Hydro-elektrische turbine en ram pomp

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
GREGNENE
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 20
Inschrijving: 15/09/05, 19:18

Hydro-elektrische turbine en ram pomp




par GREGNENE » 27/09/06, 22:33

Ik vond op de site zachte energiepompen die elektriciteit produceren (hydro-elektrische turbine). Hiervoor is een druppel van minstens 15 m nodig, een stroom van minstens 750 tot 900 liter minuten en een pijp van minstens 125 tot 250. Ik zei tegen mezelf door een tank in hoogte te installeren met 15 m lager mijn turbine producerende elektriciteit en aan de uitgang een rampomp die het water naar het reservoir kan brengen. Ik zal dan een gesloten watercircuit hebben dat elektriciteit produceert. Wat denk je dat haalbaar is of niet
0 x
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6992
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2914




par gegyx » 27/09/06, 22:41

Als er geen waterloop is en deze zich in een gesloten circuit bevindt, NEE.
Er zijn verliezen in de turbine (lagere efficiëntie).
Een ram-pomp, om een ​​beetje water te tappen, heeft de doorgang van veel water nodig om deze actie te volbrengen.
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 27/09/06, 23:18

Dag
Niet gégne
als je elektriciteit installeert boven de hoge stroom, is de opbrengst beter dan de hoge stroom te nemen om een ​​klein% water bovenaan te krijgen dat niet veel energie zal ontwikkelen, tenzij je een kunstmatig meer boven een hydraulische accumulator en leeg het af en toe, maar het duurt lang om het met een ram te vullen, zonder lekken en verdamping te tellen.

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2

Re: Hydro-elektrische turbine en ram pomp




par houthakker » 28/09/06, 16:14

GREGNENE schreef:Ik vond op de site zachte energiepompen die elektriciteit produceren (hydro-elektrische turbine). Hiervoor is een druppel van minstens 15 m nodig, een stroom van minstens 750 tot 900 liter minuten en een pijp van minstens 125 tot 250. Ik zei tegen mezelf door een tank in hoogte te installeren met 15 m lager mijn turbine producerende elektriciteit en aan de uitgang een rampomp die het water naar het reservoir kan brengen. Ik zal dan een gesloten watercircuit hebben dat elektriciteit produceert. Wat denk je dat haalbaar is of niet
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 28/09/06, 23:15

De boerderij van mijn grootvader had stromend water dankzij een ram gevoed door een veer. Slechts 1/3 van de bronstroom werd geleid in het reservoir dat 300 meter van de bron boven de boerderij was gebouwd. Het was de standaard ramuitvoer ... :|
Het is slechts een basismechanisme, volgens de wetten van de mechanica ... :?
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 29/09/06, 03:49

Dag

De ram pomp is een oude uitvinding die dateert uit de tijd van de gebroeders Montgolfier.
Ik geloof dat het in de 18e eeuw ook een andere variant van de ram efficiënter maakte met minder val in de ram.


Andre
0 x
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2




par Targol » 29/09/06, 10:51

Ik had enige tijd geleden gedacht aan een ongeveer gelijk concept. Hier is een diagram van het ding:

Beeld

Het zou natuurlijk moeten
  • overweeg een vulsysteem in een van de bassins om verliezen als gevolg van lekken en verdamping te compenseren
  • zoek een generator (in het rood in het diagram) die geen zeer grote stromen vereist
maar afgezien daarvan zie ik niet in waarom het niet zou werken ...

Kun je me uitleggen waar deze puinhoop naartoe gaat, dit concept?
Wat heb ik niet gezien dat het systeem onrealistisch of onuitvoerbaar maakt?
1 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6992
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2914




par gegyx » 29/09/06, 11:14

Targol schreef:maar afgezien daarvan zie ik niet in waarom het niet zou werken ...
Kun je me uitleggen waar deze puinhoop naartoe gaat, dit concept?
Wat heb ik niet gezien dat het systeem onrealistisch of onuitvoerbaar maakt?
Ben je een moderator? Of is het fout? : Lol:
Je slimme ideeën zouden in de sectie 'eeuwigdurende beweging' moeten staan, als ze worden ontkracht ...
Uw plan is strikt genomen inderdaad het primaire idee van GREGNENE. Er zijn geen streams die de rammen zouden voeden.
Ook simplistisch, er is de elektrische generator, die draait dankzij de neerwaartse stroom van water, die een elektrische pomp voedt die het water in de tank omhoog gaat! ...
Niets is perfect in mechanica! de opbrengsten zijn niet 100% of 120% ...
De generator zal minder elektrische energie produceren dan dat hij potentiële energie ontvangt, de waterpomp zal minder potentiële energie geven dan hij zal ontvangen in elektrische energie ...
balans : Arrowd:: uw gesloten circuit kan niet draaien.
0 x
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2




par Targol » 29/09/06, 11:26

gegyx schreef:De generator zal minder elektrische energie produceren dan dat hij potentiële energie ontvangt, de waterpomp zal minder potentiële energie geven dan hij zal ontvangen in elektrische energie ...
balans : Arrowd:: uw gesloten circuit kan niet draaien.


Dit zou waar zijn als de rampomp elektrisch was. Dit is echter niet het geval.
De rampomp gebruikt geen elektriciteit.


Ik ben een beetje neutraal, maar niet zover dat ik transformaties van energieën denk van potentieel naar elektrisch en vice versa die superunitair zijn.
Het is altijd leuk om te beseffen dat mensen je voor een quiche nemen : Cry: : Lol:

Kortom, om serieuzer te zijn, kijk op deze pagina voor een uitleg van het werkingsprincipe van dit type pomp: http://www.walton.fr/fr/cadrebelierprefr.htm

Vertel me dan uw mening over "waar is de vangst met deze oplossing?"
1 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6992
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2914




par gegyx » 29/09/06, 11:34

gegyx schreef:Als er geen waterloop is en deze zich in een gesloten circuit bevindt, NEE.
Er zijn verliezen in de turbine (lagere efficiëntie).
Een ram-pomp, om een ​​beetje water te tappen, heeft de doorgang van veel water nodig om deze actie te volbrengen.

In je link zit een stroom ... die veel meer water afgeeft dan omhoog gaat, van waaruit de ram zijn energie krijgt.
Beeld
Quiche is ook goed!
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 187-gasten