Installatie van een houtkachel met zonneboiler

Bouw van natuurlijke of ecologische habitat: plannen, ontwerp, advies, expertise, materialen, geobiologie ... Huis, constructie, verwarming, isolatie: u heeft zojuist één of meerdere offertes ontvangen. Kunt u niet kiezen? Geef hier uw probleem aan en wij adviseren u bij de juiste keuze! Hulp bij het lezen van DPE of diagnostiek van omgevingsenergie. Hulp bij aan- of verkoop van onroerend goed.
Thierry 88
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 8
Inschrijving: 04/09/08, 17:31
Plaats: Vogezen

Installatie van een houtkachel met zonneboiler




par Thierry 88 » 04/09/08, 17:55

Hallo,
Ce forum is een schat aan informatie, iedereen gefeliciteerd, maar ik heb geen antwoord gevonden op de vraag die ik mezelf stelde.

Ik verander mijn houtketel die in de 30 is, die geweldig werkt, maar een beetje te hebzuchtig is : Cheesy: . Ik heb 260m² leefruimte om te verwarmen.
Ik zal het daarom vervangen door een nieuwste generatie houtketel met groene vlam, maar ik zal er zonnepanelen aan toevoegen. In de zomer verwarmen de zonnepanelen een zwembad van 40 m3 en de productie van sanitair warm water.
Ik heb citaten van installateurs en hun installaties lopen duidelijk uiteen op twee punten.

Het eerste citaat geeft me een boiler van 30KW- en 6-zonnepanelen die allemaal zijn aangesloten op een buffertank.

Het tweede citaat geeft me een ketel van 20KW en 6 zonnepanelen maar met twee buffertanks één op de houtketel en de andere op de zonnepanelen.

En hier stel ik mezelf vragen, is het beter om een ​​of twee bufferballonnen te hebben?

Bedankt voor je feedback :D
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 04/09/08, 18:03

Vreemd op het citaat van 2ieme: de houtbuffer is een tapwaterbuffer of een buffertank voor verwarming?

Want als het voor het SWW is, zou u daarom de 2 SWW-tank moeten beheren (het zal daarom nodig zijn om dat van het hout in de zomer te shunt?)? Voor mij gaat het niet tenzij het wordt gerobotiseerd met een magneetventiel ...

Dus het zal in serie of parallel zijn.

a) Parallel: wanneer de 2 actief is of waar komt het warme water vandaan?

b) In serie: ik zie het nut niet in om door een ballon te gaan die in de zomer nutteloos is.

Tenzij de man 2-ballon in plaats van één plaatst, alleen om het totale volume te verhogen?

Hier zijn de plannen en foto's van onze zonne-hout installatie
0 x
Thierry 88
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 8
Inschrijving: 04/09/08, 17:31
Plaats: Vogezen




par Thierry 88 » 04/09/08, 18:22

Ik heb het over twee buffertanks, één van 750L en de andere van 800L.
Dus ik heb een citaat met de twee hierboven genoemde ballonnen en een met een enkele ballon van 1000L

De tank voor warm water voor huishoudelijk gebruik komt bovendien, het is een traditionele gemengde tank (verwarmings- en elektrisch circuit) die al op het verwarmingscircuit staat.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 04/09/08, 18:28

Dus alleen ballonnen om alleen te verwarmen? Dus 2 is gewoon om de capaciteit te vergroten en daarom zijn geen van deze buffers verbonden met zonne-energie, toch?

Hoe werd de energie uit je vorige boiler gebufferd?

Kunt u de 2-aanhalingstekens scannen? Het kan sneller zijn ... vergeet niet de bedrijfsnaam te verwijderen ...
0 x
Thierry 88
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 8
Inschrijving: 04/09/08, 17:31
Plaats: Vogezen




par Thierry 88 » 04/09/08, 18:45

Mijn huidige installatie is:
Een houtketel (zonder buffertank) op een radiatorverwarmingscircuit en op een tank voor warm water voor huishoudelijk gebruik met een driewegklep om de warmte op het verwarmingscircuit en op de warmwatertank te verdelen.
Mijn toekomstige installatie zal zijn:
We verwijderen de houtketel en plaatsen een zonne-houtinstallatie die de bestaande warmwatertank en het verwarmingscircuit zal voeden

De eerste schatting van de eerste installatie:

Beeld

De twee offertes voor de tweede installatie, maar de verwarmingsingenieur bevestigde dat de twee buffertanks nodig waren:
Beeld
Beeld
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 04/09/08, 19:00

Ok het begint duidelijker te worden ..

A) De Morvan mh22-ketel en de CTC PV125 zijn BUCHES-ketels, neem ik aan?

Wat is hun respectieve capaciteit? (laad volume indien gewenst)

Ik had een methode geprobeerd om het volume van een buffer voor hout te schatten:

https://www.econologie.com/forums/bois-energ ... t4267.html

Ik vond voor een ketel van 13kW: buffer 2200L ...

B) Als ik het idee van het 2-citaat begrijp:

1) geen buffer voor verwarming: de warmwaterboiler wordt aangedreven door hout en zonne-energie.

In termen van comfort heb je daarom hetzelfde als momenteel: geen thermische pad op het hout, als de ketel niet draait, verwarmen je radiatoren niet.

2) 2 afzonderlijke pads: een zonne- en een bos.
Het heeft het voordeel dat het meer inertie heeft, maar het gaat in de 2-zin: verwarmen en koelen. Ik veronderstel dat deze oplossing ook duurder zal zijn.

