Hoeveelheid water verloren door waterverwarmer tijdens verwarming

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
logredudon
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 42
Inschrijving: 08/11/08, 23:44

Hoeveelheid water verloren door waterverwarmer tijdens verwarming




par logredudon » 19/08/10, 13:24

Hallo,

Ik heb al enige tijd een toename van het verloren volume water (door de veiligheidsklep) van mijn boiler opgemerkt: ik ben op 10 l (in 10 dagen).
Vooral omdat ik op dat moment 2 verwarmingsperioden programmeerde: van 6h tot 8h en 17h tot 22h

Merk op dat er geen lekkage is buiten de verwarmingsperiode.

Is deze hoeveelheid normaal?

Wat moet ik anders doen?
0 x
oiseautempete
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 848
Inschrijving: 19/11/09, 13:24




par oiseautempete » 19/08/10, 13:43

De verloren hoeveelheid is a priori normaal, maar hangt af van het volume van de boiler en de verwarmingstemperatuur ...
Als het volume van de boiler voldoende is (evenals de isolatie), is een enkele verwarmingsperiode door 24h voldoende, dit is bij mij het geval met een boiler van 200L die alleen 's nachts wordt verwarmd met een verlaagde dalwaarde (tussen 21H en 6H) ...
0 x
Dirk Pitt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2081
Inschrijving: 10/01/08, 14:16
Plaats: isere
x 68




par Dirk Pitt » 19/08/10, 14:19

oiseautempete schreef:De verloren hoeveelheid is a priori normaal, maar hangt af van het volume van de boiler en de verwarmingstemperatuur ...
...


het hangt NIET af van het volume van de boiler maar van het verbruikte warm water ... en inderdaad van de temperatuur waarbij het water wordt verwarmd.
met de grote pollepel, voor water dat aankomt op 15 ° en dat wordt verwarmd tot 60 °, neemt het volume toe met 1%.
we kunnen daarom in de 1ere-benadering overwegen dat we 1L door 100L verbruikt verliezen.
0 x
Beeld
Klik op mijn handtekening
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 19/08/10, 14:28

Bij mij is het niet verbonden met de evacuatie. Wij zijn 3, ik krijg elke 4- of 5-dagen (die ik verzamel om te spoelen) een emmer water, de ketel staat direct naast het toilet in de badkamer. Het wordt alleen gebruikt voor de badkamer.
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 19/08/10, 15:55

met het standaard veiligheidsblok is deze operte van water verplicht

ongeacht de programmering van de verwarming is deze eenvoudig evenredig met de hoeveelheid water die wordt verbruikt

goed op dit water gaat niet noodzakelijkerwijs verloren als we een emmer vullen!

het gaat ook niet verloren als we de verplichte veiligheidsgroep niet plaatsen en als we het overtollige warme water ondersteboven laten komen door de komst van koud water

thuis waar ik alleen regenwater heb, doe ik wat ik wil! de beveiligingsgroep is niet verplicht voor mij

het is ook mogelijk om een ​​kleine blaasaccumulator te plaatsen waarvan de elasticiteit voorkomt dat de veiligheidsklep opent: het zou goed zijn om iets uit te vinden om een ​​beetje lucht in de boiler zelf te sturen: het slechts een beetje elasticiteit om dit verlies van water te voorkomen

u moet oppassen voor een te hoge waterdruk. Het is beter om een ​​regelaar op 2 bar te zetten, en niet alleen voor de boiler, maar voor het hele huis: het vermijdt de slijtage van alle kranen, vooral spoelen
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79386
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11067




par Christophe » 19/08/10, 15:57

Om deze "rotzooi" te vermijden kunt u een speciaal SWW-expansievat plaatsen ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 19/08/10, 16:10

precies! Ik heb deze installatie slechts één keer gezien! een kleine blaasaccumulator als voor een verwarmingscircuit maar speciaal drinkwater ...

maar voordat ik met waterlekken te maken heb, moet ik vinden wat ik het accent en de apostrofs eet

gedurende lange tijd bepaalde tijden activeerde elke apostrof een zoekfunctie van firefox, alleen op econologie ... maar voor sommige dagen is het erger ... de apostrof wordt gewoon genegeerd
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79386
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11067




par Christophe » 19/08/10, 16:36

Vraag: waarom is er geen voorgepompte blaas om de expansie in alle SWW-tanks te compenseren?
0 x
oiseautempete
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 848
Inschrijving: 19/11/09, 13:24




par oiseautempete » 19/08/10, 17:34

Dirk Pitt schreef:
het hangt NIET af van het volume van de boiler maar van het verbruikte warm water ...

Je vergeet de onvermijdelijke warmteverliezen met betrekking tot volume ...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79386
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11067




par Christophe » 19/08/10, 17:38

Ik zie niet echt het verband met de verliezen ...

Dirk Pitt heeft gelijk en ik zou zelfs meer zeggen: het hangt af van de hoeveelheid verwarmd warm water; of liever koud water dat heet werd 8)

Maar als u geen klep aan de watermeter heeft, is er geen veiligheidsgroep of een vaartuig nodig, het is het netwerk "dat absorbeert" ...
0 x

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 117-gasten