Innovatie, uitvinding en filosofie

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Windjammer
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 16
Inschrijving: 06/03/08, 16:45

Innovatie, uitvinding en filosofie




par Windjammer » 06/03/08, 20:59

Er wordt een nieuwe machine of techniek uitgevonden: en het molenwiel van 2 ton en 4 meter diameter, dat 4 pk ontwikkelt, wordt op dezelfde plaats vervangen door een turbine van 300 kg, die 35 pk ontwikkelt. Waarna we tientallen jaren volharden in het "winst behalen van een paar honderdsten" aan opbrengst... of anders spelen we "politiek" (het is druk) door eindeloos te discussiëren over het comfort van vogels, vissen (toch heb ik een aantal prachtige forellen gezien bij de uitgang van de molenpoorten) of de esthetiek van de windturbines (nog steeds superieur aan die van de molens van Valmy of Mont des Alouettes...)

Terwijl ambachtslieden, doe-het-zelvers, industriëlen, ingenieurs en studenten iets anders creëren dan een geperfectioneerde kopie: in China, in Zwitserland, in Duitsland, in de Verenigde Staten, in Canada... maar waarom niet hier? We hebben ook hoofden en handen:

In Moldavië rustte natuurkundige Miroslav Sedlack uit tijdens een wandeling onder een boom voor een beek. Terwijl hij de wervelingen van het water volgde, vroeg hij zich af hoe hij de energie van die wervelingen kon ontdekken. Toen hij thuiskwam, nam hij zijn tekenboek mee, en het was de SETUR-turbine, goedkoop, eenvoudig te implementeren zonder impact op het milieu, die de productie van huishoudelijke elektriciteit mogelijk maakt.

In Canada heeft het windproductiebedrijf Sambrabec twee jaar lang gewerkt aan het bedenken en ontwikkelen van een windgenerator die zo vrij mogelijk was van de nadelen van conventionele windturbines. Resultaat de CATAVENT-turbine: een redelijk geprijsd systeem, onafhankelijk van de windrichting, eenvoudig te monteren (2 dag), modulair (op de dag dat u het vermogen wilt vergroten, voegt u eenvoudigweg één of meerdere modules toe - u hoeft de wind niet te veranderen turbine), die elektriciteit produceert ongeacht de sterkte van de wind en die stormachtige winden weerstaat, waarbij 1% van de windenergie wordt omgezet in elektriciteit, vergeleken met 50 tot 20% voor een conventionele windturbine...

in de Verenigde Staten verschijnen er na mountainbiken, "ligfietsen" en andere "door mensen aangedreven voertuigen", driewielers, vierwielers, met elektrische ondersteuning of met een zeer kleine thermische hulpmotor... met aanpassingen voor ouderen, gehandicapten , mensen met gezinnen, opvouwbaar om mee te nemen in de auto. Ze worden in het land gebouwd, soms in hele kleine SMI's (de onze, van oud ontwerp, zijn gemaakt in China). Ze zijn niet alleen succesvol in het land, maar ze exporteren ook.

In China vordert het ontwerp van door mensen aangedreven voertuigen, vaak elektrisch ondersteund, soms gestroomlijnd, snel.

Gestroomlijnde trapvoertuigen, moeilijker te ontwikkelen, verschenen ook in Duitsland en Nederland. Als we weten dat 80% van de trapenergie wordt geabsorbeerd door de aerodynamische weerstand, ligt het voordeel van de stroomlijnkap voor de hand.

In Frankrijk wordt echter gesproken over een “Hybride Vélosolex” die dit jaar (2008) moet verschijnen. Het lost het probleem op van de lage autonomie van ondersteunde of elektrisch aangedreven fietsen.

In Australië is zojuist een krachtige batterij uitgevonden: een combinatie van een batterij en een supercondensator. Elektrische auto's reden de afgelopen weken in Engeland op autotestcursussen, over een afstand van 100 kilometer
(ongeveer 160 kilometer).

etc. ..

Door te zoeken is het ongetwijfeld mogelijk om technieken te vinden om al onze individuele of familiale energieproblemen effectief en elegant op te lossen. Ik denk dat dit onderzoek interessant kan zijn, al was het maar om te voorkomen dat tegen hoge prijzen materialen worden gekocht die al verlopen zijn en waarschijnlijk minder ecologisch.

