Bacteriosol Marcel MEZY

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
humus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1951
Inschrijving: 20/12/20, 09:55
x 687

Bacteriosol Marcel MEZY




par humus » 02/10/21, 19:40

Marcel MEZY, de bacteriënherder: ontdek zijn uitvinding voor duurzame landbouw.

Ontdek het verhaal van Marcel MEZY, de uitvinder van een uniek bemestingsconcept, gebaseerd op de werking van micro-organismen, bacteriën en schimmels, geselecteerd en ontwikkeld op plantencompost.


2 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13726
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1526
Neem contact op met:

Re: Bacteriosol Marcel MEZY




par izentrop » 03/10/21, 00:34

Als je de belangrijkste belanghebbenden vraagt, is het de perlimpinpin-handel. Ten slotte moet het de mineralisatie versnellen, dus in dit geval koolstofafbouw ... Het omgekeerde van wat in de video wordt verteld.
Geen piloot nodig als de motor geen benzine heeft, om deze reflectie van het onderwerp Alasso te herhalen.
Erger nog, we kunnen nog meer schade toebrengen aan een oude man die al erg moe is als hij geen olie heeft ... dat is meer een reflectie voor Bacteriosol ... hier surfen we op de merchandising van mycorrhizae, er is duidelijk een effect met dit product op mestafbraak en op de bodems, maar het is noodzakelijk om benzine te geven met het OM met rotaties, dekking en organische aanpassingen, anders kan het echt een ramp worden.
Een andere opmerking, rapport uit een controleproef op sojabonen, soms is de natuurlijke inheemse biotoop van bepaalde levende bodems beter dan de bijdrage en vervanging die in SOBAC wordt geleverd. https://forum.agriavis.com/viewtopic.php?id=14615
0 x
humus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1951
Inschrijving: 20/12/20, 09:55
x 687

Re: Bacteriosol Marcel MEZY




par humus » 03/10/21, 08:01

Ik weet er niet veel van, maar dit product spreekt me aan.
De zak van 8 kg voor 250 m² is niet goedkoop, ik zou het eens proberen.
De prijs varieert van enkel tot dubbel op het net.

Ik maakte kweektrays gevuld met dood hout en min of meer afgebroken BRF, zonder aarde behalve af en toe een beetje handelsgrond.
Het idee van de containers is om de gewassen over het onkruid te laten groeien (niet meer opruimen) en om een ​​humusrijke bodem te hebben : Wink: , dichtbij een bosbodem.
Hoewel ik een beetje bosgrond in deze tanks heb geïntroduceerd, kan de toevoeging van nieuwe micro-organismen enkele problemen oplossen die ik vergelijk met tekortkomingen, maar wat ??? Stikstof of ijzer???

Het meest overtuigende voorbeeld van de video is naar mijn mening de vergelijking van tarwe in zand en water (een zeer neutraal substraat), met en zonder bacteriosol.
Volgens de video is het zwart in het zand gesekwestreerde koolstof?
Het doen van de aquariumhobby kunnen ook algen zijn.
Eindelijk, als ze het zeggen, denk ik dat ze het hebben gecontroleerd.

Hoe dan ook, het verleidt me om vergelijkende experimenten te doen, aangezien ik bepaalde problemen heb.
0 x
yves35
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 221
Inschrijving: 27/09/15, 23:22
Plaats: rendier
x 60

Re: Bacteriosol Marcel MEZY




par yves35 » 03/10/21, 08:33

hello,

het zou goed zijn als didier (Did67) zijn mening geeft, als hij dit doormaakt...
Ik weet er niets van maar in je bak, het beschermt niet tegen onkruid (waarvan de zaden door de wind kunnen worden gebracht, vogels enz ...) maar het is goed voor oude mensen die met hun rug in compote zitten .Het lijkt mij met al het hout dat je erin stopt dat er veel koolstof is en relatief weinig stikstof.
Heb je er al eens aan gedacht om een ​​glazen pijpleiding te installeren om van hun werk te genieten?

Wat betreft het ontstapelen (als ik het goed heb gelezen) dat je wilt verwijderen als het werkt, bedankt voor het geven van een gedetailleerde feedback, ik zou het doorsturen naar de cafetaria's en studenten die de rue de la dorst en de omgeving van de Place St bezoeken Anna in Rennes. Ze zijn erg veeleisend :D

yves
0 x
genegeerd: obamot, janic, guygadebois... lucht, lucht. We zijn (nog) niet op Qanon Ben, als in feite
humus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1951
Inschrijving: 20/12/20, 09:55
x 687

Re: Bacteriosol Marcel MEZY




par humus » 03/10/21, 09:19

yves35 schreef:hello,

het zou goed zijn als didier (Did67) zijn mening geeft, als hij dit doormaakt...
Ik weet er niets van maar in je bak, het beschermt niet tegen onkruid (waarvan de zaden door de wind kunnen worden gebracht, vogels enz ...) maar het is goed voor oude mensen die met hun rug in compote zitten .Het lijkt mij dat er met het hout dat je zet veel koolstof is en relatief weinig stikstof.
Wat betreft de degerbage die je wilt verwijderen als het werkt, bedankt voor het geven van een gedetailleerde feedback, ik zou het doorsturen naar de cafetaria's en studenten die de rue de la dorst en de omgeving van de Place St Anne in Rennes bezoeken. Ze vragen :D

yves

Het verhindert inderdaad niet onkruid dat door zaad komt, maar er zijn er echt heel weinig en het wordt heel gemakkelijk met de hand uitgetrokken, omdat de grond altijd los blijft.
er is ook een goede waterretentie.
Het is duidelijk dat we het onkruid niet moeten laten ontstaan ​​en zich vermenigvuldigen, anders hebben we niets gewonnen : Lol:

Teelt op grondniveau is voor mij een groot probleem met kruipende en invasieve planten: winde, wateraardbeien, boterbloemen en in mindere mate klimop.
anders moeten we doen als de buren :pijl: het hele jaar door omgeslagen en kaal land. Ik weiger dat te doen.
De hoes van BRF werkt niet voor onkruidbestrijding of je moet er in het begin de hele tijd op staan ​​en op den duur denk ik dat we meer invasief onkruid hebben? Ik heb geen mogelijkheid om hooi te hebben, nooit geprobeerd.
Er blijft het probleem van de met gras begroeide steegjes rond de moestuin, die een eeuwigdurend reservoir zijn van winde, wateraardbeien, boterbloemen en terrestrische klimop.

