Citroen AX diesel 1.4

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
Avatar de l'utilisateur
crispus
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 401
Inschrijving: 08/09/06, 20:51
Plaats: Rennes
x 1

Citroen AX diesel 1.4




par crispus » 24/02/07, 20:57

Hallo,

PITMIX schreef:De beste manier om dit soort problemen te voorkomen, is om de reactor rechtstreeks in een GV te transformeren in plaats van deze met een te kleine staaf of zelfs zonder staaf te gebruiken.
Ten slotte is dit mijn mening met betrekking tot wat ik heb waargenomen. : Lol:


Dit is ook mijn mening, dit is wat ik 2 weken op mijn heb getest AX diesel. Ik verwachtte te wachten op concrete resultaten, maar Pitmix kietelde me er vriendelijk over : Mrgreen:

Dus in preview:

Beeld

Ik bereid een zo volledig mogelijk rapport voor over de montage en het lopende experiment (300 km sinds de laatste ontwikkeling), met de bonus van een vervuilingsbeoordeling binnenkort met de vriendelijke hulp van Matmatdumdum.


En zo ziet de installatie eruit:
Beeld
0 x
Avatar de l'utilisateur
crispus
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 401
Inschrijving: 08/09/06, 20:51
Plaats: Rennes
x 1




par crispus » 24/02/07, 21:13

Andre schreef:Het punt dat me intrigeert is het lichaam van de buisvormige koperen reactor
In mijn tests in het begin over de vergelijkingen met verschillende materialen, aluminium, staal, roestvrij staal, was het met koper dat ik de slechtste resultaten had, maar het was een montage 100% panton die op brandstofolie op een motor werkt heeft explosie.
Bij waterdoping kan het heel anders zijn.


Hallo daar, André, model-experimentator.

Deze vergadering is "zo" omdat ik niet anders kon ...

- Koper is alles wat ik bij de hand had, anders had ik roestvrij staal genomen.

- Mijn verticale reactor eindigt onder de uitlaatleiding, dus het is niet mogelijk om een ​​stoomgenerator hieronder te monteren.

Ik had een idee in mijn hoofd voor 3 maanden, maar had moeite om het uit te drukken.

Het oorspronkelijke idee was dat "alles past", want op mijn tank gebruikte de ingenieuze Citroën alle beschikbare ruimte onder de motorkap om de motor en de bijbehorende accessoires te huisvesten.

- Geen ruimte voor een bubbler, ik moest zelfs de watertank onder het dashboard zetten als een "passagierswaterzak".

- Geen koolhydraten bij de hand en een zekere terughoudendheid om deze machine te gebruiken waarvan ik de subtiliteiten nog steeds niet kan begrijpen ... Toch volgde ik het naslagwerk "de pagina's van meneer David" maar daar heb ik geblokkeerd ...

Dus ik dacht dat ik de bodem van de reactor zou gebruiken als bubbler. Maar ik weet uit ervaring dat een mini-bubbler vloeibaar water inhoudt en geen stoom. Vandaar het idee (gestoken op ...? Op post n °?) Van de holle stengel.

En dan blijf ik ervan overtuigd dat mijn theorie niet (helemaal) onjuist is:

- wervelende gassen zijn essentieel voor een goede werking,

- de opbrengst zal beter zijn als de toubillon elke cilinder bereikt (koppeling MET een draaikolk)

Beeld

- de stoom moet op lage temperatuur zijn en blijven voor een goede ionisatie

Mijn idee is dat:

- als de assemblage operationeel is, moet de temperatuurdaling aan het einde van de reactor net genoeg blijven om te koken (50 °?),

- de lucht die uit de ontluchting komt, door in de stang te circuleren, verhindert dat deze verhit onder invloed van: cavitatie - elektrische boog - andere? (doorhalen van onnodige informatie)

Naar mijn bescheiden mening werkt de koperen staaf slecht omdat deze de warmte zo goed geleidt dat hij de binnenkomende stoom verwarmt, zodanig dat deze 100 ° C of ionisatieverlies overschrijdt.

Hier is mijn weddenschap dat het uitlaatgas van de reactor op een lage temperatuur zal blijven, maar sterk geïnoniseerd en met een grote hoeksnelheid (zie mijn theorie die 'doorgewinterde' thermodynamici doet ineenkrimpen - Citroën verplicht : Mrgreen: )
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 24/02/07, 21:20

Hallo Crispus
Dus ik dacht dat ik de bodem van de reactor zou gebruiken als bubbler. Maar ik weet uit ervaring dat een mini-bubbler vloeibaar water inhoudt en geen stoom. Vandaar het idee (gestoken op ...? Op post n °?) Van de holle stengel.


dit is de montage waar je over wilt praten. Ik testte het met diesel en water in dezelfde reactor, het is beter om het te gebruiken dan met een enkele vloeistof vanwege verdampingswarmte het oppervlak aan de onderkant van de reactor. (twee vloeistoffen met kookpunten te ver uit elkaar werken niet goed in een reactor)
de staaf moet dik groot materiaal zijn, maar het werkt goed met een 100% panton, niet proberen in doping met water? maar het komt wel .. Hoewel ik een ander project heb voor deze zomer als het weer het toelaat ...

