DIY-test van een fenocultuur FAQ

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Avatar de l'utilisateur
Carl
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 99
Inschrijving: 09/08/17, 08:03
Plaats: Bretagne
x 18

DIY-test van een fenocultuur FAQ




par Carl » 21/09/17, 19:51

Ik vind het hoog tijd om een ​​FAQ te maken en ik heb de indruk dat heel veel mensen het daarmee eens zijn...

Ik stel me voor dat het na verloop van tijd vervelend, vermoeiend en vermoeiend is om jezelf constant te herhalen en aan de kant van nieuwkomers, het is niet denkbaar om door alle berichten van het hoofdonderwerp "Le Potager du Paresseux: meer dan biologisch tuinieren zonder vermoeidheid" en deze bescheiden 7100 berichten te bladeren : Lol: : Lol: : Lol:

Om nog maar te zwijgen over alle andere onderwerpen die even interessante informatie bevatten.

Ik heb er wel wat gevonden forums met "echte" veelgestelde vragen, zoals: http://forums.madmoizelle.com/sujets/le ... faq.72043/
Maar ik heb de indruk dat het niet dezelfde software is die het mogelijk maakt om een forum die werd gebruikt, of hetzelfde thema (als het het thema is dat verschilt, moet de superbeheerder van econology het kunnen wijzigen), zelfs als de code erachter zeker dezelfde is (phpBB).

Kortom, door het principe van een FAQ op een minimalistische manier samen te vatten, is het wellicht mogelijk om een ​​echte FAQ te "simuleren".

Ik ga dit onderwerp gebruiken om een ​​test te doen, en kijken of wat ik in gedachten heb kan worden uitgebuit... tromgeroffel : Lol: : Lol: : Lol:
0 x
Adept van luiheid en gevoelig voor de kwaliteit van wat mijn familie verbruikt, wil ik een groentetuin maken van de luie!
Avatar de l'utilisateur
Carl
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 99
Inschrijving: 09/08/17, 08:03
Plaats: Bretagne
x 18

Re: DIY-test van een fenocultuur FAQ




par Carl » 21/09/17, 20:02

Voordat ik met de test begin, wil ik u herinneren aan een punt dat mij belangrijk lijkt: u moet proberen voor elk antwoord een consensus te vinden voordat u ze aan de veelgestelde vragen toevoegt.
Ik stel me voor dat er al veel zijn, maar het is voor degenen die in discussie willen blijven, belangrijk.
Dit is de reden waarom dit onderwerp alleen bewerkbaar zou moeten zijn door moderators of zeer gevorderde gebruikers van de forum.

Daarna, als ze volwassen is, zal het ook belangrijk zijn om de vragen per thema te "classificeren", om de assimilatie, toe-eigening en onderzoek van elke persoon te vergemakkelijken....
0 x
Adept van luiheid en gevoelig voor de kwaliteit van wat mijn familie verbruikt, wil ik een groentetuin maken van de luie!
Avatar de l'utilisateur
Carl
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 99
Inschrijving: 09/08/17, 08:03
Plaats: Bretagne
x 18

Re: DIY-test van een fenocultuur FAQ




par Carl » 21/09/17, 20:22

In het kort is hier het principe:

Een FAQ is een lijst met vragen vóór alles.
Je moet dus een nieuw onderwerp ontwerpen, een aankondiging plaatsen, wijzigingen vergrendelen (alleen moderators kunnen wijzigingen aanbrengen) wiens allereerste bericht alle vragen bevat.
Elke vraag moet klikbaar zijn, zoals een simpele internetlink en automatisch naar de post van het antwoord worden gestuurd.

Daarna kunnen we een onderwerp "FAQ-werk" plannen waar iedereen een nieuwe vraag kan stellen en de antwoorden kunnen worden besproken om een ​​consensus te vinden, voordat ze worden samengevat/gesynthetiseerd in de genoemde FAQ.

Maar hoe doen we dat? : Lol:

Nou, in feite doen we het stomste wat er is : Lol:
Waarom proberen ingewikkeld te maken als je het eenvoudig kunt maken???
Waarom werken als je lui kunt zijn???