Met een bak van 30 cm, geplaatst op karton, is het onkruidprobleem van meet af aan opgelost.
en het is prettig om ook minder te hoeven bukken en waarom niet zittend tuinieren.

De grootste fout die ik heb gemaakt, was dat ik stikstof wilde toevoegen bij het maaien van het oppervlak :pijl: gratis wietzaailingen! snel onder de knie, gelukkig.
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13726
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1526
Neem contact op met:

Re: Bacteriosol Marcel MEZY




par izentrop » 03/10/21, 09:47

humus schreef:Het lijkt mij met het hout dat je erin stopt veel koolstof en relatief weinig stikstof.
Het is duidelijk dat het dode hout een c/n van 200 moet hebben, om de c/n van 10 te bereiken moet je veel stikstof toevoegen. https://fr.wikipedia.org/wiki/Rapport_C/N

Een landbouwkamer heeft dit product getest: resultaat https://pays-de-la-loire.chambres-agric ... _en_GC.pdf

We kunnen in de samenstelling zien dat het een oppervlaktemeststof is die lijkt op een gedehydrateerde humus die goed beladen is met meststoffen.
toebehoren
baterisol.gif
bateriosol.gif (15.76 KiB) 3825 keer bekeken
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12309
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: Bacteriosol Marcel MEZY




par Ahmed » 03/10/21, 09:48

Deze video is heel aantrekkelijk, maar zoals de filosoof zegt: "Troostende waarheden moeten twee keer worden aangetoond". Het is onlogisch om te denken dat micro-organismen, zelfs zorgvuldig" gedomesticeerd ", kunnen functioneren op zeer arme gronden, omdat ze voedsel nodig hebben ...
Onderzoeken uitgevoerd door INRA hebben geconcludeerd dat er geen effect is, een zwak positief of zwak depressief effect, afhankelijk van de methoden van de onderzoeken; kortom, niets te maken met de wonderen die in deze video worden gepresenteerd, helaas.
1 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
humus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1951
Inschrijving: 20/12/20, 09:55
x 687

Re: Bacteriosol Marcel MEZY




par humus » 03/10/21, 09:57

Ahmed schreef: Het is onlogisch om te denken dat micro-organismen, zelfs zorgvuldig "gedomesticeerd", kunnen functioneren op zeer arme gronden, omdat ze voedsel nodig hebben ...

Dit is ook mijn mening.
Ik twijfel een beetje over het resultaat van de tuinbouw op grond die nogal mager lijkt, maar je weet maar nooit?
We weten niet alles : Wink:

Nou, met mijn bakken met plantaardig materiaal, denk ik dat er iets te eten zal zijn : Wink:
Ik zal het experiment in de tanks en op conventionele grond proberen.
Ik denk zelfs dat het een belang kan hebben voor de onlangs gestarte cipressencompost.
Dernière édition par humus de 03 / 10 / 21, 10: 09, 2 keer bewerkt.
0 x
humus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1951
Inschrijving: 20/12/20, 09:55
x 687

Re: Bacteriosol Marcel MEZY




par humus » 03/10/21, 10:01

izentrop schreef:
humus schreef:Het lijkt mij met het hout dat je erin stopt veel koolstof en relatief weinig stikstof.
Het is duidelijk dat het dode hout een c/n van 200 moet hebben, om de c/n van 10 te bereiken moet je veel stikstof toevoegen. https://fr.wikipedia.org/wiki/Rapport_C/N

Een landbouwkamer heeft dit product getest: resultaat https://pays-de-la-loire.chambres-agric ... _en_GC.pdf

We kunnen in de samenstelling zien dat het een oppervlaktemeststof is die lijkt op een gedehydrateerde humus die goed beladen is met meststoffen.


Ik weet niet meer waar, maar ik hoorde dat de C/N-verhouding niet zo kritisch was.
De boor kan bijvoorbeeld zeer variabele C / N-verhoudingen hebben, ik zag er 25 in dit document en hij groeit erg goed.
http://documents.irevues.inist.fr/bitst ... _479.pdf?s
0 x
humus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1951
Inschrijving: 20/12/20, 09:55
x 687

Re: Bacteriosol Marcel MEZY




par humus » 03/10/21, 10:34

Ahmed schreef:Deze video is heel aantrekkelijk, maar zoals de filosoof zegt: "Troostende waarheden moeten twee keer worden aangetoond". Het is onlogisch om te denken dat micro-organismen, zelfs zorgvuldig" gedomesticeerd ", kunnen functioneren op zeer arme gronden, omdat ze voedsel nodig hebben ...

In het register "we weten niet alles" kunnen we misschien een analogie trekken met de transplantatie van microbiota op mens of muis.
Zelfde terrein maar andere bacteriën :pijl: wonderbaarlijk resultaat.
de zwaarlijvigheid wordt normaal en vice versa, genezing van ziekten, zelfs van de ziekte van Alzheimer.
0 x

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 173-gasten