Regelgevend comité voor energie: het rollen voor u het?

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
bobono
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 355
Inschrijving: 08/09/07, 16:58
Plaats: bretagne
x 1

Regelgevend comité voor energie: het rollen voor u het?




par bobono » 19/07/09, 14:04

Woede van anti-nucleair tegen een beslissing van de regelgever ten gunste van EDF

Het netwerk "Sortir dunuclear" roept op tot de ontbinding van de Energy Regulatory Commission (CRE) na haar beslissing om een ​​belasting te heffen op dozen waarmee gebruikers energie kunnen besparen, ten voordele van EDF, in een verklaring die op zondag is vrijgegeven.
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 19/07/09, 14:14

Kunt u completer zijn: wat zijn deze dozen ???
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
bobono
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 355
Inschrijving: 08/09/07, 16:58
Plaats: bretagne
x 1

CRE voor wie rijdt het




par bobono » 19/07/09, 15:10

Ik ken de vakjes niet, maar ik neem aan dat het om het beheer van de daluren en de volledige prijs gaat. hier is de link

http://tempsreel.nouvelobs.com/actualit ... indem.html
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 19/07/09, 17:54

Als ik het goed begrepen heb...

Het is een op het net aangesloten kastje dat de verbruikspieken van het elektriciteitsnet afvlakt.

De koppeling naar VOLTALIS.

In wezen is het een lastafscheidingssysteem zoals dat over het algemeen wordt geïnstalleerd op GOEDE huishoudelijke of professionele elektrische installaties...
Het principe bestaat erin om niet alle apparaten die grote hoeveelheden elektriciteit verbruiken tegelijkertijd in huis aan te hebben staan.
Hierdoor is het mogelijk om het vermogen van het abonnement te verlagen of te voorkomen dat de installatie struikelt als het abonnement te laag is om alles te ondersteunen. Hiervoor wordt een kastje geïnstalleerd dat de ontsteking van bepaalde apparaten uitschakelt of vertraagt ​​zonder het comfort te verstoren. Over het algemeen werkt het op elektrische radiatoren en zorgt ervoor dat hun werkingsfasen slagen in plaats van ze allemaal tegelijkertijd te laten branden.

In het geval van driefasige abonnementen maakt dit het mogelijk om het verbruik van de 3 fasen te balanceren om de goedkoopste te betalen, d.w.z. het gemiddelde verbruik in plaats van het verbruik van de meest gevraagde fase... en dit vermijdt ook struikelen.. .

Als het klassieke lastafschakelingssysteem alleen in hetzelfde huis werkt door bijvoorbeeld de ontsteking van een convector te vertragen, lijkt het VOLTALIS-systeem in realtime met internet te zijn verbonden en communiceert het meer globaal met het EDF-netwerk dat nu heet EFRO(elektriciteitsdistributienetwerk frankrijk). Dit in realtime gebundelde beheer van de belastingafschakeling en rechtstreekse tussenkomst bij de gebruikers is inderdaad een uitstekende economische oplossing...
8)
Het maakt het mogelijk om de kritieke fasen van de netwerkwerking te vermijden of te minimaliseren.
In het ergste geval kan het de "stallen" vertragen en de ontsteking van een thermisch gedeelte in noodstroomcentrales mogelijk maken...

Samenvattend: het Voltalis-systeem gedraagt ​​zich als een actief verbruiksregelsysteem zoals dat voor het autoverkeer bestaat bij het beheer van rode lichten en verkeersborden (GERTRUDE-systeem). Niet te verwarren met prognose- en informatiesystemen die niet ingrijpen, zoals het geval is met "Bison Futé"...
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 19/07/09, 18:51

Bobono zei:

Het netwerk "Sortir dunuclear" roept op tot de ontbinding van de Energy Regulatory Commission (CRE) na haar beslissing om een ​​belasting te heffen op dozen waarmee gebruikers energie kunnen besparen, ten voordele van EDF, in een verklaring die op zondag is vrijgegeven.


Ik ging inderdaad naar de documentatie over dit systeem. Met andere woorden, EDF wil zijn inkomstenderving in rekening brengen! Wat jammer ! In dezelfde logica stel ik voor dat we voetgangers en fietsers belasten voor belastingontduiking: ze vertonen een onverantwoordelijk gedrag dat de staat weinig belasting oplevert! : Mrgreen:

PS: we zitten in de Sarkozy-logica, daar : Cry:
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 19/07/09, 20:26

:pijl: Het is ernstiger dan dat. :onheil:

Dankzij het Voltalis-concept kan EDF aanzienlijk besparen op de CO2-uitstoot en het verbruik van fossiele brandstoffen...

Op de dag dat een echte COXNUMX-belasting het levenslicht zal zien, zou het aan Voltalis zijn om EDF aan te klagen... :onheil:

Galgenspel, dat zijn de CRE-mensen. :onheil:
0 x

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 149-gasten