De mollendoder

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Leger0563
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 25/05/23, 13:52

De mollendoder




par Leger0563 » 25/05/23, 15:32

Hallo wereld!
Op een dag keerde ik na een lange afwezigheid met mijn ouders terug naar het platteland. Ik was zeer verrast toen ik ontdekte dat onze gewassen beschadigd waren. Geïntrigeerd vroeg ik mijn vader waarom onze tuin en onze gewassen beschadigd waren. Hij legde me uit dat moedervlekken de oorzaak waren van deze schade. Daarom besloot ik mijn vriend in de stad om advies te vragen over het beste product om moedervlekken te verwijderen.
Mijn vriend raadde me aan om een ​​product genaamd "[url=-https://www.stopmole.co/products/mole-killer]de mollenmoordenaar[/url]" te gebruiken, waarvan hij zei dat het zeer effectief was. Dus we gebruikten dit product, maar helaas was het volledig ineffectief voordat het begon te groeien, en de situatie verslechterde snel. Daarom heb ik jouw mening nodig. Wat raden jullie ons aan om te gebruiken?

Merci pour vos réponses

Leger
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14979
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4371

Re: mollendoder




par GuyGadeboisTheBack » 25/05/23, 15:38

Laat de mollen met rust!
1 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12309
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: mollendoder




par Ahmed » 25/05/23, 17:51

Mollen zijn territoriale dieren en als je de aanwezigen op dit land uitroeit, zal het zeer snel worden gekoloniseerd door nieuwe bewoners die zich zullen haasten om nieuwe galerijen te maken (terwijl de oude een tijdje stabiel hadden kunnen blijven). Dus helemaal niet verstandig. Bovendien is het, ondanks enkele kleine nadelen, een vrij goed teken dat ze het daar naar hun zin hebben.
2 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9844
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2678

Re: mollendoder




par sicetaitsimple » 25/05/23, 18:34

Is het zeker dat het inderdaad mollen zijn, en niet molratten die toch veel woekeriger en saaier zijn in gewassen?
1 x
Leger0563
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 25/05/23, 13:52

Re: mollendoder




par Leger0563 » 26/05/23, 07:50

Armede0563 schreef:Hallo wereld!
Op een dag keerde ik na een lange afwezigheid met mijn ouders terug naar het platteland. Ik was zeer verrast toen ik ontdekte dat onze gewassen beschadigd waren. Geïntrigeerd vroeg ik mijn vader waarom onze tuin en onze gewassen beschadigd waren. Hij legde me uit dat moedervlekken de oorzaak waren van deze schade. Daarom besloot ik mijn vriend in de stad om advies te vragen over het beste product om moedervlekken te verwijderen.
Mijn vriend raadde me aan een product te gebruiken met de naam [url=-https://www.stopmole.co/products/mole-killer]de mollenmoordenaar[/url] waarvan hij zei dat het zeer effectief was. Dus we gebruikten dit product, maar helaas was het volledig ineffectief voordat het begon te groeien, en de situatie verslechterde snel. Daarom heb ik jouw mening nodig. Wat raden jullie ons aan om te gebruiken?

Merci pour vos réponses

Leger
0 x
Leger0563
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 25/05/23, 13:52

Re: mollendoder




par Leger0563 » 26/05/23, 07:51

Hallo wereld!
Op een dag keerde ik na een lange afwezigheid met mijn ouders terug naar het platteland. Ik was zeer verrast toen ik ontdekte dat onze gewassen beschadigd waren. Geïntrigeerd vroeg ik mijn vader waarom onze tuin en onze gewassen beschadigd waren. Hij legde me uit dat moedervlekken de oorzaak waren van deze schade. Daarom besloot ik mijn vriend in de stad om advies te vragen over het beste product om moedervlekken te verwijderen.
Mijn vriend raadde me aan een product te gebruiken met de naam [url=-https://www.stopmole.co/products/mole-killer]de mollenmoordenaar[/url] waarvan hij zei dat het zeer effectief was. Dus we gebruikten dit product, maar helaas was het volledig ineffectief voordat het begon te groeien, en de situatie verslechterde snel. Daarom heb ik jouw mening nodig. Wat raden jullie ons aan om te gebruiken?

Merci pour vos réponses

Leger
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13726
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1526
Neem contact op met:

Re: mollendoder




par izentrop » 26/05/23, 08:39

Robot geïnteresseerd in iets anders dan moedervlekken :!: :?
Dernière édition par izentrop de 26 / 05 / 23, 08: 40, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16183
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5263

Re: mollendoder




par Remundo » 26/05/23, 08:39

Het goede recept is om regenwormen te verzamelen, een goede bodem van blik.

Vervolgens moeten ze een dag of twee in een taupicide poeder worden gedrenkt, waarbij indien nodig een minimale hoeveelheid water wordt toegevoegd om het gif niet te veel te verdunnen.

We egaliseren elke heuvel, we proberen de meest recente te lokaliseren en we zoeken naar het evacuatiegat dat door de mol wordt gebruikt.

Dan nemen we een tang en introduceren we een of twee wormen, diep in elke heuvel.

Toen ik klein was, deden we dit met wrat, maar dit gif dat te gevaarlijk werd geacht voor dieren in het wild, werd verboden.

Je moet de wormen diep inbrengen zodat de mol ze rustig opeet zonder naar de oppervlakte te komen. Inderdaad, een vergiftigde mol kan op zijn beurt een vleesetend dier doden dat het eet, of zelfs mensen vergiftigen die het met hun blote handen hanteren en vervolgens hun slijmvliezen aanraken.

Merk op dat als het is mol ratten, deze techniek is niet effectief.

Het is gemakkelijk om te weten of we te maken hebben met mollen of molratten.
1) mollen maken in beperkte aantallen zeer grote heuvels vanuit diepe gangen
2) molratten maken veel kleine heuveltjes die elkaar aan de oppervlakte kunnen raken vanuit ondiepe en tamelijk horizontale gangen.
0 x
Beeld

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 231-gasten