E85 ethanol in een 2-takt carburateur 80cm3 walbro37?

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
sonysteph37
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 05/03/08, 18:50

E85 ethanol in een 2-takt carburateur 80cm3 walbro37?




par sonysteph37 » 05/03/08, 18:56

hallo sommigen rennen in E85 op hun 2-taktmotormijn
is een 80cm3 walbro carburateur. Ik wil natuurlijk ook een benzine / ethanol oliemengsel maken. heb je feedback, dank je.
0 x
2-takt motoren en bedrijf
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 05/03/08, 23:39

Hallo Sonysteph37

Geen ervaring met 85-takt E2, maar alcohol voelen is geen goed smeermiddel dus verhoog je oliegehalte om onaangename verrassingen te voorkomen (om te beginnen minimaal 6% synthetische olie).
A+
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
sonysteph37
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 05/03/08, 18:50




par sonysteph37 » 06/03/08, 10:10

oula Ik zit momenteel op 1.8% 100% synthetische olie voor een motor die tot 9000t / minuut gaat, zie 10000 op hoge snelheid
6% is niet mogelijk in het mengsel, daar gaan we 30 jaar terug vanaf de tijd van oude minerale oliën ....... !!

Ik zal 20% E85 zetten om te starten.
0 x
2-takt motoren en bedrijf
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 06/03/08, 10:23

Moet fumble ... en bidden en een zuiger / cilinder + gereedschap in je rugzak hebben om naar huis te gaan.

Lach niet, een vriend deed het langs de kant van de weg ... zoals in Joebar :)
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 06/03/08, 19:04

Hallo Sonysteph
sonysteph37 schrijft:oula Ik zit momenteel op 1.8% 100% synthetische olie voor een motor die tot 9000t / minuut gaat, zie 10000 op hoge snelheid
6% is niet mogelijk in het mengsel, daar gaan we 30 jaar terug vanaf de tijd van oude minerale oliën ....... !!

Ik zal 20% E85 zetten om te starten.


Met 1.8% ... :schok: Eindelijk, als je rijk bent en je hebt je reserve hoge motor in je tas zoals Christophe zegt ... waarom niet?
Probeer uit nieuwsgierigheid onder strikt gelijke omstandigheden de topsnelheid van uw snelle machine te vergelijken met 2, 3, 4, 5, 6% synthetische olie en dan praten we er weer over. Ik zal versteld staan ​​als je met 2% het beste resultaat krijgt. De aanbeveling van ongeveer 2% door de fabrikanten is om koolstof- en bougieproblemen op de lange termijn te voorkomen. Voor de opbrengst ... en om er zeker van te zijn dat u niet vastdraait wanneer u modificeert, heeft u vaak het dubbele, zo niet meer nodig.
A+
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
sonysteph37
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 05/03/08, 18:50




par sonysteph37 » 06/03/08, 19:32

Ik neem aan dat mijn gebruik van mijn 2-takt 80cm3 motor een paramotor ULM is (een vliegmachine wat) dus er zijn enkele technische details die niet kunnen worden toegepast op jouw ervaringen; maar momenteel ben ik vooral op zoek naar feedback en testen in 2 tijd. dank u voor uw advies vond ik een forum op de motorfiets behoorlijk grondig over het gebruik van de E85 in 2 keer ... deze
http://www.crazymoto.net/index.php?show ... E85&st=120
0 x
2-takt motoren en bedrijf
SixK
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 670
Inschrijving: 15/03/05, 13:48
x 272




par SixK » 06/03/08, 19:40

Ik hoop dat je van plan bent je mengsel een beetje te verrijken? want als het al een beetje arm is aan ethanol, zal het niet verbeteren ...

Ik denk dat ik weet hoe ik een motor moet afstemmen? Heeft u al grotere jets klaar om gemonteerd te worden?

voeg ook een beetje olie toe, het doet geen pijn ...
Het zal gewoon niet erg ecologisch zijn ...