Beeld
Verwijder gewoon de olie-inlaat en houd het water, zelfs een druppel zou het lukken als de druppels aan de onderkant vervluchtigen
volgens dit principe wordt de stang gekoeld bij zijn invoer, zelfs voor het centreren van de stang.

Hier is mijn weddenschap dat het uitlaatgas van de reactor op een lage temperatuur zal blijven


dat het nodig zal zijn dat de broek waar we wat meer over praten de temperatuur van de stoom blijft weten om te weten op welke temperatuur dit moet gebeuren voordat het wordt gemengd met de koude lucht ingeslikt door de motor
sommige komen aan met een goede output-outputreactor bij 100c anderen bij 75 c zullen we moeten proberen te begrijpen of het belangrijk is deze temperatuur, want op de diesel- en benzinemotor in mijn twee samenstellen is er een goed verschil met temperatuur ..
Ik vind dat er twee scholen zijn, gebaseerd op stoomproductie en de andere op wrijvingsstaafstoompijp.
het is mogelijk dat beide manieren zullen opleveren
We weten dat waterdamp een bepaalde winst oplevert
We weten ook dat een droge reactor ook een kleine winst oplevert
we moeten nog steeds weten wat meer winst oplevert dan de 30%
Het is ook heel goed mogelijk dat een reactor die niet werkt zich net als een stoomgeneratorsysteem gedraagt.
Om terug te keren naar de hengel, ben ik van dezelfde mening als Zac en ik heb lange tijd gezegd dat er een minimum is in mijn lengte tussen 150 mm en 200 mm. Ik heb er momenteel een van 105 mm in mijn 300TD ( Ik wilde de SPAD's controleren, maar ik verloor wat)
Kleine opmerking voor degenen die de Ranque-buizen hebben onderzocht, we kunnen zien dat de lengte van de buis en in relatie tot de diameter van de buis (lengte = 22 x de diameter) en dat vreemd genoeg overeenkomt met de lengte van de reactorstaven (ik heb het hier over aan de hete uitlaatzijde)
Dernière édition par Andre de 24 / 02 / 07, 22: 09, 2 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
crispus
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 401
Inschrijving: 08/09/06, 20:51
Plaats: Rennes
x 1




par crispus » 24/02/07, 21:35

Enkele foto's van de montage.

Om te beginnen met wat er overblijft van de elektrische bubbler die eerder werd gebruikt om de reactor van stroom te voorzien:

Beeld

Hij kon het zeewater en het scherpe zoete water dat ik hem probeerde te verwarmen niet verdragen: snelle oxidatie, luchtlekken en valse contacten ... Maar dat gaf me enkele werkideeën .

De reactor werkte slechts vluchtig (plotseling gevoel van koppel), omdat 120 W onvoldoende is om de toegevoerde omgevingslucht goed te verwarmen.

Teleurgesteld liet ik Pantone opzij om me te wijden aan bewerken en nadenken MET.

Vervolgens op verzoek van Matmatdumdum, Heb ik de experimentmachine opnieuw gestart.

Dus ik heb vele uren besteed aan het lezen van de berichten hierin forum en prik schaamteloos de aangeboden ideeën.

Speciale vermelding voor de zilveren mailers: André, Pitmix, Camel, Boulon, Zac (speciale gedachte op deze cycloondag, veel geluk).

En laat diegenen die ik vergeet komen en zich bij ons voegen zonder van streek te raken: dank u, oh nobele edelen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
crispus
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 401
Inschrijving: 08/09/06, 20:51
Plaats: Rennes
x 1




par crispus » 24/02/07, 22:04

Hier is het detail van de realisatie van de holle staaf, gemaakt met vallen van geharde cruivre buis van 8-10 tot 16-18 mm.

Markering van het einde voor het snijden

Beeld

Knip vervolgens overtollige gebieden uit

Beeld

Vouwbewaking voor solderen

Beeld

"Presentatie" van de verschillende elementen voor het solderen van de batch ... val natuurlijk uitgesloten!

Beeld

- Let op het affakkelen van de binnenband in het bovenste gedeelte, zodat deze gecentreerd en gelijmd kan worden bij het solderen van de hierboven geziene sectoren.

- de luchtafvoergaten in de reactor bevinden zich boven de waterlijn om alleen stoom te zuigen,

- ze zijn ingediend om een ​​tangentiële uitgang te bevorderen (oeps! Ik vergat een foto te maken!): vandaar dat een werveling tegen de klok in wordt gestart, dwz dezelfde als die van MET geïmplanteerd in de inlaatpijpen .

Omdat de staaf niet-magnetisch is, vind ik het belangrijk om een ​​eerste betekenis te geven aan de draaikolk, die volgens mijn theorie normaal afhankelijk is van de resterende inductie van de buis en van de brute beperking (hier niet aanwezig) die de damp aan het begin van de staaf tegenkomt.