Woawww Ik heb de indruk dat een bepaalde stroming van de moderne filosofie mijn gedachten binnendringt : Lol: : Lol: : Lol:

Dus hier is het principe:

We typen de vraag door het eerste onderwerp te bewerken (door aan het begin te maken).

Vervolgens maken we een nieuw antwoord op de thread van het FAQ-onderwerp, met daarin het antwoord op deze nieuwe vraag, daarna klikken we op "Verzenden".

Dan visualiseren we dit nieuwe bericht, in de discussiethread van het FAQ-onderwerp, op de rechterpagina...

Er moet op de titel van het onderwerp worden geklikt dat er als volgt uit zal zien: "Re: De veelgestelde vragen over fenocultuur" en dat het nieuwe antwoord op de nieuwe vraag bevat.
Daarna klikten we met de linkermuisknop op "Kopieer het linkadres" (de bewoording kan enigszins veranderen, afhankelijk van de gebruikte browser).

Dan gaan we terug naar het allereerste bericht van de discussiethread en we bewerken het (we passen het aan).

We selecteren de tekst van de nieuwe vraag.....door de linkermuisknop ingedrukt te houden, vervolgens klikken we in het menu bovenaan de post op de knop die eruitziet als de aarde in het klein met daaronder een ketting (waarmee je een internetlink kunt maken). Gepositioneerd tussen de afbeeldingsknop, waarmee u een afbeelding kunt invoegen, en de A-knop, waarmee u de tekst kunt kleuren.


Zie hier het TWEEDE ANTWOORD van het onderwerp: http://www.commentcamarche.net/forum/af ... -sur-forum
0 x
Adept van luiheid en gevoelig voor de kwaliteit van wat mijn familie verbruikt, wil ik een groentetuin maken van de luie!
Avatar de l'utilisateur
Carl
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 99
Inschrijving: 09/08/17, 08:03
Plaats: Bretagne
x 18

Re: DIY-test van een fenocultuur FAQ




par Carl » 21/09/17, 20:27

ECHTE TEST (voor moderators kun je dit bericht bewerken om de inhoud te zien "niet geïnterpreteerd door de forum"


VRAAG 1


VRAAG 2



VRAAG 3


Ik heb terloops voorbeeldreacties genomen uit verschillende onderwerpen van de forum, willekeurig, maar in principe zouden alle antwoorden over het FAQ-onderwerp zelf moeten gaan
0 x
Adept van luiheid en gevoelig voor de kwaliteit van wat mijn familie verbruikt, wil ik een groentetuin maken van de luie!
Avatar de l'utilisateur
Carl
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 99
Inschrijving: 09/08/17, 08:03
Plaats: Bretagne
x 18

Re: DIY-test van een fenocultuur FAQ




par Carl » 21/09/17, 20:35

Welnu, er zijn twee beperkingen die ik zie:

1. Een echte FAQ, laat altijd het deel "vragen" zichtbaar. Maar u kunt ze gemakkelijk terugvinden door op de "terug"-knop van uw browser te klikken.

2. Ik weet nog niet waarom, maar ik heb deze "link" niet kunnen vinden in de belangrijkste discussiethread genaamd "Le Potager du Paresseux: meer dan biologisch tuinieren zonder vermoeidheid". De links met de titel "Re: Phenoculture FAQ" zoals geciteerd in mijn voorbeeld ....
Ik heb nog geen verklaring, ik hoop dat dit dit idee niet achterhaald maakt! :schok:

Misschien een bijzonderheid van dit onderwerp ??? misschien omdat het een "reclame" is???

Als dit nummer dit bevestigt, dankzij de tests van een moderator.... uit het geheugen, toen ik beheerder was van een forum, er is een andere manier om een ​​onderwerp te markeren.... zoals in een post-it of een andere titel... zou het moeten proberen, als je zoiets ziet : Wink:

Kom op, het is de hoogste tijd om plaats te maken voor de moderators!!!

Vertel me je conclusies : Roll: : Roll: : Roll:
0 x
Adept van luiheid en gevoelig voor de kwaliteit van wat mijn familie verbruikt, wil ik een groentetuin maken van de luie!
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79001
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10933

Re: DIY-test van een fenocultuur FAQ




par Christophe » 21/09/17, 20:48

Er zijn geen technische beperkingen voor het gebruik van een onderwerp hierover forum om een ​​FAQ te maken...