SixK
0 x
sonysteph37
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 05/03/08, 18:50




par sonysteph37 » 06/03/08, 19:43

ja van alles wat ik zag, is dit wat ik moet doen
vergroten stralen en rijkdom.
ten eerste rijkdom.
0 x
2-takt motoren en bedrijf
Chatham
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 536
Inschrijving: 03/12/07, 13:40




par Chatham » 06/03/08, 21:46

Flytox schreef:Met 1.8% ... :schok: Eindelijk, als je rijk bent en je hebt je reserve hoge motor in je tas zoals Christophe zegt ... waarom niet?
Probeer uit nieuwsgierigheid onder strikt gelijke omstandigheden de topsnelheid van uw snelle machine te vergelijken met 2, 3, 4, 5, 6% synthetische olie en dan praten we er weer over. Ik zal versteld staan ​​als je met 2% het beste resultaat krijgt. De aanbeveling van ongeveer 2% door de fabrikanten is om koolstof- en bougieproblemen op de lange termijn te voorkomen. Voor de opbrengst ... en om er zeker van te zijn dat u niet vastdraait wanneer u modificeert, heeft u vaak het dubbele, zo niet meer nodig.
A+


Je kent de 2 slagen blijkbaar niet zo goed: hoe minder olie er is, hoe meer hij trekt: hé ja! (Olie brandt erg slecht)
Er zijn zelfs oliën die voor 1% gebruikt kunnen worden in ultralichte motoren (Blauwe olie sterk aanbevolen door Hirth Flugmotoren) en het houdt zeer goed stand ... Zelfs op wedstrijdmotoren overschrijden we nooit meer dan 3%. .. uiteraard met onder andere synthetisch, Motul of Yacco ... (wat snoep kost)
Wanneer we een moderne 2-takt aandraaien is het over het algemeen dat de rijkdom onvoldoende is, maar pas op, de E85 raad ik ten zeerste af in een 2-takt bij welke concentratie dan ook, niet alleen vanwege het zeer hoge risico op grijpen , hogere verbrandingst ° en corrosie omdat in een 2-takt met carburateur de brandstof overal gaat ... en dan omdat hij bovendien meer eet doordat de brandstof per liter zwaarder is, zie ik het helemaal niet interesse, vooral voor een paramotor die al niet genoeg autonomie heeft ...

Aan de andere kant met een 4-takt para-motor zoals de Bailey waarom niet ... maar voor de prijs van deze motor is het een groot risico voor niet veel ... : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 06/03/08, 22:34

Hallo Chatam

Chatham schreef:Je kent de 2 slagen blijkbaar niet zo goed: hoe minder olie er is, hoe meer hij trekt: hé ja! (Olie brandt erg slecht)
Er zijn zelfs oliën die voor 1% gebruikt kunnen worden in ultralichte motoren (Blauwe olie sterk aanbevolen door Hirth Flugmotoren) en het houdt zeer goed stand ... Zelfs op wedstrijdmotoren overschrijden we nooit meer dan 3%. .. uiteraard met onder andere synthetisch, Motul of Yacco ... (wat snoep kost)


Blijkbaar ben ik niet de enige die er niets van weet:

Beeld

Beeld

Toen ik dit boek in de jaren 90 las, zei ik tegen mezelf dat het het tegenovergestelde was van alles wat ik kon lezen in de pers, motorrecensies enz ... over oliën en tweetaktmotoren . Dus ik deed de test alleen (op de baan en niet op een testbank), op mijn wedstrijd solex, en ik vond tussen de 2 en 2 km / u beter met de Motul 3V 300T op 2% in plaats van 4% ..... Op het boekje wordt de beste vermogenscurve behaald met een mengsel van 2%!

U zult tegen mij bezwaar maken dat aangezien de oliën vooruitgang hebben geboekt ... zeker ... naar mijn mening zouden we de test kunnen herhalen ... ik heb er vertrouwen in.

A+
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 101-gasten