Honda gfx 144cm3-motor

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
maxcôté
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 11
Inschrijving: 24/03/07, 02:11
Plaats: Quebec

Honda gfx 144cm3-motor




par maxcôté » 24/03/07, 21:34

Ik heb de montage van de heer Pantone uitgevoerd met zijn specificaties die hij op zijn site geeft en hier zijn de resultaten, maar ik heb zijn plastic tank vervangen door een gereserveerde stenloze tank. Ik kon mengsels maken tot 25% gas en 75% water en ik kon om het motortoerental met minimaal 10% te verhogen hoef ik alleen maar compressie- en koppeltesten te doen

https://www.econologie.info/share/partag ... one003.jpg

https://www.econologie.info/share/partag ... one002.jpg
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 25/03/07, 00:39

Dag

De uitlaatpijp (1/2 zwarte pijp) naar de buitenkant van de garage zorgt voor beperking en vermogensverlies. Ik heb in de winter lange tijd zo gelopen om de uitlaatgassen in een berg sneeuw te sturen (dit dempt het geluid voor buren
Waarvoor wordt de buis met een elleboog in het bovenste 3/4 deel van de bubbler gebruikt?
Je begrijpt dat je je ellebogen moet gebruiken om te voorkomen dat je water in je gezicht krijgt als je begint!
water in een bubbler, het lukt ons nooit om het volledig te consumeren
Waar heb je de Honda op geladen?

Andre
0 x
maxcôté
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 11
Inschrijving: 24/03/07, 02:11
Plaats: Quebec




par maxcôté » 25/03/07, 00:56

de 3/4 elleboog aan de bovenkant is mijn luchtinlaat voor mijn bubbler, zodat wanneer mijn bubbler heet genoeg is, ik alleen werk met de klep die bij de inlaat van de reactor is geplaatst
er ontsnapt geen vloeistof bij het starten omdat er geen druk in de pomp zit en ik niet echt een last heb. het enige gewicht is de spietser van de pomp die op de motor was geïnstalleerd voor wat van de 1/2 zwarte elleboog is onze observatie is dat de motor goed loopt

en u bent van harte welkom om ons de tests uit te leggen die u heeft gedaan en om te zien wat wij hebben gedaan
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 25/03/07, 04:16

Dag
Ik zal je bellen voordat ik naar beneden kom, ik zal mijn kleine assemblage meenemen die op rode olie werkt, vrij eenvoudig om de lading uit te voeren, het zijn lampen van 100 watt (redelijk eenvoudig om een ​​generator te maken met een kledingwasmotor en tegelijkertijd waarmee de motor werd gestart) Ik was het beu om touwen te verwisselen
Momenteel kun je voor je beginexperimenten ze allemaal leeg doen, dit geeft minder warmte aan de reactor, maar je leert hoe je de kleppen moet manipuleren en je zult de werking van het gesloten circuit kunnen testen. Na een paar minuten daalt de snelheid en is het moeilijk om Doe dat, ga door...
Ter verbetering is er een isolatie rond de reactor aangebracht, en een venturi op de secundaire luchtinlaat van de motor om de zuigkracht in de reactor te vergroten.
Als je om maximaal vermogen vraagt, heeft de bubbler de neiging te bevriezen, de uitlaatwarmte wordt niet geleverd.
Als je reactor klaar is, is de uitlaatwarmte warm, je kunt hem met de hand aanraken.
Nu is alles wat je gaat leren op deze opstelling een goede basis, maar dat kun je niet direct vertalen naar waterdoping, dat is de fout die ik heb gemaakt bij mijn auto-opstellingen.
De staaf wordt, als je er toegang toe hebt, blauw en tintelt, maar maak je geen zorgen over de staaf en het soort materiaal, ik heb een eenvoudige staaf getest zonder centreerpen en deze direct in de reactor geplaatst, deze werkt ook.
Vermijd in het begin olie in de reactor te laten lopen. Als deze niet heet genoeg is, blijft deze aan de binnenwanden plakken en is er een borstel met 12 pistolen nodig om deze schoon te maken. Vermijd ook wrijven over de staaf als deze vies blauw en grijs wordt, deze werkt beter, don Maak je geen zorgen over het drukke magnetisme of de noord-zuidrichting. Controleer wat er in de reactor gaat.
Je kunt proberen alcohol te gebruiken (bij RONA wordt het verkocht per gallon van 99,9% puur). Voeg in het begin niet te veel water toe

Ik zag dat je de originele carburateur bewaarde om hem te starten
met dit principe kun je testen hoe je met de originele carburateur werkt en alleen water in de bubbler doen om een ​​waterdotering uit te voeren, dit is een deel van mijn experimenten die ik niet heb gedaan op de kleine montage, ik heb de brandstof en het water door hetzelfde geleid reactor en het klopt niet. Ik begreep het veel later..
voordat je aan een binnenlandse auto begint natuurlijk aan de kleine montage, aan de auto is het achteraf moeilijk aan te passen, en de tests zijn vervelend je bent altijd onderweg, het ergste is dat het alleen meetbaar is op lange ritten, het draaien van de hoekje bij de supermarkt, je leert er niets van..

Andre
0 x
maxcôté
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 11
Inschrijving: 24/03/07, 02:11
Plaats: Quebec




par maxcôté » 25/03/07, 22:19

op pad gaan voor de tests stoort me min of meer en ik ben voorstander van waterdoping op mijn Ford Ranger 2000 V6. Is de motorelektronica efficiënt genoeg om mijn verbruik door doping aanzienlijk te verminderen? in water omdat het verbruik van dit model de de pick-up is 23 mil/gal als we letten op de acceleratie en de snelheid waarmee we rijden
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 26/03/07, 01:54

Hallo Max

Probeer eens uw liter/100km-verbruik op de Forum er zijn weinig Quebecois en deze waarden betekenen niets voor de Fransen van Frankrijk.
Vergeet morgen niet te gaan stemmen, minder dan 50% van jouw leeftijd doet dat niet! in mijn statistieken (voor Richelieu)
Nog even wachten op ons bezoek, ik heb het deze keer druk..

Andre
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 122-gasten