Pantone op Ford Fiesta 1.8 Diesel

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
Avatar de l'utilisateur
Guimcdo
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 25/11/05, 19:22
Plaats: Tastplezier (31)

Pantone op Ford Fiesta 1.8 Diesel




par Guimcdo » 25/11/05, 19:56

Bonjour à tous,

Ik ben nieuw in het vakgebied, maar zeer geïnteresseerd in het onderwerp, voor de aanpassing aan mijn auto, een Ford Fiesta uit 1994, 1.8 atmosferische dieselmotor, 190000 km. Hij heeft een belachelijk verbruik van 5.5 l/100, maar hij rookt te veel naar mijn smaak, dus ik wil dit systeem installeren als prioriteit voor de vervuiling.

Maar nu ben ik een beetje verdwaald, ik zou geïnteresseerd zijn in het ingenieursrapport van de heer Martz, maar ik heb nog steeds geen bevestigingsmail ontvangen voor toegang tot het beveiligde portaal, dus ik heb het nog niet gelezen.

Bovendien heb ik al een ontwerp bedacht voor het ontwerp van het systeem, dat alleen met water zal doteren, wat efficiënt lijkt op diesels:
- Bubbler-systeem verwarmd door koelvloeistof
- Constant niveau via vlotter/paal (met hoofdtank in de kofferbak (ik ben ook op zoek naar een peilsysteem om de informatie op het dashboard te hebben)
- Twee reactorbuizen aan de uitlaat van het uitlaatspruitstuk (afmetingen nader te bepalen)

Dat staat zo ongeveer vast, maar ik heb veel vragen:
- in de eerste plaats: doet de helling van de reactoren er toe? Omdat in mijn geval de eenvoudigste positie verticaal zou zijn, maar hebben we geen verminderde prestaties? (Magnetische pool?)
- toen ging ik voor het "borrelen" voor een injectie van uitlaatgas in de bubbler, maar ik ben er niet zeker van dat de onverbrande resten de beste zijn (hoewel...), dus ik denk aan een venturisysteem om Maak de bubbler drukloos, wat denk je?
- Ik dacht erover om nog een stap verder te gaan, dat wil zeggen een vacuümborrelsysteem te maken, en vervolgens, wanneer het systeem op temperatuur was, de klassieke luchtinlaat (thermostaatregeling) te blokkeren, om alleen het ‘gas’ dat de reactor verlaat te gebruiken als een oxidatiemiddel, maar zal de stroomsnelheid van dit gas voldoende zijn? en krijgen we niet te veel water? (vroegtijdige motorslijtage...).

Alsjeblieft, ik hoop dat ik niet te veel onzin heb gezegd, maar ik ben echt heel erg geïnteresseerd in dit alternatief, dus ik vraag je hulp om verder te komen.
Zodra het systeem geïnstalleerd is, zet ik de plannen online voor de gelukkige bezitters van Ford diesels uit 93-95.

Dank u voor uw hulp
PS: sorry voor de fouten
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 25/11/05, 20:52

Hallo aan u
Ik heb voorlopig een diagram gemaakt van mijn montage op mijn R5. Ik ben nog niet klaar met de montage, maar als het je helpt, is dat al goed.
http://members.chello.fr/a.meaglia/ShemaR5.doc
0 x
Avatar de l'utilisateur
Guimcdo
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 25/11/05, 19:22
Plaats: Tastplezier (31)




par Guimcdo » 26/11/05, 01:16

Dank u voor uw antwoord,

Dus als ik mij niet vergis:
- R5 benzine
- Sproeien in de reactor door carburateur
- Het verticaal monteren van de reactor

Je diagram is interessant, maar geeft helaas geen antwoord op mijn vragen, omdat jouw manier van spuiten in de reactor het tegenovergestelde is van wat ik wil doen, ondanks alles bewaar ik je diagram zorgvuldig ter inspiratie.
Kent u iemand die de carburateur (motor) al alleen met reactorgassen voedt?

Dank u voor uw hulp
0 x
Avatar de l'utilisateur
nlc
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2751
Inschrijving: 10/11/05, 14:39
Plaats: Nantes




par nlc » 26/11/05, 09:59

Ik denk dat je gelijk hebt: de positie van de reactor(en) doet er niet toe.

Veroordeel daarentegen de klassieke luchtinlaat niet, en wel om 2 redenen:

- Gezien het luchtdoorgangsgedeelte in de reactor zal uw motor zonder lucht komen te zitten

- Als we te veel door de reactor zuigen, koelen we hem te veel af en plotseling “slaakt hij af”, hij werkt niet meer.

Ik denk dat André het wel kan bevestigen!

