Back-upstroom voor thuis - KOHLER SDMO 6000HX-generator

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16183
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5263

Back-upstroom voor thuis - KOHLER SDMO 6000HX-generator




par Remundo » 07/08/23, 17:47

Hallo ecologen

Begin augustus rondde ik een project af waar ik al een tijdje mee bezig was.

Dit is om een ​​compleet huis van stroom te voorzien met een enkelfasige 6000 W generator. Deze woning is zelf driefasen aangelegd.

Het model dat ik heb gekozen is een professionele machine van KOHLER-SDMO met een Honda-motor.

:pijl: Het idee is om een ​​noodoplossing te hebben die bijna dezelfde service biedt als het EDF-netwerk en geen precair systeem dat 1500 W levert.

De eerste video toont u de voorbereidings- en inbedrijfstellingsstappen



De tweede video richt zich op de voor- en nadelen van een enkelfasige generator zelfs in het geval van een driefasige huisinstallatie.



:pijl: WAARSCHUWING: de gepresenteerde handelingen vereisen technische kennis van elektriciteit en zijn potentieel gevaarlijk. Als u weinig ervaring of een zwakke kennis heeft van elektrische installaties, raad ik u aan om een ​​beroep te doen op een persoon die gekwalificeerd is in elektriciteit om uw installatie te analyseren en u te helpen vóór elke interventie.
1 x
Beeld
SixK
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 670
Inschrijving: 15/03/05, 13:48
x 272

Re: Back-upstroom voor thuis - KOHLER SDMO 6000HX-generator




par SixK » 09/08/23, 16:11

Is het een dieselmotor of een benzinemotor?

Als het een benzinemotor is, zou je op ethanol moeten kunnen rijden om de opwekkingskosten te verlagen. (misschien is dit al wat je doet of in gedachten had?)

Is het qua kosten interessant in vergelijking met de EDF-prijzen?
1 x
Optimisten uitgevonden vliegtuigen, parachutes pessimistisch. George Bernard Shaw.
Dacht persoonlijk, ik beter begrijpen waarom de grote bazen uitvinder van de gouden handdruk.
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16183
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5263

Re: Back-upstroom voor thuis - KOHLER SDMO 6000HX-generator




par Remundo » 09/08/23, 17:30

het is een benzinemotor.

Ik heb nog niet geprobeerd om hem op ethanol te zetten, daar is de carburateur niet op ingesteld.

Ik stelde mezelf nog steeds de vraag, 10 L ethanol zou ongeveer 20 elektrische kWh opleveren voor 10 €

het is 50 ct€/kWhelec, dus het is niet erg interessant, het is 2 tot 3 keer meer dan de EDF-netwerkprijs.

Op een afgelegen plek daarentegen is het wel een optie, maar dan liever in combinatie met PV. Brandstof blijft duur.

Op olie draaiende dieselgroepen kunnen concurreren met het netwerk, maar dat is hier niet mijn doel. Mijn doel is een zeer comfortabele noodstroomvoorziening.
0 x
Beeld

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Bing [Bot] en 148 gasten