condensatieketel, zuignap, lage temperatuur?

Bouw van natuurlijke of ecologische habitat: plannen, ontwerp, advies, expertise, materialen, geobiologie ... Huis, constructie, verwarming, isolatie: u heeft zojuist één of meerdere offertes ontvangen. Kunt u niet kiezen? Geef hier uw probleem aan en wij adviseren u bij de juiste keuze! Hulp bij het lezen van DPE of diagnostiek van omgevingsenergie. Hulp bij aan- of verkoop van onroerend goed.
Avatar de l'utilisateur
Dany Dutheil
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 25
Inschrijving: 08/03/07, 15:46

condensatieketel, zuignap, lage temperatuur?




par Dany Dutheil » 15/06/09, 15:39

Help!
Ik heb net een Frisquet-condensatieketel besteld en een technicus die me een offerte voor een zonneboiler kwam geven, vertelde me dat deze keuze een vergissing was omdat ik geen lage temperatuurradiatoren heb, dus ik zou hier niets mee besparen apparatuur betaald in de buurt van 50% duurder dan een vacuümketel ...
Késidi? Aan mij uitleggen? Wat is dit alles waar ik nog nooit van heb gehoord ??? : Cry:
0 x
Medeleven met degenen die zichzelf niet vragen te stellen!
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79386
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11072




par Christophe » 15/06/09, 15:42

a) condensatie werkt eigenlijk beter bij lage temperatuur ... maar een condensatieketel hoeft niet op lage temperatuur te zijn.

Wat is het precieze model van je Chilly. U moet het gegevensblad vinden.

b) u hebt 7-opnamedagen vanaf de dag van levering van de apparatuur. Het is de wet.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Dany Dutheil
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 25
Inschrijving: 08/03/07, 15:46




par Dany Dutheil » 15/06/09, 15:49

Het is een HYDROMOTRIX condenserende 32 Kw, 2 S (gemengd). Bedankt Christophe!
0 x
Medeleven met degenen die zichzelf niet vragen te stellen!
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79386
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11072




par Christophe » 15/06/09, 15:54

Als het deze is: http://www.frisquet.fr/hydromotrix-23-3 ... 02_10.html

HET FRISQUET VERSCHIL

Duostep®, een exclusief concept gebaseerd op de technologie van Frisquet-kachels

Hoofd koperen verwarmingselement

De hoge geleidbaarheid van dit materiaal zorgt voor een zeer goede warmte-uitwisseling, dus een hoog rendement. Het koper is bestand tegen elke vorm van condensatie en behoudt zijn legendarische levensduur.

1er-fase van de warmtewisseling, het koelt de verbrande gassen van 1100 ° C tot 130 ° C, alleen de resterende latente warmte komt aan in de condensor.

Condensor van roestvrij staal

Onafhankelijk van het verwarmingslichaam, optimaliseert het de terugwinning van de latente warmte van de verbrande gassen om ze te verlagen tot 40 ° C. De soepele en geringde geometrie heeft een sterke doorgang, elimineert vervuiling en optimaliseert de opbrengst tot 109%.


Het condenseert eigenlijk bij 40 ° C.

Je loopt het risico om je radiatoren te moeten vervangen ... als je wil profiteren van de condensatie ... al werken radiatoren "niet lage T °" ook bij 40 ° maar minder goed ...

Het staat aan de rand van professioneel wangedrag om je dit te hebben verkocht. Omdat het installatieprogramma naar uw radiatoren MOET kijken om de schatting te maken ... tenzij u het was die erop stond om condens te nemen zonder dat het installatieprogramma zou komen ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Dany Dutheil
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 25
Inschrijving: 08/03/07, 15:46




par Dany Dutheil » 15/06/09, 15:58

Hoe je de grote zuchten schrijft ... Hij zag er echter eerlijk uit! maar vertelde me nooit over mijn radiatoren ... En hoe zijn radiatoren die bij dit type installatie blijven? omdat ik twee soorten heb, goed oud gietijzer en wat metaal ...
0 x
Medeleven met degenen die zichzelf niet vragen te stellen!
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 15/06/09, 16:13

:pijl: U bestelt dergelijk materiaal ... zonder te weten of het geschikt is. :?
Ik weet er niet veel van, maar ik doe verschillende citaten, laat mijn installatie zien en vraag om technische meningen ...
:?
Ik zal ook een gascondensatieketel (een Chappée-muurschildering) bestellen en in mijn geval zouden de radiatoren ook de efficiëntie van de ketel hebben verslechterd ...

Ik zal daarom van de gelegenheid gebruik maken om het hele verwarmingsnetwerk te veranderen en stalen radiatoren met lage temperatuur te laten installeren. Het voorstel van de meest serieuze professional past bij mij, het is te groot (volgens een thermische studie die ik had) de 35% radiatoren is een extra garantie dat de ketel gemakkelijk zal condenseren ...
Nog een detail, mijn ketel zal minder krachtig zijn, de goedkoopste in het Chappée-assortiment, een 12kW, zeker geflensd naar 9kW tegen een 24 kW momenteel (geflensd naar?).
0 x
Avatar de l'utilisateur
Dany Dutheil
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 25
Inschrijving: 08/03/07, 15:46




par Dany Dutheil » 15/06/09, 16:18

Ik heb lang op veel gezocht forums en probeerde tussen woorden een idee te krijgen dat ik niet altijd begreep ... om de verwarmingsoplossing te vinden die was aangepast aan mijn budget, het type huis en de onmogelijkheid van houtopslag ... Ik dacht dat ik het had zo niet van alles, van heel veel dingen ... ik heb nog nooit gelezen dat de radiatoren een probleem waren als ze niet geschikt waren voor dit type ketel ... Plotseling, ook de radiatoren niet meer kunnen veranderen, ik terug naar af: welke gasboiler moet je overwegen?
0 x
Medeleven met degenen die zichzelf niet vragen te stellen!
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79386
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11072




par Christophe » 15/06/09, 16:34

U hoeft niet te kibbelen: onthoud Fissa en annuleer uw bestelling ...
Bar punt. Als HIJ je slecht heeft geadviseerd, hoef je jezelf niet eens te rechtvaardigen!

Maar je kunt mogelijk altijd een ander materiaal van hem nemen ...

Eén ding moet je opschieten!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Dany Dutheil
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 25
Inschrijving: 08/03/07, 15:46




par Dany Dutheil » 15/06/09, 16:48

Bedankt! Ik bel de installateur illico en we hebben het hier allemaal over. Maar als ik het had geweten, had ik beter naar mijn lessen geluisterd ...
0 x
Medeleven met degenen die zichzelf niet vragen te stellen!
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79386
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11072




par Christophe » 15/06/09, 16:53

Nou laat het ons weten, eerlijk gezegd, als de bestelling recent is en de apparatuur nog niet bij hem thuis is afgeleverd, kan hij niet weigeren ... hoe dan ook, zelfs als deze is aangekomen: het is de wet, je hebt 7 dagen van intrekking.

Bekijk sowieso de voorwaarden van het bestelformulier ...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Vastgoed en ecoconstructie: diagnostiek, HQE, HPE, bioklimatisme, natuurlijke habitat en klimaatarchitectuur"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 96-gasten