SP98 vervanging

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
ange
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 34
Inschrijving: 12/10/05, 14:55




par ange » 12/10/05, 17:32

Etanol (30%) + tolueen (70%)

Mengsel gebruikt in het jaar 70 voor F1 turbo
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 12/10/05, 17:44

Tulueen is een zeer gevaarlijke aromatische ... Het laat een zeer sterk octaangetal toe maar brandt erg moeilijk.
Op F1-motor, ja misschien (aangezien er geen emissienormen zijn) ... maar niet op consumentenmotoren ...

Ik weet de samenstelling van de huidige F1-brandstoffen niet, maar de prijs per L is ongeveer 8 €. (of TIPP / TIC natuurlijk :P )
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 12/10/05, 18:58

Hallo,
Stop met praten over tolueen
Ik ging onlangs naar de arbeidsrechtbank, getuigde voor een werknemer met een zeer ernstige ziekte in het bloed, omdat hij jarenlang in tolueen had gewerkt, deed de advocaat van het bedrijf zijn uiterste best om ervoor te zorgen was geen tolueen, mijn getuigenis was om te bewijzen dat het tolueen was, het was op vaten geschreven, maar je moet geloven dat ik geen chemicus ben ...
Ik heb alle analyses gezien van dit product dat onder andere wordt gebruikt voor verfverdunner, het is een verraderlijk gif dat zich manifesteert lang nadat het is blootgesteld om te zien van 5 tot 10 jaar dat het het lichaam niet verlaat. Ik ken de normen thuis niet, maar hier wordt tolueen als gevaarlijk geclassificeerd. Ten tijde van gebruik was het niet geclassificeerd, gelukkig veranderden de normen. (Sidmut)
Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2




par zac » 12/10/05, 19:36

welkom
sorry engel in 1970 was er geen turbo !!!
en het mengsel was methanol, werd verdragen, afgas in verschillende verhoudingen volgens de stemming of de overtuigingen van de bereider.
@+
zac
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)
Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.
Avatar de l'utilisateur
voormalig Oceano
Modérateur
Modérateur
berichten: 1571
Inschrijving: 04/06/05, 23:10
Plaats: Lotharingen - Frankrijk
x 1




par voormalig Oceano » 12/10/05, 21:29

Het maakt inderdaad deel uit van de vuiligheid die ik tijdens mijn proefschrift behandelde en na een ernstige intoxicatie met oplosmiddelen moest ik (bijna letterlijk) vechten om handschoenen en beschermende maskers te krijgen.

Tolueen is zeer gevaarlijk bij contact met de huid en ingeademd ... Kort om te vermijden ...
0 x
[MODO Mode = ON]
Zieuter maar denk niet dat minder ...
Peugeot Ion (VE), KIA Optime PHEV, VAE, nog geen elektrische motor...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 12/10/05, 21:36

Ja vertelde me ook dat het meer methanol was dan ethanol ... het leek logischer ...

Voor het tolueen herinner ik me dat ik het gebruikt om Rolls of Heliography met de spons schoon te maken tijdens 1 zomerjob ... het lijkt mij dat ik handschoenen had ... maar dat is alles ...

ps: engel voelt zich licht aangevallen (e?) de ... we zijn niet erg aardig met de nieuwe !!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Jean-Francois
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 85
Inschrijving: 27/11/04, 00:18
Plaats: Poitiers in de Vienne




par Jean-Francois » 11/11/05, 00:54

voormalige oceanische schreef:

Tolueen is zeer gevaarlijk bij contact met de huid en ingeademd ... Kort om te vermijden ...


Ik heb nog steeds de herinnering aan QQ-mensen die in de verflaboratoria worden 'vergast' nadat ze vergeten zijn de ventilatie te starten ... dingen zijn sindsdien gelukkig veranderd, zowel qua beveiliging als qua nieuwe verfproducten (met name waterverf)

gesluierde voilou :P
0 x
jeff me geboren met een stok in de ene hand en een lasstation in de andere :-)
... ______
... / ______ \
. (00 00 = H =)
..IiI "" "" "" III Vraoummm .. !!!!!

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 87-gasten