Demystificerende permacultuur

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Demystificerende permacultuur




par Adrien (voormalig nico239) » 28/03/19, 11:32

Permacultuur is een allesomvattende term waar een hele bende neo-plattelandsbewoners bijna 40 jaar te laat in zijn gesprongen...

Willekeurig surfend kwam ik twee interessante artikelen tegen

Dit zijn twee bezoeken, er gaat niets boven een kleine rondleiding ter plekke om te kijken hoe het met het hart gaat... (richt op het hart Ramon, richt op het hart zoals de ander zei Beeld)



Eerst een bezoek aan Melliodora, eigendom van David Holmgren, de mede-oprichter van Permacultuur met Bill Mollison

http://seppi.over-blog.com/2016/01/la-p ... uraux.html


Dan een grappig bezoek aan de boerderij van Beaulieu, van de vereniging "Terre et Humanisme", gelegen in de Ardèche in de gemeente Lablachère en die sinds 1998 bestaat. Beeld

http://afis-ardeche.blogspot.com/2012/0 ... z-des.html
0 x
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: Demystificatie van permacultuur




par Moindreffor » 28/03/19, 20:10

jij durfde : Mrgreen:
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
olivier75
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 764
Inschrijving: 20/11/16, 18:23
Plaats: Dawn, champagne.
x 155

Re: Demystificatie van permacultuur




par olivier75 » 28/03/19, 21:08

AIE Aie Aie....
0 x
Avatar de l'utilisateur
Adrien (voormalig nico239)
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9845
Inschrijving: 31/05/17, 15:43
Plaats: 04
x 2150

Re: Demystificatie van permacultuur




par Adrien (voormalig nico239) » 28/03/19, 21:14

Beeld Ik maak me geen zorgen, want er zijn waarschijnlijk goede "permaculturisten" (een term die niet veel betekent...) maar ook veel slechte... : Mrgreen:

Hoe dan ook, vanaf het moment dat je opgescheept zit met de levenden: ER IS EEN WERK. : Mrgreen: al was het maar om je hersens te breken...


Maar wat soms goed is, is dat er ook goede schetsen zijn Beeld

Gelukkig kwam hij het eerste jaar niet bij ons thuis de man met de baard met zijn spadevork, hij zakte er nog geen 1 cm in en toch... de salades in de doorgeefluiken barstten ze... : Mrgreen:


0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13726
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1526
Neem contact op met:

Re: Demystificatie van permacultuur




par izentrop » 28/03/19, 22:11

Het recept is hetzelfde voor de Bec Helluin, com en incidentele inkomsten om het winstgevend te maken, om nog maar te zwijgen van de gratis arbeid...
Permacultuur wordt soms gepresenteerd als een oplossing om de landbouw opnieuw uit te vinden. Mensen voeden en tegelijkertijd de aarde "genezen"1. Het is duidelijk dat als we er steeds meer over praten, ik geen permacultuurboerderij ken die voornamelijk een plaats van productie is. De verkoop van trainingen en boeken, de verhuur van lodges etc. rond het thema permacultuur lijken vaker bronnen van inkomsten te zijn voor permaculturisten. Men kan zich terecht afvragen wat de redenen zijn? http://www.barricade.be/publications/an ... le-nourrir
0 x

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 209-gasten