Overigens heb ik de (Chinese) elektrische fiets meegemaakt. Kortom: de laatste tank brandstof van mijn auto was begin januari van dit jaar en de volgende komt niet snel. Ik ben absoluut van plan de transformatie tot het einde door te voeren: een hybride voertuig dat voor 95% wordt aangedreven door thuis geproduceerde elektriciteit. Dit in mijn toekomstige land waar we veel kunnen ondernemen dankzij regelgeving die over het algemeen minder "kieskeurig" is
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16179
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5262

Betreft: Innovatie




par Remundo » 06/03/08, 22:01

Windjammer schreef:Door te zoeken is het ongetwijfeld mogelijk om technieken te vinden om al onze individuele of familiale energieproblemen effectief en elegant op te lossen. Ik denk dat dit onderzoek interessant kan zijn, al was het maar om te voorkomen dat tegen hoge prijzen materialen worden gekocht die al verlopen zijn en waarschijnlijk minder ecologisch.


Ik ben niet degene die het tegenovergestelde zou zeggen : Cheesy:

Er zijn inderdaad genoeg slimme, schone en energiezuinige kleine systemen die wachten om geïmplementeerd te worden... in plaats daarvan praten we en maken we wetten :frons: ...

Hé, kijk eens naar de PHRSD-post... het is in de geest van jouw tussenkomst 8)

@+
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
bham
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1666
Inschrijving: 20/12/04, 17:36
x 6




par bham » 07/03/08, 06:17

Deze Catavent- en Setur-turbines zijn interessant!
0 x
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 07/03/08, 08:44

Bedankt Windjammer voor deze informatie:

Geweldige SETUR-turbine!!

http://translate.google.com/translate?h ... %3D1I7GGLR

Geweldige Catavent windturbine!!

http://strategis.ic.gc.ca/app/ccc/srch/ ... Prfl&app=1

Ze won 2 prijzen voor uitmuntendheid in 1989 en 91 in Canada!!

http://pages.videotron.com/sambrab/Prix_excellence.html

..en een artikel dat gaat over deze verlaten uitvinding:

http://quebeckyoto.org/spip.php?article262

Waar kunnen we documentatie en prijzen krijgen? Blijkbaar worden ze niet verkocht in Frankrijk?

In Frankrijk hebben we geen olie, maar de goede ideeën van anderen interesseren ons evenmin, en de goede ideeën van onszelf ook niet. :schok:
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79366
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 07/03/08, 09:09

jean63 schreef:In Frankrijk hebben we geen olie, maar de goede ideeën van anderen interesseren ons evenmin, en de goede ideeën van onszelf ook niet. :schok:


Ik zeg graag: in Frankrijk hebben we geen olie, maar wel lobby's (iets meer dan elders vanwege het Franse centralisme) hihihihi
0 x
Christine
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1144
Inschrijving: 09/08/04, 22:53
Plaats: In België, eenmaal
x 1




par Christine » 07/03/08, 09:26

jean63 schreef:Waar kunnen we documentatie en prijzen krijgen?


hier: http://pages.infinit.net/sambrab/price_list.htm#2
0 x
Avatar de l'utilisateur
bham
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1666
Inschrijving: 20/12/04, 17:36
x 6




par bham » 07/03/08, 09:32

jean63 schreef:Waar kunnen we documentatie en prijzen krijgen? Blijkbaar worden ze niet verkocht in Frankrijk?

hier: http://pages.videotron.com/sambrab/liste_prix_franc.htm
prijs van $ 5500 tot $ 22.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79366
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 07/03/08, 09:34

Naar mijn mening reken je er niet op dat EdF je de stroom voor dit type windturbine koopt... maar ik kan het mis hebben...
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 07/03/08, 09:54

niet doorverkopen, alles houden! het wordt zo direct afgeschreven ;-)

€ 500 voor een residentiële windturbine van 400 W:
http://www.edgb2b.com/recherche_resultat.php?lg=fr&mot_cles=eolienne+r%C3%A9sidentielle&categorie=produits&x=0&y=0

anders DE site om zelf uw windturbine te bouwen:
http://www.windbluepower.com/

alle reserveonderdelen, gemodificeerde dynamo 540W €219

anders 1kw generator 250€ exclusief belasting:
http://www.futurenergy.co.uk/turbine.html

Alles is hier...

bouw uw windturbine stap voor stap:
http://www.thebackshed.com/windmill/fp2a.asp

PVC-buisbladen:
http://www.nrjrealiste.fr/eole/eole.html
0 x
Windjammer
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 16
Inschrijving: 06/03/08, 16:45

Innovatie, uitvinding en filosofie




par Windjammer » 07/03/08, 16:47

zonder ironie: gelukkig zijn degenen die “goud in handen” hebben! ze hoeven geen complexe afschrijvings- en winstgevendheidsberekeningen uit te voeren.