Anders heeft het naar mijn mening geen zin om twee reactoren te maken, één zou voldoende moeten zijn. Voor mijn auto, een benzine van 2 liter, plande ik een enkele reactor, een interne diameter van 2.0 mm, en 18.1 staafjes.

Bon moed
0 x
Avatar de l'utilisateur
Guimcdo
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 25/11/05, 19:22
Plaats: Tastplezier (31)




par Guimcdo » 26/11/05, 15:37

Bedankt voor je reactie nl,

Wat het aantal reactoren betreft, is het allereerst de configuratie van de 4-cilinder Ford die mij dit dicteert:
De collector is inderdaad een 4 in 2, dan, 30 cm later, 2 in 1 kruising, daarom lijkt de installatie van twee reactoren mij eenvoudig, maar het is geen verplichting, ik zal je wel foto's hebben gezet, maar Ik weet niet hoe ik het moet doen (als iemand het mij wil uitleggen).

Voor het blokkeren van de klassieke luchtinlaat had ik niet gedacht dat dit de reactor zou afkoelen, maar het zal inderdaad gebeuren, op welke temperatuur moet de reactor zijn voor een optimale werking?
Niettemin blijf ik volharden (en ja, ik ben koppig) om een ​​deel van deze luchtinlaat te veroordelen, door middel van een vlinder en een gekalibreerde veer, die tijdens het opstarten en dit tot het systeem op temperatuur is, alle lucht zal passeren vanaf de inlaat, en wanneer het systeem wordt geactiveerd, zal de gasklep x% van het inlaatgedeelte sluiten. (de x% wordt experimenteel bepaald, afhankelijk van de reactortemperatuur)

Wat denk jij?

Anders een meer nuchtere vraag: kent u een leverancier voor de grondstof voor de reactor (staaf, buis, roestvrij staal, etc.)?

Bedankt voor je waardevolle hulp.
0 x
Avatar de l'utilisateur
nlc
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2751
Inschrijving: 10/11/05, 14:39
Plaats: Nantes




par nlc » 26/11/05, 21:28

Voor de reactortemperatuur lijkt het erop dat hoe heter, hoe beter!
In jouw geval zou ik de reactor plaatsen waar de twee delen samenkomen, ook al is hij 2 cm langer. Dan weerhoudt niets je ervan om de pot tot aan de reactor te isoleren om °C te winnen! Eindelijk, nadat je de configuratie hebt gezien...

Wat de grondstof betreft, geef ik toe dat ik het moeilijk vond om het te vinden, het is phil 14 du forum die mij hielp met stukken die hij had achtergelaten. (nogmaals bedankt phil! De cheque vertrekt maandag, ik heb het pakketje vanmorgen ontvangen!)

Eigenlijk had ik alles gevonden wat ik nodig had, maar bij een groothandel kon hij niet minder dan 6 meter tuge en 3 meter rond leveren! Dat was een beetje veel!!
0 x
JoePMC
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 13/01/05, 10:32




par JoePMC » 09/12/05, 13:48

Hallo,

Ik heb ook een montage uitgevoerd op mijn Ford Fiesta 1.8D uit 1995.

Als je informatie wilt over de montage, kan ik je die geven.

Stuur mij een PB als je er telefonisch over wilt praten

Joepmc
0 x
Avatar de l'utilisateur
muzo_31
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 85
Inschrijving: 07/10/05, 17:11




par muzo_31 » 09/12/05, 21:12

Voor de pantonegastemperatuur, die prima is, dacht ik dat ik 120°C las bij de reactoruitgang. Ik hoop over een paar weken mijn metingen op xantia TD te kunnen delen.

Als u alleen op water werkt, moet u stoppen met dromen! :P
Als motoren alleen op waterdamp zouden kunnen draaien, zou dit bekend zijn. : Lol:
Er zijn talloze discussies over veronderstellingen over de samenstelling van Pantone-gas, maar mijn synthese zou zijn dat doping met water alleen droge damp produceert met een bepaalde elektrostatische polariteit. dit gas, toegevoegd aan het lucht/dieselmengsel, zou de verbranding in de motor verbeteren. (consumptiewinst, vervuilingswinst)

Laat je niet onder de indruk brengen van al deze experimenten (goed gedocumenteerd, met ondersteunende film) waarbij een bubbler wordt gebruikt. De jongens doen er liters water in en doen er een glas benzine bij (sommigen doen er zelfs de ingrediënten voor een pizza in ;)) Zeker, de motor start, loopt goed gedurende de hele film, maar wat er in de bubbler achterblijft als de motor afslaat, wordt nooit getoond. Wat zegt dat de motor heeft at alles ?

Mijn advies zou zijn om je op één doping alleen te concentreren en deze goed te optimaliseren. Om nog verder te gaan in termen van zuinigheid, moet u op gebruikte plantaardige olie rijden! dat is ecologisch 8)
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 89-gasten