Pantone op Toyota Lite 1994 dieselmotor

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
Avatar de l'utilisateur
Bubul
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 27
Inschrijving: 17/05/11, 00:07

Pantone op Toyota Lite 1994 dieselmotor




par Bubul » 17/05/11, 15:18

Hallo,

Ik ben van plan om een ​​pantone-systeem op mijn toyota lite ice diesel te monteren.

Ik zou graag voor een stalen constructie gaan. Een probleem hebben?

Bubbler:
- Ik heb gezien dat velen van jullie de GVI beginnen te gebruiken in plaats van de bubbler. Toch geef ik de voorkeur aan de bubbler die zichzelf heeft bewezen.
- Ik wil het water in de bubbler met het koelcircuit verwarmen door mezelf over te zetten naar de verwarmingsradiator (vóór de kraan, zie foto).
- De bubbler zou 0,5 liter water bevatten (totale capaciteit 1 liter), met een constant niveau dat wordt geregeld door een kleine waterpomp.
Beeld

reactor:
net achter de collector heb ik een 3-weg katalysator, ik dacht mijn reactor er in te lassen (trouwens wat zit er in een katalysator?), ece mogelijk?
Beeld
Beeld

Venturi:
Kan het van plastic gemaakt worden?
Beeld
Beeld

Hier, aarzel niet om mij te adviseren, want ik heb nog nooit een auto aangeraakt (behalve om een ​​wiel te verwisselen). Ik ben een klusjesman maar mijn ervaring in motormechanica is niet heel groot.(ik kan een maaier of brommer repareren, verder kom ik niet : Mrgreen: )
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839

Re: Pantone op toyota lite ijsdiesel uit 1994




par Flytox » 17/05/11, 18:10

Hallo bubul, welkom bij de club

bubul schreef:Hallo,

Ik ben van plan om een ​​pantone-systeem op mijn toyota lite ice diesel te monteren.

Ik zou graag voor een stalen constructie gaan. Een probleem hebben?



Voor een prototype dat we meerdere keren gaan aanpassen, opnieuw solderen, is dat geen groot probleem. Aan de andere kant, als je iets hebt gevonden dat goed werkt, zal de roest je gaan irriteren en na verloop van tijd problemen veroorzaken (gaten, verstoppingen, enz.)

- Ik heb gezien dat velen van jullie de GVI beginnen te gebruiken in plaats van de bubbler. Toch geef ik de voorkeur aan de bubbler die zichzelf heeft bewezen.
- Ik wil het water in de bubbler met het koelcircuit verwarmen door mezelf over te zetten naar de verwarmingsradiator (vóór de kraan, zie foto).
- De bubbler zou 0,5 L water bevatten (totale capaciteit 1L), met een constant niveau geregeld door een kleine waterpomp.)


Als je ruimte onder de motorkap hebt, is het een goede oplossing.

reactor:
net achter de collector heb ik een 3-weg katalysator, ik dacht mijn reactor er in te lassen (trouwens wat zit er in een katalysator?), ece mogelijk?


Binnenin heb je een stuk honingraatkeramiek bedekt met enkele fracties "edele" metalen. de kans is groot dat er geen plaats is : Cry: Het zou nodig zijn om te proberen de reactor verder stroomopwaarts in de richting van de collector te plaatsen.

Venturi:
Kan het van plastic gemaakt worden?


De temperatuur onder de motorkap is normaal gesproken compatibel met plastic (<100° in het slechtste geval), dit kan een goede oplossing zijn.
A+
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
Bubul
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 27
Inschrijving: 17/05/11, 00:07




par Bubul » 17/05/11, 18:57

Bedankt Flytox voor je antwoorden.