Anders moet u uw technische proces en uw leveranciers zorgvuldig kiezen. Sta dus open voor alle toegankelijke informatie en deel deze zonder voorbehoud: vandaar de rijkdom van het ‘internet’ forums. Voorbeeld: een Amerikaan die zelf een windturbine had gebouwd en geïnstalleerd, loste het probleem van de onbetaalbare kosten van de accu op door een gebruikte vorkheftruckaccu op eBay te kopen! (Ik weet niet of ze vaak in Europa voorkomen).

Ik ken de techniek van ongereguleerde elektrische stroom die in een vorig bericht werd genoemd: lang voordat Denemarken begon met de studie en productie van industriële windturbines, waren veel Scandinaviërs, gelukkige eigenaren van één in het stof van prachtige kleine eilanden voor de kust van Stockholm, liet een windturbine achter die was aangesloten op 2 of 3 radiatoren in hun chalet, dat buiten het seizoen gesloten was. Ze vonden het droog, schoon, gespaard van vocht en schimmel.

Oplossing bedacht en geïmplementeerd door de bewoner van een Parijse tweekamerwoning onder het dak: een zonnepaneel op het dak, een grote auto-accu en alle verlichting ervan uitgerust met
Autolampen van 12 volt. Jaarlijkse balans: 100 fr. (vóór de euro) verbruik op de EdF-meter (ik veronderstel dat het zijn koffiemolen was, en die moet verwarmd zijn door de centrale verwarming van het gebouw).

Ik denk dat we een open geest moeten hebben en, terwijl we weten wat er is of is gedaan, ons er niet in moeten laten opsluiten: ons probleem helder voorleggen, en van daaruit op zoek gaan naar de beste oplossing.

Als u uw benodigdheden "van de plank" koopt, is de investering niet te verwaarlozen; u moet eerst de afschrijvingstermijn berekenen, rekening houdend met de aankoopprijzen, de kosten van installatiewerkzaamheden en onderhoud, na aftrek van bonussen, heffingskortingen, eventuele subsidies van ADEME en de regio's en anderen en de mogelijke aankoop van overtollige elektriciteit door de EdF.

Aankoop door EdF: geen probleem voor fotovoltaïsche elektriciteit.
De EdF is verplicht overtollige elektriciteit van u af te nemen, tegen een opgelegd – voordelig – tarief dat contractueel wordt gegarandeerd. Het rendement is laag in vergelijking met de investering.

Voor elektriciteit uit windbronnen is er weinig hoop als je je niet in een Wind Development Zone (ZDE) bevindt.
Ik kreeg de kans om toegang te krijgen tot de kaart van de regio tussen de Loire en de Gironde: wirwar van gegevens tussen bevolkte gebieden en vliegvelden (logica), passage van trekvogels, monumenten, moerassen, toeristische gebieden, lokale geclassificeerde sites, departementaal, regionaal, nationaal , internationale enz... mensen die in principe niet gelukkig zijn (dezelfde die pas een paar jaar geleden bij windturbines zweerden), impliciet belangrijke kiezers, burgemeesters die begerig zijn naar beroepsbelastingen, en waarom niet overwegingen over de reproductie van kikkers en slakken. Bij grote installaties is het inderdaad verstandig om voorzorgsmaatregelen te nemen. Maar de beslissingen worden genomen door polytechnici en mensen van de ENA die zich niets aantrekken van ‘kleinigheden’ en jouw 0,9 kW bovenaan zijn mast van 10 meter is een windturbine, je zult het niet ontkennen, dus in de windturbinetas met de anderen, de "grote" - voor het geval je de kieviten of de duiven stoort, of de kikkers "duizelig" maakt.

Handige verduidelijking: als de as van uw horizontale turbine minder dan 12 meter boven de grond staat, kunt u deze plaatsen met een eenvoudige “aangifte van werken” aan het gemeentehuis. (spreek vooraf af met de buren, gewoon uit goed nabuurschap). Boven dit niveau heb je een “bouwvergunning” nodig en moet je door de prefectuur gaan, wat tijd kost.

Er is nog steeds veel papierwerk nodig om de “administratieve verbinding” met het EdF te laten plaatsvinden. Als je via een bedrijf gaat (het is natuurlijk duurder) regelen zij meestal de formaliteiten.

Ik ga hem niet verdrinken forum onder de details. Zie hiervoor de sites van ADEME, de vereniging HESPUL, eventueel EdF.
0 x

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Bing [Bot] en 143 gasten