
Inschrijving: 05/09/05, 14:30
Plaats: Luxie (Zuid-België)




par rescwood » 06/05/07, 09:10

Ok! Het is besloten, ik haal de grinder eruit en breng dit stiksel over. Wat betreft het te verkrijgen vacuüm, is ofwel de drukval ter hoogte van de reactorstaaf voldoende, of is het noodzakelijk om ergens een klep of een klep toe te voegen, is het beter om de luchtinlaat bij de inlaat van de luchtfilter of bij de inlaat van de bubbler?

Hier is een diagram van mijn installatie:

Beeld

Naar mijn mening zal het verwijderen van het tappen elke mogelijkheid van overdruk wegnemen, de minimale depressie die ik zal bereiken, zal overeenkomen met de hoogte van water in de bubbler en met de drukval uit de reactor.
0 x
Colmant
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 101
Inschrijving: 05/09/06, 10:40
Plaats: vaucluse




par Colmant » 06/05/07, 11:27

Zac, de reactor in de bubbler, betekent dat dat de uitlaatgassen daar ook passeren, de bubbler een stoomketel wordt die stoom opwekt?

geef links voor reactorprestaties in de bubbler als je hebt
of een crobart alsjeblieft
0 x
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2




par zac » 06/05/07, 11:41

welkom

ja, de uitlaat gaat ook door de bubbler.

Ik geef er niet om een ​​crobart in mijn berichten door te geven. stuur me een e-mail in mp Ik stuur je dat en als je wilt, plaats je het op de site.

het lijkt veel op een spad

@+
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)

Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.
Avatar de l'utilisateur
rescwood
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 85
Inschrijving: 05/09/05, 14:30
Plaats: Luxie (Zuid-België)




par rescwood » 06/05/07, 16:25

Jouw "crobard" interesseert mij ook, Zac, kun je het ook naar mij sturen (rescwood@skynet.be), Ik denk dat het interessant zou zijn om het hier te plaatsen om je opmerkingen te illustreren.

Sinds vanmorgen vuurde ik mijn uitlaat-bubbler-mondstuk en verving ik het door een ventilatieopening. Ik bereikte een verlaging van 20 tot 30 cm bij stationair draaien en het stijgt boven 50 cm wanneer ik het motortoerental verhoog. Ik moest nog steeds de luchtinlaat van de bubbler enigszins beperken om dit resultaat te verkrijgen.

Beeld

Madame was boos, ik heb haar hulpstukken en een klep op haar tuinslang gehackt, maar ik beloofde haar een ritje in een tractor en alles liep goed!

[Img] https://www.econologie.com/fichiers/partager/dh2osommh.jpg
[/ Img]

We kunnen de bubbels achter de plexi raden.
0 x
Avatar de l'utilisateur
rescwood
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 85
Inschrijving: 05/09/05, 14:30
Plaats: Luxie (Zuid-België)




par rescwood » 06/05/07, 16:27

Iets heeft je verbluft met de foto ... hier is het:

Beeld
0 x
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2




par zac » 06/05/07, 18:13

no de diou; trotser dan een tabaksbar :P :P :P

@+

de crobart is verdwenen
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)

Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 115-gasten