Hay, het is dringend!

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Ereprijs
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 24/01/20, 12:36

Hay, het is dringend!




par Ereprijs » 24/01/20, 12:41

Hallo,

beginnende (mijn eerste moestuin dateert van afgelopen zomer), ga ik verbaasd uit over het lezen van de luie moestuin. En de angst neemt me al mee: erg blij dat ik mijn biologische hooi heb besteld waar ik eerder naar ga zoeken, ik las dat het verstandiger zou zijn om het eind november te verspreiden, maar hey .. .we zijn eind januari. Dus, moet ik beginnen of niet?

Ereprijs
0 x
phil53
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1376
Inschrijving: 25/04/08, 10:26
x 202

Re: hooi, het is dringend!




par phil53 » 24/01/20, 16:30

Je kunt beginnen, de fout van beginners is niet dik genoeg te zetten. Minimaal 15 cm verpakt.
Als het gras lang is, kan het worden gemaaid voordat het hooi wordt geplaatst.
In het eerste jaar is het het beste om zaailingen te planten.
Dit is slechts een mening, als je de zaailingen wilt proberen, ga daarheen!
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12309
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: hooi, het is dringend!




par Ahmed » 24/01/20, 18:28

We moeten niet verzinken in de obsessie met de kalender, want alles hangt af van de kenmerken van het koude seizoen: dit jaar, met een regenachtige en milde herfst, een milde start van de winter, was er geen urgentie ...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Ereprijs
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 24/01/20, 12:36

Re: hooi, het is dringend!




par Ereprijs » 25/01/20, 14:59

Heel leuk, deze antwoorden! Het is waar, wanneer je begint, ben je erg bang om verkeerd te doen. Bedankt voor je advies.

Gelukkig kregen mijn tomaten vorig jaar aan het einde van het seizoen "ziekte". Ik had ze aan het begin van het seizoen besproeid met afkooksels van knoflook, niet wetende wat ik anders moest doen om het Bordeaux-mengsel te vermijden. Heeft u iets dat werkt?
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12309
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: hooi, het is dringend!




par Ahmed » 25/01/20, 16:29

De enige "truc", die er niet één is, is om langdurige luchtvochtigheid op de bladeren te vermijden: zonder dit kunnen sporen van meeldauw niet ontstaan ​​...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Hay, het is dringend!




par Adrien (voormalig nico239) » 27/01/20, 19:43

Véronique schreef:Hallo,

beginnende (mijn eerste moestuin dateert van afgelopen zomer), ga ik verbaasd uit over het lezen van de luie moestuin. En de angst neemt me al mee: erg blij dat ik mijn biologische hooi heb besteld waar ik eerder naar ga zoeken, ik las dat het verstandiger zou zijn om het eind november te verspreiden, maar hey .. .we zijn eind januari. Dus, moet ik beginnen of niet?

Ereprijs


welkom

Je mag gaan.

Het enige waar u op moet letten, is dit hooi vochtig houden.

Dus geef het water, zelfs als je daar niets plant of zaait als het weer niet regenachtig genoeg is.

En zoals anderen al hebben gezegd, beknibbel niet op dikte.
0 x
Ereprijs
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 24/01/20, 12:36

Re: Hay, het is dringend!




par Ereprijs » 28/01/20, 13:55

Bedankt voor je antwoorden! Strooi hooi, zware regen vandaag, alles is goed! : Cheesy:
0 x

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 219-gasten