Terugwinning van methaan uit koeien

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
rantanplan
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 23
Inschrijving: 18/09/05, 22:31

Terugwinning van methaan uit koeien




par rantanplan » 29/09/05, 22:29

Hier is een niet zo slecht idee.
De moeilijkheid is om de pijpen met kleine heliumballon en vlotterventiel toch in het kogelgat te steken.
Zijn er boeren om te proberen??
Een dierenarts zou leuk zijn om kritiek te leveren.
Normaal gesproken zorgt de druk in de buik ervoor dat het methaan naar de ballon stroomt die boven het hoofd is bevestigd.
Na de hele avond kunnen we de gasproductie herstellen

:knipperen:
rantanplan
0 x
MobyleX
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 51
Inschrijving: 03/12/04, 18:37
Plaats: Meudon - Frankrijk




par MobyleX » 29/09/05, 22:41

Ik had erover nagedacht, maar als de koe besluit te plassen (om naar de wc te gaan), hoe doet ze het dan met haar slang in haar kont?
0 x
Dream is echte vrijheid, het is de hoop, niemand kan je stoppen.
Avatar de l'utilisateur
claude07
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 50
Inschrijving: 12/07/04, 22:21
Plaats: de diepe Ardeche - Aubenas




par claude07 » 30/09/05, 09:17

humor: heeft iemand aan bejaardentehuizen gedacht, aangezien de opa-boom eraan komt!!

hoerrmm.....
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 30/09/05, 09:53

Ik hoop dat rantamplan lachte....

Aan de andere kant is het wellicht mogelijk om een ​​methaan/luchtscheidingssysteem in een trapbeluchtingssysteem te plaatsen...nou ja, je moet de prijs van het filter zien
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 30/09/05, 10:19

Ik hoop dat rantamplan lachte....

Aan de andere kant is het misschien wel mogelijk om een ​​methaan/lucht scheidingsfiltersysteem in een trappenbeluchtingssysteem te plaatsen...tja, je moet de prijs van het filter en de installatie zien...

Hoe dan ook, zonder politieke hulp is geen enkel ENR-systeem winstgevend... Dus als politici zouden besluiten de planeet te redden, zouden dergelijke projecten misschien het daglicht zien... Maar ALLE regeringen van de wereld moeten het doen... Anders is het onzin vanuit mondiaal oogpunt...

In dit verband heb ik een paar maanden nagedacht over de invoering van een Kyoto-belasting ... Bestaande uit het systematisch belasten van alle producten uit de niet-kyoto-zone die de kyoto-zone binnenkomen ...

De Amerikanen doen het goed met Franse lokale producten die meer dan 100% worden belast..en we verwelkomen de McDonalds met open armen...Ik denk dat we echt te dom zijn en dat de huidige economische crisis inderdaad onze schuld is, dus we moeten stoppen met huilen!
0 x
Avatar de l'utilisateur
A2E
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 235
Inschrijving: 15/12/04, 11:36
Plaats: de hal deur 16




par A2E » 30/09/05, 11:16

en ja, dit is wat de geest van tegenspraak wordt genoemd en het is bijzonder goed verankerd bij ons! (de homo-sapiens) de amerikanen hebben kioto niet geratificeerd omdat ze simpelweg weten dat de dobbelstenen zijn geladen in termen van ecologie (we zijn gegaan te ver in vervuiling) en weet heel goed dat teruggaan onmogelijk is, ik weet dat je er niet blij van zult worden deze econologie te lezen, maar houd je ogen open, want er zijn wat pessimistische gedachten over de toestand van onze planeet, meer dan 4,5 miljard ( in theorie) jaren van bestaan ​​duurde het amper 1 eeuw om zijn toekomst en vooral die van ons in gevaar te brengen !!!
je zult me ​​zeker tegenspreken! laten we erover debatteren en de echte waarheid herstellen, alleen dat zal ons in de goede richting doen gaan
0 x
rantanplan
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 23
Inschrijving: 18/09/05, 22:31




par rantanplan » 04/10/05, 22:39

Nee, maar ik meende het.
Als het maagledigingspunt naar beneden is, kan het werken.
Het zal het ook mogelijk maken om politici die geen mandaat meer hebben maar een lange arm hebben, om te scholen.
:knipperen:
rantanplan
0 x
Avatar de l'utilisateur
Lapin
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 823
Inschrijving: 22/07/05, 23:50
x 2




par Lapin » 04/10/05, 23:22

Je zult lachen, maar het is een praktische operatie in het voorjaar
wanneer de koeien worden vrijgelaten uit te rijke velden.
Behalve dat we niet proberen het gas terug te winnen, we willen gewoon de
koe.

Ik zag mijn vader het op zijn dieren doen, hij boorde een gat in de zijkant van
het beest sloeg met een scherp mes in de linkerbuik.
toen gleed er een stuk tuinslang uit. Allemaal rijkelijk
batigeone d iso betadine.De pijp bleef daar ongeveer 1/2 uur, de tijd van
laat het beest leeglopen.

Hoe dan ook, het probleem zijn niet de herkauwers, er is meer gevaar
dan zij.
0 x
Avatar de l'utilisateur
A2E
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 235
Inschrijving: 15/12/04, 11:36
Plaats: de hal deur 16




par A2E » 05/10/05, 09:24

Konijn schreef:Je zult lachen, maar het is een praktische operatie in het voorjaar
wanneer de koeien worden vrijgelaten uit te rijke velden.
Behalve dat we niet proberen het gas terug te winnen, we willen gewoon de
koe.

Ik zag mijn vader het op zijn dieren doen, hij boorde een gat in de zijkant van
het beest sloeg met een scherp mes in de linkerbuik.
toen gleed er een stuk tuinslang uit. Allemaal rijkelijk
batigeone d iso betadine.De pijp bleef daar ongeveer 1/2 uur, de tijd van
laat het beest leeglopen.

Hoe dan ook, het probleem zijn niet de herkauwers, er is meer gevaar
dan zij.

en deze operatie wordt trocarage genoemd en de tip wordt een trocarage genoemd
Ik deed het ook op mijn vee toen ze op het gras werden gezet, want toen ze eruit kwamen, renden ze over het gras naar hun buik (het is zo om het te zeggen!) vandaar het fenomeen dat bekend staat als bloat en met behulp van de trocart prikken we op de kant om de gassen in de buik te laten ontsnappen (hallo de geur!) anders om het gas van het vee terug te winnen is het "voldoende" om een ​​spoel doorboord met gaten op betonblokken te plaatsen en dan een flinke stapel verse mest erop te leggen het en wacht 3,4 dagen totdat de gisting plaatsvindt en het gas naar buiten begint te komen.
het afdekken van de stapel met een zwart dekzeil (soort kuilvoer) versnelt de gisting nog meer:rolleyes:
het meest gecompliceerde deel van deze operatie is om dit gas op te vangen en het is nog gevaarlijk ook! :(
0 x
Avatar de l'utilisateur
A2E
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 235
Inschrijving: 15/12/04, 11:36
Plaats: de hal deur 16




par A2E » 05/10/05, 09:57

een link om gas te produceren met enkele beesten:

http://tilz.tearfund.org/Francais/Pas+% ... natifs.htm
0 x

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 120-gasten