Omdat ik door de katalysator te veel warmte verlies (tenminste, denk ik) mag ik de stekker erna niet meer insteken. Ik vraag me af of het geen goed idee zou zijn om de reactor in "bypass" rond de katalysator aan te sluiten?
bovendien denk ik dat een groot deel van de gassen de reactor in zou gaan omdat de katalysator de gassen vertraagt.

bekijk de foto:
Beeld
0 x
alaniesse
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 214
Inschrijving: 19/03/11, 10:47
x 2




par alaniesse » 17/05/11, 19:13

het venturi-mondstuk is het waard.
pijp op 45°
de venturi-rem helemaal niet. als je de doorgang van lucht beperkt, heb je geen aardappelen meer bij het accelereren, raakt het voertuig winderig en verbruik je brandstof in de rondes.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Bubul
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 27
Inschrijving: 17/05/11, 00:07




par Bubul » 17/05/11, 19:32

alaniesse schreef:het venturi-mondstuk is het waard.
pijp op 45°
de venturi-rem helemaal niet. als je de doorgang van lucht beperkt, heb je geen aardappelen meer bij het accelereren, raakt het voertuig winderig en verbruik je brandstof in de rondes.


Bedankt voor het antwoord, maar ik begreep er niets van, kun je het alsjeblieft uitleggen?:

Heb je het over de elleboog voor de reactor of de venturi voor de luchtinlaat?

Ik ben helemaal de weg kwijt bij deze...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 17/05/11, 22:19

De bypass rond de katalysator, waarom niet. Er kan nog steeds een probleem zijn, want om de katalysator effectief te laten zijn, moet hij erg heet zijn, anders katalyseert hij niets meer, verstopt hij zich en wordt hij vernietigd... en hij wordt niet als onderdeel gegeven... .. :frons: :| : Mrgreen:
Het lijkt mij dat de beste oplossing zo dicht mogelijk bij de verzamelaar ligt.
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 17/05/11, 22:27

alaniesse schreef:de venturi-rem helemaal niet. als je de doorgang van lucht beperkt, heb je geen aardappelen meer bij het accelereren, raakt het voertuig winderig en verbruik je brandstof in de rondes.


Zoals André zegt, moet je niet onder de diameter van een inlaatklep komen om de venturi te smoren. Aan mijn kant heb ik mijn R19 geprobeerd. Afgezien van wanneer je wijd opent, maak je voor de aardappel niet het verschil in "economisch" gebruik.
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
Bubul
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 27
Inschrijving: 17/05/11, 00:07




par Bubul » 17/05/11, 23:52

Ok, dus de diameter bij het minimale gedeelte van de venturi in de inlaat moet minimaal gelijk zijn aan die van de inlaatklep.

Ik ga de afdekking onder de auto demonteren om bij de uitlaatpijp te komen omdat ik momenteel moeite heb met het zien van de uitlaatleiding van het spruitstuk naar de katalysator. Maar ik denk dat ik een goede locatie heb gevonden voor de reactor.

vraag:
- Als de bubbler 1 meter van de reactor verwijderd is en 50 cm hoog, is dat dan goed of een probleem?
- welk type slang kan ik nemen om het koelcircuit en de bubbler aan te sluiten? omdat de temperatuur kan oplopen tot 100°? Ik zal een warmwatertankthermostaat op de bubbler installeren om de T = 85° te regelen

Bedankt voor al je antwoorden Beeld
0 x
Avatar de l'utilisateur
Bubul
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 27
Inschrijving: 17/05/11, 00:07

bubbler




par Bubul » 20/05/11, 01:56

Op dit moment ben ik de bubbler aan het maken (met een kleine lege autobrandblusser)

- dubbele bodem voor verwarming met koelvloeistof
- verwarming van de lucht voordat deze de bubbler binnengaat
- regeling van de temperatuur van het bubblerwater
- automatische watervulling dankzij een secundaire tank + waterpomp.
- veiligheidsklep als er een probleem is met de temperatuurregeling en de druk te hoog oploopt.

Ik aarzel om een ​​magneetklep te installeren voor de ingang van de reactor, die alleen open zou zijn als de T° van het water in de bubbler hoger is dan 75° (allemaal gedaan met een AOP en een CTN).
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79369
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11062




par Christophe » 20/05/11, 02:21

En waarom zet u de reactor niet IN de katalysator?

Als het warm is, stijgt het goed in T° voor een katalysator, het lijkt mij...(600-700°C, nee?)
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 104-gasten