- Het onderste deel in 16/18 met geslagen kraag wordt gebruikt voor het centreren van de "staaf": geen contact met de buis aan de uitlaat van de reactor, dat lijkt me belangrijk.

Alles past daarom in één stuk en kan van onderaf worden gedemonteerd. Omdat hierboven, de hele toelating is om te ontmantelen voordat je de reactor betreedt!

Het resultaat, je hebt het hierboven al gezien. Kom op, voor de lol (duizend excuses aan lage snelheid-abonnees - waar ik soms toe behoor: ADSL einde lus, 2 MB tot ... 3 KB / s afhankelijk van het schema :onheil: )

Beeld

Wordt vervolgd ...
0 x
denis
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 944
Inschrijving: 15/12/05, 17:26
Plaats: Rhône-Alpes
x 2




par denis » 24/02/07, 22:16

zeer goede montage, voor de aanpassingen hoe u verder gaat?
op de niveaus, op de luchtstroom?
altijd bravo voor het "compacte" systeem! op strakke motoren zal het erg handig zijn!
0 x
Wit zou niet bestaan ​​zonder het donker, maar toch!


http://maison-en-paille.blogspot.fr/
denis
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 944
Inschrijving: 15/12/05, 17:26
Plaats: Rhône-Alpes
x 2




par denis » 24/02/07, 22:16

zeer goede montage, voor de aanpassingen hoe u verder gaat?
op de niveaus, op de luchtstroom?
altijd bravo voor het "compacte" systeem! op strakke motoren zal het erg handig zijn!
0 x
Wit zou niet bestaan ​​zonder het donker, maar toch!





http://maison-en-paille.blogspot.fr/
Avatar de l'utilisateur
crispus
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 401
Inschrijving: 08/09/06, 20:51
Plaats: Rennes
x 1




par crispus » 24/02/07, 22:20

Implantatie in de wagen:

De reactor bevindt zich verticaal (of bijna) in de uitlaatpijp (anders had ik dit idee nooit gehad) en geïsoleerd met steenwol (voor schoorsteenkap).

Beeld

In het zwart, de luchtinlaat geïsoleerd van de olie-ontluchter, alleen om de lage onderdruk van de motor te compenseren en het probleem van het filteren van de reactorlucht op te lossen. De gevlochten slang voert water op constant niveau uit de val.

De val (hierboven doorboord, dank u Pitmix) wordt onderhouden door een elastische sluiting op een PVC-hoek, zelf geklonken op een beugel die op het chassis is geschroefd.

Beeld

Het aanpassen van het waterniveau is essentieel gebleken ... Ik droom van een motoriseerbare aanpassing tijdens het rijden voor een optimale aanpassing ...

Het kost me de meeste tijd om de juiste container te vinden en te plaatsen. De plaats wordt geteld in een AX.

Beeld

Bij afwezigheid van aibags is dit voertuig voorzien van de optie "passagier waterbag" : Cheesy: .

Voor de doorvoer van de vul- en reactoraanvoerleidingen gebruikte ik een kurkstop.


Beeld

Een kleefstof (wit) houdt de 4/6 slang (groen) tegen de vulslang om de optie "passagiersbad" te voorkomen in het geval van een onverwachte afscheuring.

Over dit onderwerp schrok ik, want het duurde 2 dagen voordat de kurk opzwol voordat de stop volledig was afgesloten. Ik was bang om enkele liters water op de vloermat te vinden ...

Een kraag houdt deze pijp strak rond een 12/14 buis die de plug kruist, vastgehouden in de jerrycan door een geslagen kraag.

Het is duidelijk dat de tank de originele opslagbak met 2/3 amputeert. Het geheel blijft echter discreet.

Beeld

De enige indicatie van de aanpassing is de zeer "ergonomische" meter die informatie geeft (bij stilstand) over de toestand van de waterreserve. Handig om het waterverbruik 'on the fly' te schatten ...

Beeld

Elke schaal vertegenwoordigt 25 cl. Nuttige inhoud 9,75 liter. Buiten dat stroomt het onder de motorkap ... Deze capaciteit lijkt misschien overdreven, maar ik had mijn deel van manipulaties met de vorige 0,2 l pot!

Wordt vervolgd ...
0 x
denis
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 944
Inschrijving: 15/12/05, 17:26
Plaats: Rhône-Alpes
x 2




par denis » 24/02/07, 22:38

het zal je qlq km houden! maar je bent tenminste stil, de mijne is 1L5 is niet slecht om te experimenteren.
0 x
Wit zou niet bestaan ​​zonder het donker, maar toch!





http://maison-en-paille.blogspot.fr/
denis
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 944
Inschrijving: 15/12/05, 17:26
Plaats: Rhône-Alpes
x 2




par denis » 25/02/07, 10:13

het neemt minder ruimte in beslag dan een gas : Lol:
0 x
Wit zou niet bestaan ​​zonder het donker, maar toch!





http://maison-en-paille.blogspot.fr/

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 94-gasten