Uit ervaring is het best lastig om een ​​coöperatieve FAQ te ontwikkelen via een forum want ideeën gaan snel alle kanten op!

Ja, we kunnen een onderwerp in Post-it of in Announcement plaatsen zodat het beter zichtbaar is. Maar de beste zichtbaarheid wordt gegeven door een actieve deelname aan het onderwerp...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Carl
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 99
Inschrijving: 09/08/17, 08:03
Plaats: Bretagne
x 18

Re: DIY-test van een fenocultuur FAQ




par Carl » 21/09/17, 21:45

Christophe schreef:Er zijn geen technische beperkingen voor het gebruik van een onderwerp hierover forum om een ​​FAQ te maken...

Ik heb me zeker slecht uitgedrukt, ik zeg dat er geen speciale functionaliteit is specifiek voor het maken van een FAQ, of zie ik het niet met de toegangsrechten die ik heb?
en ik begrijp ook niet waarom ik geen link kan plaatsen naar een geadverteerd bericht van Didier's discussieonderwerp...

Hoop begrijpelijker te zijn geweest :)
0 x
Adept van luiheid en gevoelig voor de kwaliteit van wat mijn familie verbruikt, wil ik een groentetuin maken van de luie!
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79001
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10933

Re: DIY-test van een fenocultuur FAQ




par Christophe » 21/09/17, 21:55

eh het is een forum, een tool om een ​​goede community FAQ te maken is eerder een Wikipedia...

Om een ​​link naar een bericht te maken is het mogelijk, je moet de link ophalen op het kleine witte icoontje in de inleiding van elk bericht, bijvoorbeeld bij je vorige bericht: landbouw/diy-test-a-faq-on-phenoculture-t15368.html#p325775

Het is waar dat dit pictogram een ​​beetje klein is...

Edit: het is alleen maar groter geworden...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Carl
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 99
Inschrijving: 09/08/17, 08:03
Plaats: Bretagne
x 18

Re: DIY-test van een fenocultuur FAQ




par Carl » 21/09/17, 22:11

en toch is er hier een "echte" FAQ: http://forums.madmoizelle.com/sujets/le ... faq.72043/

JA! bedankt voor het kleine icoontje, het is die in de vorm van een wit laken met een opstaande hoek! Ik zag hem niet.

Dit pictogram werkt op dezelfde manier als degene die ik in mijn vorige berichten beschreef, om de internetlink te vinden die een bericht citeert dat het antwoord op de gestelde vraag zou bevatten...

dankzij jou heb ik zojuist een element gevonden waarmee ik het antwoord kan vinden op de vraag die ik mezelf stelde:

hier verschijnt de tekst "Re: Le Potager du Paresseux: Meer dan biologisch tuinieren zonder vermoeidheid": landbouw / de-tuin-van-lazy-tuin-meer-dan-bio-zonder-vermoeidheid-t13846-7110.html

We zijn hier op de 712e pagina van het onderwerp

En toch verschijnt het hier, op de 3e pagina, niet meer: landbouw / de-tuin-van-lazy-tuin-meer-dan-bio-zonder-vermoeidheid-t13846-20.html

Ik leid hieruit af dat er misschien een relatie is met betrekking tot de anciënniteit van de functie???



Maar je hebt de oplossing gevonden!!! want ook al bestaat deze formulering niet meer en inderdaad het icoontje in de vorm van een blad, het bestaat nog wel.....

Voorbeeld: post273665.html # p273665


THANK YOU !!!
0 x
Adept van luiheid en gevoelig voor de kwaliteit van wat mijn familie verbruikt, wil ik een groentetuin maken van de luie!
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79001
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10933

Re: DIY-test van een fenocultuur FAQ




par Christophe » 21/09/17, 22:14

Carl schreef:en toch is er hier een "echte" FAQ: http://forums.madmoizelle.com/sujets/le ... faq.72043/
THANK YOU !!!


Dit is geen echte FAQ, het is een onderwerp zoals elk ander technisch gezien, maar het is geschreven op een "FAQ" manier...

Voor de rest niets :)

Heb je gezien dat ik het pictogram heb vergroot? :) 8)
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 130-gasten