Aan de andere kant kan de 1ere-ketel te groot zijn (niet goed met hout) ...

En op het prijsniveau?
0 x
Thierry 88
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 8
Inschrijving: 04/09/08, 17:31
Plaats: Vogezen




par Thierry 88 » 04/09/08, 19:18

Christophe schreef:A) De Morvan mh22-ketel en de CTC PV125 zijn BUCHES-ketels, neem ik aan?


Ja, voor 50cm-logboeken

Christophe schreef:Wat is hun respectieve capaciteit? (laad volume indien gewenst)

De CTC PV125 heeft een focusvolume van 120 dm3
De Morvan mh22 heeft een focusvolume van 25kg :?

Christophe schreef:B) Als ik het idee van het 2-citaat begrijp:

1) geen buffer voor verwarming: de warmwaterboiler wordt aangedreven door hout en zonne-energie.

In termen van comfort heb je daarom hetzelfde als momenteel: geen thermische pad op het hout, als de ketel niet draait, verwarmen je radiatoren niet.

Maar omdat de twee op dezelfde tank zijn aangesloten, warmt de zonne-energie op en doet de ketel alleen de extra temperatuur, toch? en als de zonne-energie voldoende warm wordt, is het niet nodig om de houtketel te laten werken, toch?


Christophe schreef:2) 2 afzonderlijke pads: een zonne- en een bos.
Het heeft het voordeel dat het meer inertie heeft, maar het gaat in de 2-zin: verwarmen en koelen. Ik veronderstel dat deze oplossing ook duurder zal zijn.


In dit geval is het nodig dat de twee tanks op een of andere manier op temperatuur zijn om het verwarmingscircuit in te gaan? als de zonne-energie alleen 20 ° geeft, hoe herstel ik deze warmte op de houtketel? Als er een magneetventiel tussen de twee zit, profiteer ik alleen van de zon als het erin slaagt zijn ballon op de gewenste temperatuur te brengen?



Christophe schreef:En op het prijsniveau?

Wel, vreemd genoeg is de tweede oplossing minder duur met 1000 €
0 x
Nul in DIY
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 04/09/08, 19:30
Plaats: Perpignan (66)




par Nul in DIY » 04/09/08, 19:35

Goedenavond !!

Dit bericht interesseert me erg in de zin dat ik wil "scheiden" van mijn niet superzuinige stookolieketel, maar over "besparingen" gesproken, ik ben zeker een beetje nieuwsgierig, maar ik vroeg me af hoeveel van je offertes? .. .

Als het niet mogelijk is om te weten jammer ...

Dank u bij voorbaat : Mrgreen:
0 x
Ik ben slecht in doe-het-zelf en alles wat met bouwen te maken heeft, maar ik zorg goed voor mezelf... :)
Thierry 88
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 8
Inschrijving: 04/09/08, 17:31
Plaats: Vogezen




par Thierry 88 » 04/09/08, 19:53

Niemand in DIY schreef:Goedenavond !!

Dit bericht interesseert me erg in de zin dat ik wil "scheiden" van mijn niet superzuinige stookolieketel, maar over "besparingen" gesproken, ik ben zeker een beetje nieuwsgierig, maar ik vroeg me af hoeveel van je offertes? .. .

Als het niet mogelijk is om te weten jammer ...

Dank u bij voorbaat : Mrgreen:


Het eerste citaat is op 18700 € en het tweede is op 17800 €

Natuurlijk zullen de panelen niet op het dak zijn, maar ingebed in het dak
0 x
Laurent LFC
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 8
Inschrijving: 18/05/08, 10:20
Plaats: Marignane




par Laurent LFC » 04/09/08, 21:23

Hallo, ik lees de mail een beetje diagonaal, maar de Sonnenkraft-installatie (de eerste) is niet OK voor wat je wilt doen.

Ik raad je aan om de Sonnenkraft-catalogus te nemen (beschikbaar op het internet) en je zult de installaties begrijpen.

Kijk naar de comfort-handset op zonne-energie (daarnaast heb je de prijs exclusief btw).

Wat u wordt aangeboden is meer comfort, maar niet met alle elementen.

Ik hoop dat uw twee "verkopers" beiden hebben aangegeven dat de houtkachel en de zonne-installatie een zeer slecht huwelijk waren en dat dit een grote aanpassing (aanpassing) vereist, anders heeft de zonne-energie geen zin.

Als ik bovendien 15 m² collectoren vergelijk met 30 kW ketels, betekent dit twee dingen.

1) het huis heeft echt 30 kW nodig en zonne-energie (verwarming) is leuk.

2) de ketel is overschat.

Goed advies, er zit een bal in de soep.

Geef me STP het type huis (steen), bouwjaar, te verwarmen volume, gewenste binnentemperatuur, de regio en ik zou je het maximale ketelvermogen vertellen.

Om u een orde van grootte te geven met een goed geïsoleerd huis, moet u 30% van de 10% behoeften van het huisoppervlak dekken in zonnecollectoren.

A+

ps: als je een Morvan-ketel neemt, is het echt dat je houtketel echt heel, heel erg verouderd is (en nogmaals, ik ben aardig). het is niet echt de laatste schreeuw!
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Vastgoed en ecoconstructie: diagnostiek, HQE, HPE, bioklimatisme, natuurlijke habitat en klimaatarchitectuur"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 105-gasten